Obejrzyj webinar"Pimcore w praktyce: Jak skutecznie zarządzać informacjami o produkcie?"

Kampanie e-marketingowe

"Kampanie e-marketingowe to skuteczna forma dotarcia do użytkowników, którzy mogą stać się potencjalnymi klientami marki. Kluczem do sukcesu jest przygotowanie efektywnej strategii e-marketingu, która pomoże firmie w osiągnięciu celów wizerunkowych, czy sprzedażowych."

 

Wojciech Szymański
Wojciech Szymański
Dyrektor działu Marketingu Internetowego
Darmowa konsultacja

E-marketing oferuje firmom rozwiązania, dzięki którym mogą skutecznie promować swoją działalność w Internecie.

Google Ads, czy media społecznościowe to tylko niektóre z narzędzi, mogących przyczynić się do realizacji założeń biznesowych firmy. Oferujemy kompleksową obsługę marek w sieci, zapewniając klientom rozwiązania, dopasowane do potrzeb ich działalności.

Kampanie e-marketingowe – skuteczna promocja e-biznesu w sieci

Kampanie e-marketingowe to skuteczne wsparcie dla firm działających w branży online.

Spora część marek koncentruje się głównie na zwiększeniu widoczności e-biznesu w Internecie (m.in. w wyniku pozycjonowania), jednak dla osiągnięcia sukcesu, kluczowa często okazuje się dywersyfikacja działań z zakresu e-marketingu.

Każda firma, produkt, czy usługa wymaga przeprowadzenia odpowiedniej kampanii promującej, dzięki której będzie mogła osiągnąć efekty, np. w postaci zwiększenia sprzedaży, czy wykreowania pożądanego wizerunku.

Cele te można osiągnąć, przeprowadzając skuteczne kampanie e-marketingowe, ukazujące potencjał i możliwości konkretnych marek.

Firmy, które zdecydują się powierzyć nam przygotowanie kampanii, mogą mieć pewność, że dzięki efektywnej strategii działań, przyczynimy się do osiągnięcia określonych rezultatów biznesowych.

Kampanie e-marketingowe – co oferujemy?

Istnieje wiele rodzajów kampanii i działań e-marketingowych. Każda z odmian może przyczynić się do realizacji innych celów biznesowych.

Zarówno długoterminowych, takich jak np. wzrost sprzedaży produktów lub usług oraz wykreowanie określonego wizerunku i podniesienie świadomości marki, jak i tych związanych z koniecznością podjęcia szybkiej reakcji, np. w sytuacji kryzysu wizerunkowego lub okresowych akcji promocyjnych (sezonowych wyprzedaży).

W naszej ofercie znajdują się rozwiązania dopasowane zarówno do realizacji celów krótko, jak i długoterminowych. Do wykorzystywanych przez nas narzędzi e-marketingu zaliczamy m.in. content marketing. W jego ramach tworzymy unikalne treści angażujące użytkowników, wykorzystywane m.in. na stronach internetowych.

Przygotowywany przez nas content odpowiada potrzebom odbiorców, skupia ich uwagę i dostarcza precyzyjnych informacji, w zakresie interesujących ich zagadnień. Prowadzimy również kampanie e-marketingowe w mediach społecznościowych oraz przygotowujemy reklamy w ekosystemie Google Ads.

W naszej ofercie znajduje się także organizacja kampanii z wykorzystaniem działalności internetowych twórców w serwisie Facebook, Instagram lub YouTube (influencer marketing) oraz kampanie e-mail marketingowe. Istotnym dopełnieniem prowadzonych przez nas kampanii jest pozycjonowanie stron internetowych.

W jego ramach zajmujemy się nie tylko doborem fraz kluczowych, które wpływają na pozycję strony w wyszukiwarce, ale także optymalizacją strony pod kątem SEO. Formy e-marketingu zawsze dobieramy do celów, które określamy w strategii kampanii.

Niezależnie od tego, czy jej rezultatem ma być wzrost rozpoznawalności marki, czy np. poprawa wizerunku – oferujemy kompleksowe rozwiązania dla e-biznesu, które pozwolą mu osiągnąć oczekiwane rezultaty.

E-marketing w mediach społecznościowych – jakie kampanie prowadzimy?

Media społecznościowe to skuteczne narzędzie marketingowe. Dzięki nim możemy znacznie usprawnić komunikację marki z klientami i zwiększyć zaangażowanie użytkowników.

Dzięki wykorzystaniu innych narzędzi e-marketingowych (np. chatbotów) jesteśmy w stanie przeprowadzać konkursy, a nawet zautomatyzować część konwersacji, prowadzonych pomiędzy firmą, a jej klientami.

W social media liczy się umiejętne pozyskiwanie uwagi odbiorców. Tę można zdobyć na wiele sposobów. Kluczem jest m.in. efektywna komunikacja, którą zawsze dobieramy nie tylko do grupy docelowej, ale też do kanału społecznościowego, w którym działamy.

Zupełnie inny typ przekazu może być skuteczny na profilu firmy w LinkedIn, a inny na Instagramie lub na Facebooku.

Ważną częścią działań w mediach społecznościowych są jednak płatne kampanie. Social media dają firmie szerokie możliwości reklamowe, takie jak m.in. docieranie do odbiorców za pośrednictwem Facebook Ads, Instagram Ads, czy LinkedIn Ads.

Takie kampanie można prowadzić m.in. z celem zwiększenia rozpoznawalności marki, zwiększenia konwersji (np. liczby transakcji) lub osiągnięcia określonych działań ze strony użytkowników – np. zainstalowania aplikacji, czy wyświetlenia klipu.

Dlaczego komunikaty reklamowe w social media cechuje tak wysoka skuteczność? Przede wszystkim dlatego, że do ich stworzenia wykorzystujemy dane o użytkownikach. Bazujemy m.in. na informacjach, dotyczących ich zachowania w określonych serwisach, aktywności, lokalizacji, czy danych demograficznych.

Oferujemy naszym klientom kompleksową usługę - Social Media Ads. W jej ramach zajmujemy się przygotowywaniem kampanii sprzedażowych, wizerunkowych, leadowych oraz zasięgowych w mediach społecznościowych.

Pomagamy w doborze odpowiedniego serwisu, określamy grupy docelowe i przygotowujemy komunikaty, dzięki którym skutecznie docieramy do użytkowników, którzy mogą być zainteresowani ofertą promowanej marki.

A jakie są zalety prowadzenia kampanii w mediach społecznościowych?

Do głównych korzyści należy przede wszystkim duży zasięg kampanii. Według danych tylko 1 z 5 osób, w ogóle nie używa mediów społecznościowych. Oznacza to, że prowadząc skuteczne działania reklamowe w social media, można dotrzeć do pokaźnej grupy docelowej, wśród której znajdują się potencjalni klienci reklamodawcy. Zalet jest jednak znacznie więcej.

  • Wysoki potencjał konwersji – działania w mediach społecznościowych cechuje wysoki potencjał konwersji. Oznacza to, że większość z kampanii tego typu, pozwala skutecznie realizować cele biznesowe klientów.
     
  • Brak minimalnego budżetu – kampanie reklamowe w social media można prowadzić niezależnie od wysokości wydatków na reklamę. To rozwiązanie dla każdego e-biznesu, bez względu na wysokość budżetu, który chce przeznaczyć na reklamę.
     
  • Precyzyjny dobór grup docelowych – kampanie w social media pozwalają na precyzyjne targetowanie. Przygotowując przekaz jesteśmy w stanie kierować do tak, aby dotrzeć do pożądanych użytkowników.
     
  • Niski koszt kampanii – w przypadku kampanii reklamowych w mediach społecznościowych, koszt dotarcia do użytkownika jest jednym z najniższych, jeśli chodzi o prowadzenie płatnych działań reklamowych.
     
  • Kierowanie reklam do podobnych użytkowników – media społecznościowe udostępniają mechanizmy, dzięki którym można kierować reklamy do użytkowników, którzy są już klientami marki lub posiadają zestaw cech, sprzyjający konwersji.

Kampanie reklamowe Google Ads – skuteczna reklama firmy w sieci

W e-marketingu możemy łączyć różne rodzaje działań reklamowych. To właśnie dlatego kampanie e-marketingowe są tak skuteczne. Jedną z najpopularniejszych form reklamy dla firm w Internecie jest Google Ads.

Wykorzystując ten system reklamowy, prowadzimy m.in. kampanie remarketingowe. Remarketing pozwala nam dotrzeć do odbiorców, którzy w przeszłości mieli już kontakt z marką, ale nie zrealizowali celów w witrynie, takich jak np. zakup określonych produktów lub usług.

Kampanie remarketingowe, to jeden z najskuteczniejszych sposobów na ratowanie porzuconych koszyków. W naszych działaniach wykorzystujemy zarówno remarketing standardowy, jak i dynamiczny, który dobrze sprawdza się zwłaszcza w przypadku e-commerce, przyczyniając się do wzrostu sprzedaży.

Google Ads to jednak znacznie szersze możliwości reklamowe. Wykorzystujemy wszystkie dostępne w tym ekosystemie formaty reklamy, tworząc m.in. kampanie produktowe. Przygotowujemy również reklamy wideo (wyświetlamy komunikaty reklamowe m.in. w serwisie YouTube), reklamy w Gmail (Gmail sponsored Promotions) oraz reklamy graficzne i reklamy tekstowe.

Więcej informacji na temat tego, jak wykorzystujemy Google Ads do promocji e-biznesu.

Pozycjonowanie – istotne dopełnienie kampanii e-marketingowych

Jednym z najważniejszych czynników, wpływających na generowanie przychodów przez e-biznes jest ruch na stronie. Ruch to klienci, dlatego im jest ich więcej, tym większe szanse na wzrost kluczowych z perspektywy e-commerce konwersji (m.in. sprzedaży).

Istnieje wiele sposobów na to, aby przyciągnąć do witryny wartościowy ruch. Są to oczywiście płatne kampanie reklamowe, które warto łączyć z innymi formami pozyskiwania klientów, takimi jak np. pozycjonowanie.

Nasze wieloletnie doświadczenie pokazuje, że warto łączyć różne formy pozyskiwania klientów – zarówno te związane z działaniami z obszaru PPC, jak i SEO. Pozycjonowanie to proces zwiększania widoczności witryny w organicznych wynikach wyszukiwania i przyciągania do niej odbiorców, na którego efekty trzeba czekać dłużej niż w przypadku płatnych działań reklamowych.

Uruchamiając reklamę w Google Ads, czy w innym ekosystemie reklamowym – efekty są widoczne niemal od razu. To właśnie dlatego ten typ działań jest szczególnie polecany m.in. w przypadku promowania produktów z wyprzedaży. Ta najczęściej trwa krótko, stąd też efekty w postaci konwersji muszą zostać osiągnięte szybko, dając firmie szansę na realizację celów sprzedażowych.

Działania z zakresu SEO sprawdzają się więc zwłaszcza w przypadku realizowania długoterminowych celów biznesowych, będąc istotnym dopełnieniem płatnych kampanii e-marketingowych, realizowanych przez markę, w celu szybkiego osiągnięcia rezultatów, takich jak np. sprzedaż.

Pozycjonowanie pozwala nam generować duży ruch w witrynach klientów, jednak należy wziąć pod uwagę to, że często nim zdecydują się oni na zakup produktów, czy skorzystanie z usług – potrzebują czasu, aby rozważyć różne możliwości (np. ofertę konkurencji).

Mimo, iż klient często trafia do sklepu z organicznych wyników wyszukiwania – to jego wizyta nie zawsze przekłada się na konwersje. Istnieje jednak sposób, dzięki któremu nawet jeśli klient opuści e-sklep, będzie można nakłonić go do ponownych odwiedzin.

W tym celu wykorzystujemy kampanie remarketingowe w Google Ads. Szczególnie efektywny często okazuje się remarketing dynamiczny, dzięki któremu ponownie wyświetlamy użytkownikom dokładnie te produkty i usługi, którymi interesowali się podczas ostatnich odwiedzin w witrynie.

W celu intensywnego promowania e-biznesu w sieci łączymy działania z zakresu SEO i PPC, efektywnie docierając do klientów firmy i poszerzając jej zasięg.

Skuteczne strategie e-marketingu, czyli dlaczego nasze kampanie są tak efektywne?

Zastanawiając się nad rozpoczęciem kampanii e-marketingowej, warto wziąć pod uwagę kluczową kwestię, która ma ogromne znaczenie, dla osiągnięcia zakładanych celów biznesowych. Niezależnie od tego, czy rezultatem kampanii ma być wzrost rozpoznawalności marki, wykreowanie pożądanego przez firmę wizerunku, czy zwiększenie sprzedaży – działania zawsze rozpoczynamy od przygotowania strategii marketingowej.

Dlaczego stworzenie planu działań jest tak istotne?

Działając na podstawie strategii, jesteśmy w stanie zachować spójność i zgodność komunikatów reklamowych, z działalnością firmy, jej celami oraz misją. Do klientów marki docieramy m.in. z pomocą kampanii Google Ads, content marketingu, mediów społecznościowych oraz w wyniku pozycjonowania.

Z naszego doświadczenia wynika jednak, że nie każde działanie odpowiada potrzebom każdego przedsiębiorstwa. Z tego względu dokładnie analizujemy działalność firmy i dobieramy jedynie te formy kampanii, które pozwolą na osiągnięcie maksymalnej efektywności działań.

Dla przykładu – jeżeli firma chce prowadzić kampanie e-marketingową w celu podniesienia świadomości marki, dobre rezultaty może przynieść m.in. video marketing, marketing wirusowy, czy prowadzenie działań w mediach społecznościowych.

Docieramy do użytkowników, wykorzystując przy tym różne ścieżki i kanały. Warunkiem efektywności działań zawsze jest jednak skuteczne rozpoznanie grupy docelowej i określenie jej potrzeb. To właśnie do przedstawicieli grupy docelowej marki, dobieramy kanały komunikacji oraz jej formę, tak, aby była dla nich najbardziej atrakcyjna.

Strategia pozwala nam na efektywną promocję produktów i usług w sieci. Warto pamiętać, że bez skutecznej promocji – sprzedaż w e-commerce nie będzie rosła tak szybko, jak w przypadku korzystania z nowoczesnych form e-marketingu, które wspierają przedsiębiorstwo na wielu polach jego działalności.

Kampanie e-marketingowe – zapewniamy fachowe doradztwo

Jesteśmy nie tylko realizatorami kampanii e-marketingowych dla naszych klientów, ale także ich doradcami w zakresie doboru skutecznych form promocji dla ich firm. Zapewniamy kompleksowe i profesjonalne doradztwo.

Mimo, że uruchomienie kampanii to pierwszy krok do odniesienia sukcesu – to działania reklamowe wymagają stałej obserwacji, analizy a w razie potrzeby także szybkiego reagowania i wdrażania optymalizacji, zwiększających efektywność prowadzonych działań.

W ramach prowadzenia kampanii, zajmujemy się także ich monitoringiem. Prowadzimy analizy i badania użyteczności, które pozwalają nam pozyskać dane, niezbędne do stałego ulepszania procesów zachodzących w ramach kampanii. W naszej ofercie znajduje się m.in. tworzenie benchmarków.

Diagnozujemy serwisy konkurujące z firmą klienta i wyciągamy wnioski, w celu zwiększenia efektywności działań. Badamy też ścieżki zakupowe użytkowników i analizujemy ich doświadczenia, związane z korzystaniem z e-sklepu.

W razie potrzeby jesteśmy w stanie zająć się także optymalizacją strony pod kątem UX, tak aby zwiększyć jej użyteczność, a co za tym idzie, komfort odwiedzających ją osób.

Prowadzimy badania użyteczności na użytkownikach. Sprawdzamy, jakie problemy na stronie internetowej mogą utrudniać im realizację celów w witrynie, takich jak np. znalezienie interesujących ich informacji, czy zakup produktów bądź skorzystanie z usług.

Wykorzystujemy eksperckie metody badawcze, dlatego jesteśmy pewni, że wnioski, które wyciągamy na bazie danych z badań, pozwalają wskazać rozwiązania, zwiększające użyteczność cyfrowych produktów.



W jakim celu analizujemy konkurencję oraz badany użyteczność witryny?

Dzięki temu pozyskujemy dane, które pozwalają nam na przygotowanie efektywnych planów marketingowych. Dzięki informacjom, uzyskanym m.in. w wyniku badań użyteczności na użytkownikach, jesteśmy w stanie dokładnie określić obszary na stronie, które wymagają zmian pod kątem UX.

W ich wyniku, dochodzi m.in. do zwiększenia współczynnika konwersji w sklepach internetowych, gdyż witryna staje się bardziej przyjazna dla użytkowników (posiada intuicyjną nawigację, przekazuje jasne informacje na temat zamówienia lub sposobu dostawy, precyzyjnie informuje użytkowników o stanach magazynowych itp.).

Czasami poprawa nawet kilku niewielkich elementów (które mogą wydawać się nieistotne), powoduje szereg pozytywnych zmian, takich jak np. zwiększenie liczby zamówień w e-sklepie oraz wzrost wartości koszyka zakupowego.

Skąd wiemy jakie zmiany wdrożyć?

Wykonujemy nie tylko badania użyteczności na użytkownikach, ale także ekspercki audyt UX. To działanie, które także pomaga nam w określeniu zmian, których wdrożenie jest konieczne, z perspektywy poprawy użyteczności cyfrowego produktu.

Dzięki prowadzeniu badań i analiz jesteśmy w stanie dobierać wyłącznie efektywne rozwiązania, dopasowane zarówno do potrzeb e-biznesu, jak i jego klientów.

Kampanie e-marketingowe – dlaczego warto w nie inwestować?

Prowadzenie kampanii e-marketingowych to przede wszystkim pomoc, w efektywnym promowaniu firmy i jej oferty, wśród grupy docelowej. Dodatkowo, w trakcie planowania kampanii pozyskujemy dane, będące źródłem wiedzy nie tylko na temat tego, jak e-biznes wypada na tle konkurencji, ale też o tym, jak zachowują się użytkownicy konkretnej witryny.

Działania, które podejmujemy w ramach prowadzenia kampanii, zmierzają do budowy spójnego przekazu marketingowego, wpływającego nie tylko na osiągnięcie celów wizerunkowych, ale także informacyjnych i sprzedażowych. Zalet kampanii e-marketingowych jest jednak znacznie więcej.

Należy do nich m.in. precyzyjne dotarcie do odbiorców z grupy docelowej, a za tym idzie, poszerzenie bazy klientów (m.in. w wyniku prowadzenia płatnych kampanii reklamowych). Inwestycję w kampanie warto rozpocząć także ze względu na ich duży potencjał, w zakresie zwiększenia ruchu w witrynie (np. dzięki uzyskaniu synergii pomiędzy pozycjonowaniem i działaniami z obszaru PPC).

Działania e-marketingowe to także sposób na maksymalizację wskaźnika ROI z wydatków na promocję i reklamę w sieci. Dodatkowo, dzięki badaniom użyteczności, które prowadzimy w celu optymalizacji działań, można zyskać bazę do poprawy doświadczeń użytkowników, a co za tym idzie, zwiększenia liczby odsłon witryny i co ważne w przypadku e-commerce – wzrostu sprzedaży.

Umów się na konsultację

Wypełnij formularz lub zadzwoń: +48 17 860 21 86
×

Klienci o nas