Checklista - bezpłatny PDFAnaliza przedwdrożeniowa - 100 pytań do dobrego wdrożenia PIM

MójDHL - śledzenie przesyłek kurierskich

DHL jest światowym liderem w dziedzinie logistyki i transportu. Od lat dostarcza rozwiązania, które umożliwiają naszym klientom skuteczną obsługę łańcucha dostaw.

Globalna sieć o wysoce zaawansowanych systemach śledzenia drogi przesyłki i dedykowane rozwiązania pozwalają na dostarczenie usług na najwyższym poziomie.

Nasz zespół doświadczonych specjalistów doskonale rozumie potrzeby dzisiejszego dynamicznego rynku. Dlatego przygotowaliśmy i wdrożyliśmy nową, zoptymalizowaną stronę do monitorowania przesyłek kurierskich dostępnych dla wszystkich użytkowników. Track&trace jest dostępny pod adresem mojdhl.pl

Wyzwania i cele

Dla Klienta została przygotowana strona www oraz aplikacja mobilna MójDHL. Platforma internetowa, wyposażona w szereg funkcjonalności, jest komplementarna z intuicyjną aplikacją i stanowi jej uzupełnienie.

Pierwszym etapem pracy było przygotowanie nowej strony internetowej do monitorowania przesyłek kurierskich dla wszystkich użytkowników.

Track&trace dla użytkowników niezalogowanych pozwala sprawdzić do 5 przesyłek równocześnie

Kolejnym etapem prac był rozwój aplikacji MójDHL. Rozbudowana została część dla użytkowników zalogowanych, która jest rozszerzeniem dostępnych opcji oraz personalizacją ustawień osobistych.

Aplikacja mobilna została przygotowana w technologii PWA i TWA, co pozwoliło obniżyć koszty związane z wprowadzaniem dodatkowych funkcjonalności. Aplikacja zawiera szereg funkcjonalności, m.in:

  • możliwość dodania numeru telefonu i adresu e-mail
  • archiwum przesyłek
  • dodatkowe ustawienia interfejsu (język, kontrast, dostępność)
  • linki do strony internetowej

Funkcja zarządzania przesyłką z poziomu aplikacji pozwala użytkownikowi w dowolnej chwili przekierować paczkę na inny adres lub skontaktować się z kurierem.

Aby ułatwić i zoptymalizować kontakt użytkowników z działem obsługi Klienta została przygotowana sekcja FAQ dla każdego etapu podróży przesyłki. Informacje o przesyłce są umieszczone w sposób czytelny w formie timeline i zawierają najważniejsze dla użytkownika informacje.

Dodatkowo, jeśli jest to przesyłka kurierska aplikacja umożliwia podgląd lokalizacji kuriera oraz numeru do niego. Aplikacja mobilna zawiera dwuetapową rejestrację użytkownika, poprzez podanie nr telefonu, a następnie wpisaniu kodu otrzymanego w formie SMS.

W aplikacji wyświetla się podgląd wszystkich paczek zarejestrowanych na dany nr telefonu oraz e-mail. Użytkownik może zarządzać swoimi odebranymi przesyłkami poprzez usunięcie z listy lub archiwizację.

Szczegółowy widok przesyłki zawiera panel zarządzania z wszystkimi niezbędnymi, dotyczącymi przesyłki, informacjami

W zakładce „szczegóły” znajdują się informacje dot. kodu odbioru przesyłki, a także opcje umożliwiające rezygnację lub przekierowanie. W przypadku paczek typu POP lub locker sprawdzanie lokalizacji punktu lub automatu odbywa się poprzez przekierowanie do Google maps lub Apple maps.

Aplikacja zawiera moduł podzielony na dwie kategorie przesyłek – „w drodze do mnie” oraz „nadane przeze mnie”. Druga zakładka jest przeznaczona do sprawdzania etapów nadanych przez siebie paczek. Dla tych przesyłek jest dostępna sekcja z kodem kreskowym, która optymalizuje proces nadawania paczek.

Celem aplikacji mobilnej było zoptymalizowanie procesu monitorowania przesyłek oraz uproszczenie procesu zarządzania przesyłkami, jak również zwiększenie wygody użytkownika.

Dzięki modułowi ankiet satysfakcji, dla przesyłek dostarczonych, zbierane są oceny klientów, które pomagają w dalszym doskonaleniu procesu dostaw. Aplikacja Mój DHL to wygodne, intuicyjne narzędzie, które pozwala monitorować wszystkie przesyłki dostarczane prze DHL Parcel Polska. Ułatwienie zarządzania przesyłkami, a także zdalny odbiór paczek to tylko niektóre z korzyści, jakie daje aplikacja.

Korzyści dla Klienta:

  • płynny przekaz informacji potrzebnych do odbioru paczki,
  • intuicyjny moduł przekierowania paczek,
  • przyjemny interface
  • łatwa nawigacja
  • monitorowanie przesyłek
  • sekcja FAQ dla każdego etapu drogi przesyłki do klienta.

Co możemy dla Ciebie zrobić?

Wypełnij formularz lub zadzwoń: +48 22 24 41 777
×

Klienci o nas