Ideo i Koźmiński - badamy użytkowników intranetów

We współpracy z naukowcami Akademii Leona Koźmińskiego podejmujemy próbę zdiagnozowania stanu wykorzystania systemów komunikacji wewnętrznej oraz stopnia zadowolenia ich użytkowników.
3 października 2017

Wykorzystanie mediów społecznościowych, aplikacji mobilnych czy angażowanie pracowników w kreowanie innowacji to przykładowe trendy związane z rozwojem komunikacji wewnętrznej. Trendy te, zauważane między innymi przez zachodnie ośrodki badawcze tj. Gartner czy Nielsen Norman, nie były jeszcze analizowane na rynku polskim.

Badanie „Intranet jako platforma komunikacji wewnętrznej w firmie”, jest pierwszym tak kompleksowym projektem badawczym kierowanym do osób, które w codziennej pracy korzystają z platform wspomagających komunikację wewnętrzną. Założeniem projektu realizowanego przez Ideo i ALK jest m.in.: zbadanie zakresu wykorzystania intranetów w polskich firmach, zidentyfikowanie korzyści jakie przynoszą oraz określenie stopnia zadowolenia z ich użytkowania. Badanie Ideo realizowane jest w ścisłej współpracy z naukowcami z Akademii Leona Koźmińskiego, pod kierownictwem prof. Grzegorza Mazurka.

Klienci coraz częściej proszą nas o zaprojektowanie i stworzenie intranetu lub optymalizację posiadanej już platformy komunikacji wewnętrznej. Łącząc na co dzień usługi konsultingowe i te związane z tworzeniem oprogramowania doradzamy najlepsze rozwiązania, które wynikają z niemal 18 letniego doświadczenia. By sprawdzić jak wygląda w tym zakresie "średnia rynkowa" postanowiliśmy przeprowadzić badanie. Na jego podstawie opracujemy także obszerny raport, który pomoże odpowiedzieć na pytanie jak efektywnie usprawnić komunikację w firmie – wyjaśnia Arkadiusz Michno, prezes zarządu Ideo sp. z o.o.

Istnieje dość pokaźna luka pomiędzy badaniami zachodnimi a polskimi jeśli chodzi o dogłębną wiedzę na temat zastosowania najnowszych narzędzi komunikacji wewnętrznej. Głęboko wierzymy, że powiązanie kompetencji Ideo w zakresie wdrażania Intranetów oraz metodyki badawczej przygotowanej siłami naukowców Koźmińskiego pozwoli na zebranie niezwykle interesującej dawki wiedzy, którą podzielimy się z rynkiem – twierdzi prof. Grzegorz Mazurek z ALK.

Uzyskane wyniki będą podstawą do realizacji obszernego poradnika. Ma on podpowiadać czytelnikom jak skutecznie projektować i wdrażać intranety, które skutecznie usprawnią komunikację wewnętrzną. W poradniku zostaną wykorzystane doświadczenia zdobyte w trakcie wdrożeń realizowanych przez Ideo dla firm z wielu branż, również na arenie międzynarodowej.

Dobrym przykładem projektu, który daje klientowi wymierne korzyści z wdrożenia Intranetu jest ten zrealizowany dla firmy Provident. Rzetelna analiza przedwdrożeniowa oraz dostosowanie narzędzia do oczekiwań i potrzeb klienta dało efekty w postaci 2,5-krotnego wzrostu zaangażowania pracowników. Platforma przyczyniła się także do znacznej oszczędności czasu kadry kierowniczej, jak i wszystkich pracowników.

Raport z przeprowadzonych badań oraz poradnik dostępne będą dla wszystkich, którzy wezmą udział w badaniu. Ankieta dostępna jest pod adresem www.ideo.pl/badanie-intranety. Szacowany czas niezbędny do jej uzupełnienia to 10 minut.