Badania użyteczności

„Użyteczność to, najprościej mówiąc, komfort i wygoda korzystania z danej strony lub aplikacji.”

Dzięki odpowiednio przeprowadzonym badaniom i analizom można określić obszary, które mogą stwarzać uzytkownikom problemy, obniżać efektywność i utrudniać korzystanie z zasobów serwisu. Musimy pamiętać, że współczesny użytkownik jest niecierpliwy – skłonny do szukania i korzystania z konkurencyjnych, wygodniejszych w obsłudze stron.

Mateusz Bober
Mateusz Bober
Kierownik Projektów Marketingowych
  • 17 860 21 86 (wew.: 159)
Napisz do mnie

Współczesny użytkownik internetu jest niecierpliwy. W przypadku pojawienia się jakichkolwiek trudności w obsłudze odwiedzanego serwisu, skłonny jest do niezwłocznego przejścia na konkurencyjne, wygodniejsze w obsłudze strony.

Umiejętnie przeprowadzone badania i analizy pomagają określić w obrębie strony WWW te obszary, które stwarzają użytkownikom różnego rodzaju problemy, obniżając tym samym efektywność serwisu i utrudniając czerpanie z jego zasobów.

Korzystanie z szerokiego wachlarza technik pozwala nam wykonywać wnikliwe analizy serwisów, wyciągać odpowiednie wnioski i proponować konkretne rozwiązania. Pomagamy zarówno projektować od podstaw w pełni funkcjonalne i intuicyjne strony WWW, jak i modernizować istniejące już serwisy.

Najważniejsze korzyści

  • Łatwiejsze wyszukiwanie informacji.
  • Wygodne korzystanie z serwisu i jego zasobów.
  • Dłuższy czas pobytu na stronie.
  • Większą ilość złożonych zamówień.
  • Większą liczbę zadowolonych i powracających użytkowników.

Nasi specjaliści przygotowują precyzyjne oceny eksperckie oparte na analizach porównawczych serwisu ze stronami konkurencji i liderów branży. Budują w ten sposób szerszą perspektywę badawczą. Audyty to także źródło cennej wiedzy o aktywności użytkowników – pokazują skąd przyszli, kim są, czego szukają, jak dużo czasu spędzają na portalu i co ich najbardziej interesuje. Informacje te pomagają dopasować stronę do ich potrzeb.

Zapytaj o ofertę
 

Chęć do korzystania z serwisu w sporej mierze zależy od jego budowy, struktury i rozłożenia treści, czyli cech określających intuicyjność poruszania się po danej stronie internetowej. Zależność ta przekłada się np. na wysoką sprzedaż w branży e-commerce. Potwierdzają to badania Nielsen Norman Group, z których wynika, że zoptymalizowany sklep internetowy może zwiększyć obroty od 100 do nawet 400%.

Mateusz Bober, Kierownik Projektów Marketingowych