Serwis informacyjny Urzędu Miasta Lublin

Prężnie rozwijająca się stolica województwa lubelskiego pełni rolę administracyjnego, kulturalnego oraz gospodarczego centrum regionu. Lublin przez turystów ceniony jest przede wszystkim za bogatą architekturę oraz liczne zabytki.

Zadania i cele

W wyniku wygranego przetargu Ideo stworzyło nowy serwis informacyjny dla Urzędu Miasta Lublin. Serwis www.lublin.eu został zaprojektowany i wdrożony z myślą o mieszkańcach stolicy województwa lubelskiego, a także turystach. Potrzeba przebudowy dotychczasowego serwisu związana była z dużą dynamiką inwestycji w mieście.  Serwis został podzielony na sześć działów tematycznych. Każdy z nich jest poświęcony specyficznym zagadnieniom dedykowanym różnym grupom odbiorców. Ponadto projekt graficzny zakładał rozróżnienie kolorystyczne poszczególnych działów.

Oprócz standardowych modułów, które dostosowaliśmy do potrzeb klienta, zaimplementowaliśmy szereg dedykowanych funkcjonalności m.in. kalendarz wydarzeń i aktywności. W zależności od kontekstu, prezentowany jest w odpowiednich wersjach kolorystycznych. Projektując stronę skupiliśmy się na zwiększeniu użyteczności serwisu. W tym celu zaimplementowaliśmy narzędzia usprawniające komunikację tj. forum, newsletter oraz pop-up „zgłoś problem”. Aby zwiększyć atrakcyjność serwisu umożliwiliśmy redaktorom dodawanie różnych elementów do aktualności m.in. galerii, plików, filmów. Nowością jest moduł wizytówek, który umożliwia tworzenie zbiorów danych  (miejsc, orlików, osób, teatrów, itp.). Redaktorzy serwisu mogą dodawać obiekty do bazy używając odpowiednich szablonów formularzy, na podstawie których powstają wizytówki.

Serwis został stworzony w oparciu o autorską platformę Edito CMS i jest zgodny ze standardem RWD, co pozwala na jego sprawne przeglądanie także na urządzeniach mobilnych. Serwis dostępny jest w trzech wersjach językowych: polskiej, angielskiej i ukraińskiej. W trosce o jak największą dostępność serwisu przygotowane zostały różne wersje portalu, uwzględniające problemy osób niedowidzących.

Dalsza współpraca z Klientem zakłada stworzenie nowej wersji Biuletynu Informacji Publicznej oraz Intranetu.

Główne korzyści dla Klienta
  • Odświeżenie wizerunku miasta,
  • nowa architektura informacji,
  • zaangażowanie mieszkańców miasta w dialog,
  • promocja Lublina,
  • responsywny design,
  • optymalna kontrola nad opublikowanymi treściami,
  • łatwiejszy dostęp do informacji,
  • modułowa budowa umożliwiająca rozbudowę portalu w przyszłości.