Optymalizacja konwersji

"Skutecznie zwiększamy liczbę klientów i wartość dokonywanych przez nich zakupów."

Najważniejszą funkcją każdej platformy sprzedażowej jest generowanie sprzedaży. Naturalnym jest, że tylko część osób, które odwiedzają Twój sklep, dokona zakupu. Naszym zadaniem jest podniesienie odsetka tych osób.

Paweł Korniak
Paweł Korniak
Specjalista ds. e-marketingu
Darmowa konsultacja

Działania promocyjne, które mają przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów i (w efekcie) zachęcić ich do dokonania zakupu, są jednym z istotniejszych elementów prowadzenia biznesu sprzedażowego. Jednak równolegle z nimi, powinniśmy ciągle analizować osiągane wyniki i stale ulepszać strategię reklamową.

Konwersja to wykonanie przez użytkownika określonego działania, którym jest zakup, wysłanie zapytania, rejestracja konta czy zapisanie na listę mailingową. W e-commerce oczekiwanym zachowaniem użytkownika jest sprzedaż. Analiza zachowań internautów ma na celu poprawę współczynnika konwersji, czyli średniej liczby osób podejmujących interakcję ze stroną. Określenie współczynnika pozwala na zbadanie skuteczności prowadzonych działań reklamowych.

Jeśli mówimy o poprawie efektywności biznesowej to powinniśmy obserwować wszelkie nagłe spadki sprzedaży, by odpowiednio szybko na nie reagować. Warto także zwracać uwagę na niespodziewany wzrost ilości zamówień, które (odpowiednio zdiagnozowane) podpowiedzą nam, co zrobić, by na stałe podnieść sprzedaż.

Optymalizacja konwersji e-commerce

Optymalizacja ma na celu poprawę współczynnika konwersji. Staramy się dobrać rozwiązania, które maksymalnie wykorzystują potencjał sklepu internetowego. Poprawiamy intuicyjność strony internetowej – tak, by wyeliminować trudności, które napotyka użytkownik.

To właśnie problemy pojawiające się na ścieżce zakupowej są powodem jego zniechęcenia i w konsekwencji opuszczenia strony. Potrzeby klientów, zachowanie użytkowników na stronie, powody rezygnacji z zakupów, braku zainteresowania ofertą – to cenne informacje, których właściwa analiza i odpowiednio dobrane rozwiązania są w stanie znacząco poprawić konwersję.

Narzędzia optymalizacji konwersji

Nie ma dwóch takich samych sklepów. Działania, które są skuteczne w jednym przypadku, wcale nie muszą przynieść efektów w pozostałych. Najlepszym sposobem na przeprowadzenie procesu optymalizacji jest wdrażanie propozycji wariantowych i ciągła analiza ich skuteczności.

Jednym z podstawowych narzędzi, które rekomendujemy są testy A/B. Polegają one na opracowaniu kilku wersji danego elementu, a następnie przedstawieniu ich grupie docelowej. Na podstawie osiąganych wyników wybierana jest efektywniejsza wersja. W ten sposób możemy testować zarówno całe serwisy, jak i pojedyncze elementy, np. formularz ofertowy, landing page czy chociażby treść opisu produktu.

Wśród wykorzystywanych przez nas narzędzi, które wspomagają optymalizację konwersji warto wymienić:

  • Testy multiwariacyjne – doświadczenia z użytkownikami obejmujące analizę możliwych wariantów zachowań.
  • E-mail marketing – regularny kontakt z subskrybentami newslettera za pomocą atrakcyjnych i angażujących wiadomości e-mail.
  • Marketing automation – automatyczne zbieranie danych o użytkownikach, by prezentować ofertę zgodną z potrzebami.
  • Badania z użyciem heatmap i nagrań wideo sesji użytkowników – analiza zachowań internautów korzystających z witryny.
  • Badania jakościowe i ilościowe użytkowników – wykorzystanie technik pozwalających na uzyskanie szczegółowych informacji dotyczących sprzedaży.
  • Narzędzia testujące szybkość i poprawność działania strony – wyeliminowanie nieprawidłowości, które ograniczają konwersję.
  • Analiza lejka konwersji – badanie poprawności i skuteczności lejka sprzedażowego oraz podnoszenie jego efektywności.
  • Testy scenariuszy "Call to Action" – wybór odpowiedniego przycisku na podstawie opinii użytkowników.
  • Zróżnicowane metody zbierania leadów – wybór najkorzystniejszego dla sklepu rozwiązania, które umożliwi pozyskiwanie potencjalnych klientów.
  • Analiza statystyk – badamy serwisy internetowe z użyciem narzędzi takich jak np. Google Analytics.

Najważniejsze korzyści

Dzięki dokładnemu poznaniu zachowań użytkowników planujemy i wdrażamy rozwiązania, które poprawiają konwersję. Współpracując z Klientem, na każdym etapie prac konsultujemy poszczególne działania, prowadząc jednocześnie zaawansowane testy. Efektami połączenia sił naszych specjalistów i Klienta jest funkcjonalna strona sklepu, która ma swoje przełożenie w konkretnych wynikach. Optymalizacja konwersji w e-commerce, której podejmujemy się w ramach usługi to przede wszystkim:

  • Wzrost współczynnika konwersji.
  • Pełne wykorzystanie potencjału strony.
  • Zwiększenie ruchu na stronie.
  • Wydłużenie czasu spędzonego w witrynie.
  • Pozyskanie nowych klientów i zaangażowanie obecnych.
  • Znacznie większa sprzedaż.

 

Co możemy dla Ciebie zrobić?

×

Klienci o nas