Portal informacyjny dla Polskiej Agencji Prasowej

PAP S.A. to największa państwowa agencja informacyjna w Polsce. Statutowym zadaniem organizacji jest uzyskiwanie i przekazywanie rzetelnych wiadomości, z których korzystają przedsiębiorcy, osoby prywatne, instytucje rządowe oraz media. Nad obiektywnością i rzetelnością publikowanych informacji czuwa 250 dziennikarzy pracujących w warszawskiej redakcji oraz 70 korespondentów terenowych w 22 oddziałach PAP mieszczących się w największych miastach Polski.

Zadania i cele

Firma Ideo zrealizowała nowy portal informacyjny Polskiej Agencji Prasowej. Do naszych zadań należało przygotowanie i wdrożenie projektu funkcjonalnego uwzględniającego strategię Klienta, architekturę informacji oraz koncepcję graficzną. Głównym założeniem było odświeżenie wizerunku Agencji oraz podniesienie intuicyjności portalu www.pap.pl. Równie istotna była automatyzacja publikacji wiadomości z różnych źródeł i uproszenie sposobu ich edycji.

Dzięki dedykowanemu mechanizmowi importu informacje są pobierane automatycznie ze źródeł zewnętrznych z wykorzystaniem standardów NewsML (wraz z załącznikami), XML oraz jako Infopakiety. Istnieje możliwość edycji i intuicyjnego zarządzania nimi z wykorzystaniem dedykowanego systemu Edito CMS.

Trzonem portalu jest moduł Aktualności, które zostały podzielone na osiem kategorii. Dla każdej publikacji system automatycznie generuje powiązane z nią metatagi. Dzięki temu internauci mogą znacznie szybciej odnaleźć interesujące ich informacje. Dodatkowo mechanizmy te zwiększają widoczność poszczególnych publikacji w zewnętrznych wyszukiwarkach internetowych.
W celu dopasowania portalu do potrzeb i wymagań Klienta wykorzystaliśmy modułową budowę systemu do zarządzania treścią Edito CMS. Wdrożyliśmy szereg dedykowanych modułów, a także podnoszące atrakcyjność portalu widgety. Jednym z nich jest mechanizm generowania plików PDF zawierających wybrane materiały, a także umożliwiający skalowanie tekstu.

Portal posiada wersje językowe polską i angielską. Ponadto dzięki zastosowaniu mechanizmów RWD jest on dostępny, z zachowaniem pełnej funkcjonalności na urządzeniach mobilnych. W ramach prac nad projektem przeprowadziliśmy także szkolenie dla administratorów, redaktorów i kluczowych użytkowników.

"Naszym celem nie jest w żadnym wypadku wyścig z portalami informacyjnymi, którzy są naszymi klientami. Dlatego na stronie internetowej PAP kluczowy będzie wybór - tak, by użytkownik wchodząc, zobaczył, co danego dnia było tematem numer 1. Ale przede wszystkim chcemy pokazać, że serwisy PAP to już nie tylko tekst. W zakresie digital media chcemy dorównać naszym partnerom." - deklaruje prezes PAP Lidia Sobańska. Temu także ma służyć relacjonowanie na żywo, które daje szansę na ten rodzaj informacji, który nie mieści się w formule agencyjnej, a którym żyją media społecznościowe.


Główne korzyści dla Klienta:
  • Odświeżenie wizerunku PAP,
  • podniesienie komfortu użytkowania serwisu na urządzeniach mobilnych,
  • serwis zoptymalizowany pod kątem wyszukiwarek internetowych,
  • poprawa nawigacji oraz intuicyjności serwisu.
... a co możemy zrobić dla Ciebie ?