Chatboty

"Umiejętność komunikowania się, stała się towarem, za który gotów jestem płacić więcej, niż za jakikolwiek inny"

John D. Rockefeller

Budują pozytywne doświadczenia, angażują klientów sklepów internetowych, pomagają dobrać odpowiedni produkt, a nawet przyjmują reklamacje. Pracownicy idealni? Nie, mowa o chatbotach, które rewolucjonizują sprzedaż i wprowadzają nowe standardy obsługi konsumenta.

Paweł Szczyrek
Paweł Szczyrek
Creative and Content Manager
Napisz do mnie

Popularne powiedzenie głosi, że nawet 70% decyzji zakupowych podejmowanych jest pod wpływem pozytywnych doświadczeń w kontakcie z marką. Dla porównania unikalne właściwości produktu generują jedynie 30% sprzedaży. Tak znacząca dysproporcja sprawia, że należy zastanowić się, czy poziom obsługi klienta naszego sklepu internetowego jest na odpowiednim poziomie i co możemy zrobić, aby zawiesić poprzeczkę przed konkurencją jeszcze wyżej.

Rozwiązaniem w tym zakresie okazują się chatboty – wirtualni asystenci, którzy obecni są zawsze, gdy konsumenci potrzebują pomocy. Szacuje się, że już w 2020 roku 85% interakcji w sieci odbywać się będzie bez udziału człowieka. Czy oznacza to, że nowe technologie zupełnie wyprą rolę czynnika ludzkiego? Nie, ale ta zostanie znacznie zredukowana i ograniczy się jedynie do rozwiązywania najtrudniejszych problemów, stanowiących zaledwie ułamek wszystkich dokonywanych transakcji.

W trosce o komfort klienta

Dzięki połączeniu wiedzy IT oraz doświadczenia w tworzeniu konwersacji potrafimy stworzyć rozwiązania, które znacząco wpływają na podniesienie komfortu klientów sklepu internetowego oraz minimalizują ryzyko tzw. porzucenia koszyków.

Z autopsji wiemy, że chatbot nie powinien tylko informować, ale musi działać w sposób bliski osobom, którym jest dedykowany. Z tego powodu do każdego projektu podchodzimy indywidualnie, a sam proces tworzenia rozwiązania rozpoczynamy od wnikliwej analizy grup docelowych, potrzeb konsumenckich i nawyków komunikacyjnych klientów danego sklepu internetowego.

Chetbot marketing

Wdrożenie chatbota to bez wątpienia sukces i perspektywa znaczącej poprawy relacji z klientem. Sama implementacja rozwiązania to jednak dopiero początek. Należy pamiętać, że działanie bota jest procesem, który wymaga stałej pracy i nieustającej weryfikacji potrzeb konsumentów. Wszystko to sprawia, że na rozwiązania tego typu nie należy patrzeć jednorazowo. Jedynie programy, które ciągle się uczą i na bieżąco wychodzą naprzeciw ewoluującym nawykom i potrzebom zainteresowanych, odniosą pełen sukces.

Zapewniamy kompleksowe podejście do realizowanych zleceń. Swojej pracy nie kończymy wraz z oddaniem chatbota do użytku, ale stawiamy na jego bieżącą optymalizację i działania promujące, dzięki którym start programu przyniesie realne efekty w postaci podniesienia wyników sprzedaży.

Nie tylko sprzedaż

Choć automatyzacja decyzji zakupowych to jedna z najważniejszych funkcjonalności chatbotów dedykowanych sklepom internetowym, warto także zastanowić się nad wdrożeniem innych rozwiązań, korzystnych z punktu widzenia zainteresowanych. Dobrze zaplanowany chatbot może być prawdziwym kombajnem, dzięki któremu klienci poczują się naprawdę wyjątkowo. Spersonalizowany newsletter informujący o promocjach, możliwość składania reklamacji za pomocą Messengera, wysyłka kodów rabatowych, konkursy dla użytkowników – to tylko kilka z licznych możliwości, które mogą wydajnie poprawić komfort zakupów online.

Porozmawiajmy o nich osobiście.

Co możemy dla Ciebie zrobić?

×

Klienci o nas