Content marketing dla LG Electronics

LG Electronics to producent innowacyjnych technologii oraz produktów o najnowocześniejszym wzornictwie przemysłowym. Ta koreańska firma od wielu lat z sukcesami działa na światowych rynkach – ma swoje oddziały także w Polsce. Jej początki sięgają 1958 roku – od tamtej pory skutecznie gromadzi i wykorzystuje swoje doświadczenie oraz wiedzę techniczną. Zaowocowało to statusem jednego z globalnych liderów w dziedzinie cyfrowych rozwiązań.
Szeroka oferta produktowa LG podzielona została na kilka sektorów, przy czym każdy z nich ma pewną autonomię w zakresie podejmowanych działań marketingowych. Do głównych departamentów biznesowych LG należą: Home Entertainment, Mobile Communications, Vehicle Components oraz Home Appliance & Air Solutions.

Zadania i cele

Jednym z segmentów podlegających LG Home Appliance & Air Solutions na polskim rynku jest tzw. Strefa Klimatyzacji. To serwis internetowy, stanowiący narzędzie promocji dla sektora klimatyzatorów. Adresowany jest przede wszystkim do klientów biznesowych – instalatorów, serwisantów i sprzedawców. Ma dostarczać informacji o aktualnościach LG, nowej ofercie, profesjonalnych szkoleniach, technicznych poradach oraz nowinkach i ciekawostkach branżowych. W swoich założeniach ma także pełnić rolę forum wymiany opinii oraz bazę autoryzowanych instalatorów klimatyzacji z całej Polski.

Naszym podstawowym zadaniem stało się przygotowywanie ciekawych i atrakcyjnych, z punktu widzenia grupy docelowej, treści w ramach content marketingu. W oparciu o eksperckie konsultacje z klientem redagujemy i publikujemy teksty oraz artykuły eksperckie w sieci, na firmowym blogu oraz na samym portalu strefaklimatyzacji.pl. Monitorujemy oraz moderujemy także forum, z którego korzystają użytkownicy zarejestrowani w serwisie. Za pomocą tych działań staramy się zwiększyć zainteresowanie ofertą LG oraz pozyskać dla marki nowych klientów. Wykorzystując content marketing utrwalamy także wizerunek LG jako eksperta w swojej branży, a jednocześnie marki otwartej na współpracę, chętnie dzielącej się swoją wiedzą, służącą pomocą oraz radą.

Osiągnięte efekty

  • utrwalanie wizerunku eksperta w branży
  • kreowanie wizerunku firmy otwartej na współpracę
  • wzmocnienie relacji z instalatorami, serwisantami i sprzedawcami
  • pozyskiwanie nowych użytkowników serwisu z grupy docelowej
  • budowanie ogólnie dostępnej bazy wiedzy oraz katalogu firm
     
... a co możemy zrobić dla Ciebie ?