Aplikacja klasy CRM do zarządzania portfelem Klientów

ThyssenKrupp Energostal SA jest spółką należącą do niemieckiego koncernu thyssenkrupp, zatrudniającego około 200 tys. pracowników w przeszło 670 filiach na całym świecie. W Polsce firma jest wiodącym dystrybutorem wyrobów ze stali węglowej, nierdzewnej, metali niezależnych i tworzyw sztucznych.

Zadania i cele

Ideo zaprojektowało i wdrożyło dla ThyssenKrupp Energostal aplikację klasy CRM będącą wparciem pracy pionu handlowego umożliwiającą m.in. wygodny dostęp do danych sprzedażowych, czy planowanie i rozliczanie spotkań z kontrahentami. Narzędzie pozwala także na szybsze i trafniejsze podejmowanie decyzji przez przedstawicieli handlowych na podstawie danych wskaźnikowych. Zgodnie z celami biznesowymi firmy, system jest kluczowym elementem procesu podnoszenia jakości pracy związanej z kontrahentami i usprawniania procesów firmowych.

Główne funkcjonalności SZPiK:

  • CRM – klienci,
  • Raporty,
  • WIKI,
  • Wskaźniki informacyjne o klientach (wykresy obrazujące dane Klienta),
  • Kalendarz,
  • Planowanie wizyt u klientów,
  • Przypomnienia,
  • Rozbudowana poczta wewnętrzna,
  • Planowanie działań strategicznych na kliencie.

Aplikacja została zaprojektowana zgodnie ze standardami RWD, dzięki czemu układ strony dopasowuje się automatycznie do okna urządzenia, na którym jest oglądany. Dodatkowo rozszerzona została o angielską wersję językową oraz zintegrowana z innymi systemami używanymi przez Klienta, m.in. Fast-Profit, BI, Active Directory oraz Outlook 2010.

Główne korzyści dla Klienta
  • optymalizacja procesów biznesowych
  • poprawa pracy przedsiębiorstwa w zakresie zarządzania kontrahentami
  • zbieranie i udostępnienie informacji o współpracy z klientem
  • ograniczenie kosztów administracyjnych
  • wzrost sprzedaży
  • monitorowanie pracy handlowców