Serwis internetowy Auschwitz.org

Państwowe Muzeum Auschwitz-Birkenau powstało w 1947 roku dzięki staraniom byłych więźniów KL Auschwitz. Muzeum znajduje się na Liście Światowego Dziedzictwa UNESCO, jako miejsce „stanowiące znak ostrzegający przed wieloma zagrożeniami i tragicznymi konsekwencjami wynikającymi z radykalnych ideologii i odmowy prawa do godności ludzkiej.”

Miejsce Pamięci obejmuje obszar dwóch zachowanych części obozu Auschwitz I i Auschwitz II-Birkenau. Na terenie Muzeum znajdują się poobozowe obiekty i ruiny (włącznie z ruinami komór gazowych i krematoriów) oraz kilkanaście kilometrów obozowego ogrodzenia, dróg wewnętrznych  i rampy kolejowej. Dzisiejsze Miejsce Pamięci to również m.in. zbiory, archiwa oraz ośrodek naukowy, konserwatorski i wydawniczy.

Zadania i cele

Państwowe Muzeum Auschwitz-Birkenau w związku z 70. rocznicą wyzwolenia KL Auschwitz-Birkenau zleciło nam wykonanie nowej wersji serwisu Auschwitz.org. Witryna powstała przy współpracy z kanadyjskim zespołem Drive Creative Group.

Serwis składa się z czterech głównych przestrzeni komunikacyjnych - Muzeum, Historia, Zwiedzanie oraz Edukacja. Został wyposażony w szereg dedykowanych funkcjonalności m.in.: galerie zdjęć czy sklep internetowy, który jest ważnym elementem witryny. Wirtualna księgarnia umożliwia zakup publikacji nawiązujących do obozu i tragicznych wydarzeń, jakie miały miejsce na jego terenie. Katalog produktów ułatwia szybkie wyszukiwanie danego produktu oraz sortowanie listy wyników według następujących filtrów: autor, język i rodzaj publikacji.

Przy projektowaniu zależało nam na tym, by witryna prezentowała wszelkie działania, które prowadzi Muzeum, jednocześnie realizując indywidualne potrzeby oraz zachowując powagę Miejsca. Nowa odsłona witryny to przede wszystkim poprawa funkcjonalności całego serwisu. Odświeżona strona jest zgodna ze standardem RWD, co pozwala na przeglądanie strony także na urządzeniach mobilnych.

Zależało nam na tym, aby serwis był dostępny dla jak najszerszej grupy odbiorców, dlatego witryna została uruchomiona w dwóch wersjach językowych polskiej i angielskiej. Zadbaliśmy także o poprawną obsługę aktualnie dostępnych na rynku przeglądarek internetowych.

W ramach realizacji przeprowadziliśmy pełen import treści i zdjęć z bogatych baz  dotychczasowego serwisu. Ponadto strona Auschwitz.org została zintegrowana z najpopularniejszymi serwisami społecznościowymi takimi jak: Facebook, Twitter, a także Instagram, Pinterest i YouTube.

Główne korzyści dla klienta
  • zachowanie pamięci o Auschwitz
  • usprawnienie kontaktu między zwiedzającymi a Muzeum
  • odświeżenie wizerunku Muzeum w internecie
  • poszerzenie grona odbiorców
  • sprawny import treści
  • kompleksowa sprzedaż przez internet (obsługa płatności i transportu, w tym również wysyłek zagranicznych)
... a co możemy zrobić dla Ciebie ?