
-
Firma
-
e-Commerce
-
e-Commerce
- E-Commerce B2C
- Marketplace
-
Narzędzia wspierające e-Commerce
-
Narzędzia wspierające e-Commerce
- Integracja z ERP
- Narzędzia PIM
- Marketplace
- System OMS
- Systemy CRM
- Silniki wyszukiwania produktów
- Platformy DAM
- Platforma WMS
- Usługi kurierskie
- Systemy płatności
- Zarządzanie cenami
- Silniki rekomendacji produktów
- Programy lojalnościowe
- Kampanie marketingowe
- Marketing Automation
- Social media
- Narzędzia Live Chat
- Web Push
- Systemy PLM
- Rozwiązania Enterprise
- Technologie
- Cross-border Solutions
- Narzędzia PIM
- Platformy sprzedażowe B2B
- Top Developer e-Commerce
- Kompleksowa obsługa sklepów
- Wiedza eCommerce - publikacje
- Dlaczego my
-
e-Commerce
-
Konsulting
-
Konsulting
- Analiza danych i Business Intelligence
- Analiza przedwdrożeniowa
- Analiza rynku i konkurencji
- Aplikacje MVP / POC
- Badania użyteczności i testy A/B
- Makiety UX/UI
- Marketing Automation
- Optymalizacja wydajności
- Redesign
- Rozwiązania chmurowe
- Scoping Session
- Strategia rozwoju technologicznego
- Wsparcie techniczne SLA
-
Konsulting
-
Technologie Internetowe
-
Technologie Internetowe
- Dlaczego my
-
Technologie Internetowe
-
Rozwiązania IT
-
Rozwiązania IT
- Platforma Low-code
- Intranet i komunikacja wewnętrzna
- Wsparcie pracy zdalnej
- System workflow EOD
- Portal pracowniczy
- Obsługa reklamacji
- Obieg Faktur
- Elektroniczne paski płacowe
- System Helpdesk
- Zamówienia i zapotrzebowania
- e-PITy
- Outsourcing IT
- eBOK - obsługa Klienta online
- Urlopy i delegacje
- Systemy i aplikacje dedykowane
- Software House
- Stosowane technologie
- Top Custom Software Developer
- Poradnik - INTRANET: Skuteczna komunikacja wewnętrzna w organizacji rozproszonej
- Dlaczego my
-
Rozwiązania IT
- Realizacje
- Kariera
- Kontakt
Gdy Meta ogłosiła, że Workplace – jej platforma komunikacyjna do współpracy w organizacjach zostanie zamknięta, przedsiębiorcy zostali zmuszeni do znalezienia alternatywnego rozwiązania do komunikacji i współpracy w zespołach.
Na rynku istnieje wiele cyfrowych narzędzi, które z powodzeniem mogą zastąpić używaną dotychczas platformę Facebooka. Jednym z nich jest firmowy intranet. Dla przypomnienia - wszyscy użytkownicy platformy Workplace mogą z niej korzystać do końca sierpnia 2025 roku. Po tym czasie będzie dostępna wyłącznie do odczytywania i pobierania danych.
Migracja do platformy intranetowej jako długoterminowe rozwiązanie
Jednym z alternatywnych rozwiązań dla Workplace jest migracja do firmowego intranetu, który oferuje wiele funkcjonalności podobnych do tych na platformie Facebooka, zapewniając przy tym m.in. lepszą kontrolę nad danymi i większe możliwości personalizacji. Intranet to znacznie więcej niż społecznościowa platforma.
Dlaczego jeszcze warto wybrać intranet?
- Brak ryzyka nagłego zamknięcia platformy – portal intranetowy wdrażany jest indywidualnie dla klienta
- Integracja z firmowymi systemami – możliwość szybkiej i sprawnej integracji z firmowymi systemami
- Dedykowane rozwiązania – oprócz wdrożenia standardowych modułów, istnieje możliwość zaprojektowania indywidualnych funkcjonalności, aby spełnić wszystkie potrzeby organizacji
- Funkcje społecznościowe – intranet podobnie jak Workplace od Mety, posiada rozbudowane funkcjonalności o charakterze społecznościowym
- Większe możliwości w zakresie zarządzania dokumentami, procesami czy bazą wiedzy
- Mobilny dostęp – intranet jest dostępny zarówno w biurze, jak i poza nim
- Wsparcie AI – nowoczesne intranety oferują funkcjonalności wspierane przez AI, jak np. generowanie obrazów, treści czy asystent pomocy w precyzyjnym wyszukiwaniu treści
- Prosty i intuicyjny w obsłudze, z domyślną lub dedykowaną szatą graficzną, dopasowaną do organizacji
Zainwestuj w Ideo Intranet, który dopasuje się do Twoich potrzeb.
Jakie funkcjonalności oferuje intranet?
Intranet firmowy posiada szeroki zakres funkcjonalności: od społecznościowych, po organizacyjne, biznesowe, do umożliwiających sprawną współpracę w zespołach. Oto przykłady niektórych z nich:
- Baza dokumentów - pozwala na przechowywanie wszelkich potrzebnych pracownikom dokumentów. Każdy dokument może być zakwalifikowany do kategorii tematycznych, co ułatwia jego znalezienie. Dodatkowo dedykowana wyszukiwarka usprawnia korzystanie z bazy i pozwala na szybkie wyszukanie po frazach kluczowych również w treści załączników. Co więcej, wpięcie AI do wyszukiwarki znacznie przybliża użytkownika do odnalezienia konkretnych dokumentów w bardzo krótkim czasie.
- Baza pracowników - wyświetla wszystkie informacje o pracowniku pochodzące z różnych źródeł/innych systemów, np. zdjęcie pracownika, dane teleadresowe, stanowisko, numer pokoju, przełożonych, zespół czy nieobecności.
- Rezerwacja zasobów – umożliwia szybką i bezkonfliktową rezerwację zasobów w firmie (np. samochody, sale).
- Wall - przestrzeń, w której pracownicy mogą publikować samodzielnie różnego rodzaju posty.
- Tablica ogłoszeń - dodawanie ogłoszeń przez każdego z pracowników, również tych niezwiązanych ze sprawami zawodowymi.
- Chat – komunikator firmowy.
- Galeria zdjęć – prezentuje zdjęcia z firmowych wydarzeń wraz z opisami. Istnieje możliwość tworzenia własnych galerii przez pracowników.
- Komentarze i lajki – możliwość komentowania i reagowania na publikacje w intranecie.
- Kalendarz wydarzeń - w przejrzysty sposób prezentuje wydarzenia firmowe czy ważne daty.
- Formularze i ankiety – szybkie i proste tworzenie różnego rodzaju formularzy, ankiet oraz możliwość profilowania ich do konkretnych grup odbiorców.
Jak przeprowadzić migrację z Workplace do intranetu?
Analiza potrzeb i wybór platformy
Gruntowna analiza potrzeb pozwala określić najważniejsze aspekty, które nakreślają kierunek podczas projektowania intranetu. Wybór nowego rozwiązania powinien opierać się na wspomnianych wcześniej potrzebach, obecnych wymaganiach i oczekiwaniach użytkowników platformy.
Migracja danych do intranetu
Odbywa się za pomocą API lub exportu danych z systemu. Zanim jednak dojdzie do wymiany, warto zaplanować ten proces, np. określić co dokładnie przenieść z Workplace czy sprawdzić, które funkcje Workplace można zastąpić w intranecie.
Rozwiązania dedykowane i integracje
W zależności od potrzeb, intranet może wymagać wdrożenia dedykowanych rozwiązań i dopasowania go do obecnych potrzeb jego użytkowników. Istnieje również możliwość integracji intranetu z innymi systemami, jak np. e-learning, w celu stworzenia jednolitego ekosystemu technologicznego.
Testowanie i optymalizacja
Każde wdrożenie musi być odpowiednio przetestowane i zoptymalizowane pod jego odbiorców. Dzięki temu mamy pewność, że intranet działa zgodnie z oczekiwaniami.
Szkolenie pracowników
Nowe narzędzie wdrażane w organizacji zawsze wymaga przeszkolenia wszystkich jego przyszłych użytkowników – zarówno administratorów, jak i pracowników. Można tego dokonać za pomocą platformy e-learningowej zintegrowanej z intranetem.
Podsumowanie
Organizacje powinny jak najszybciej podjąć decyzję dotyczącą wyboru nowej platformy komunikacji wewnętrznej. Warto rozważyć rozwiązania, które zapewnią długoterminową stabilność, elastyczność i będą maksymalnie dopasowane do obecnych potrzeb i wymagań jej użytkowników.
Inwestycja w intranet może okazać się kluczowym krokiem do cyfrowej transformacji w organizacji, a dobrze przemyślane rozwiązanie przyczyni się do oszczędności i wzrostu efektywności w obszarze komunikacji.