Marketing efektywnościowy dla iParts Sp. z o.o.

iParts.pl to jeden z największych sklepów internetowych, specjalizujący się w sprzedaży części samochodowych. Na ofertę składa się ponad 2 000 000 części zamiennych do niemal wszystkich marek samochodowych spotykanych na polskich i europejskich drogach. Produkty dostępne w sklepie pochodzą od renomowanych producentów i posiadają gwarancję jakości. Zarówno bogaty asortyment, jak i wieloletnie doświadczenie oraz ciągły rozwój są potwierdzeniem pozycji lidera sklepu iParts.pl na rynku części samochodowych.
Wszystkie transakcje realizowane w sklepie odbywają się drogą internetową. Pozwala na to zaawansowany system informatyczny bazujący na unikalnym systemie CMS Edito zintegrowanym z największym systemem katalogowania części TecDoc Webservice. Dzięki wykorzystaniu najnowszych technologii softwarowych oraz sprzętowych, Klienci mają swobodny dostęp do pełnego katalogu części.

Zadania i cele

Dla każdego sklepu internetowego priorytetem jest zwiększenie ilości dokonywanych transakcji. Aby jednak można było osiągnąć ten cel, konieczna jest realizacja związanych z nim celów szczegółowych, jak pozyskanie nowych klientów, angażowanie klientów nieaktywnych, umocnienie relacji ze stałymi klientami. W związku z tym wdrożone zostały szeroko zakrojonego działania z zakresu marketingu efektywnościowego. W strategii wykorzystano kampanię e-mail marketingową związaną ze specjalnymi promocjami. Opracowano też pakiety promocji publikowane w sklepie, obejmujące najchętniej kupowane produkty. Ponadto wdrożono funkcjonalność oferującą vouchery kwotowe dla klientów – skierowane między innymi do społeczności motoryzacyjnych.

Osiągnięte efekty
  • wzrost ilości transakcji o ponad 40%,
  • wzrost przychodów z wykorzystaniem rabatu o ponad 40%.
     
... a co możemy zrobić dla Ciebie ?