Optymalizacja konwersji

"Skutecznie zwiększamy zarówno ilość klientów, jak i wartość dokonywanych przez nich zakupów."

Najważniejszą funkcją każdej platformy sprzedażowej jest generowanie sprzedaży. Naturalnym jest, że tylko część osób, które odwiedzają Twój sklep, dokona w nim zakupu. Naszym zadaniem jest podniesienie odsetka tych osób.

Paweł Korniak
Paweł Korniak
Specjalista ds. e-marketingu
  • +48 17 860 21 86 (wew.: 208)
Napisz do mnie

Działania promocyjne, które mają przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów i (w efekcie) zachęcić ich do dokonania zakupu, są istotnym elementem prowadzenia biznesu sprzedażowego. Równolegle z nimi powinniśmy jednak ciągle analizować osiągane wyniki i dążyć do ich stałej poprawy.

Badanie zachowań internautów i współczynnika konwersji to jeden z istotniejszych elementów na drodze do poprawy efektywności biznesowej. Tylko dzięki bieżącemu śledzeniu sytuacji jesteśmy w stanie wyłapać każdą nietypową sytuację. Powinniśmy obserwować wszelkie nagłe spadki sprzedaży, by móc odpowiednio szybko na nie reagować. Warto zwracać także uwagę na niespodziewane wzrosty ilości zamówień, które (odpowiednio zdiagnozowane) podpowiedzą nam, co zrobić, by na stałe podnieść sprzedaż.

Narzędzia optymalizacji konwersji

Nie ma dwóch takich samych sklepów, stąd zmiany, które działają w jednym przypadku, wcale nie muszą przynieść efektów w pozostałych. Najlepszym sposobem na przeprowadzenie procesu optymalizacji jest wdrażanie propozycji wariantowych i ciągła analiza ich skuteczności.

Jednym z podstawowych narzędzi, które rekomendujemy, są testy A/B. Polegają one na opracowaniu kilku wersji danego elementu, a następnie przedstawieniu ich grupie docelowej. Na podstawie osiąganych wyników wybierana jest efektywniejsza wersja elementu. W ten sposób możemy testować zarówno całe serwisy, jak i pojedyncze, drobne elementy, np. formularz ofertowy, landing page czy chociażby treść opisu produktu.

Wśród wykorzystywanych przez nas narzędzi, które wspomagają optymalizację konwersji warto wymienić:

  • Testy multiwariacyjne.
  • E-mail marketing.
  • Marketing automation.
  • Badania z użyciem "Heatmap" i nagrań wideo sesji użytkowników.
  • Badania jakościowe i ilościowe użytkowników.
  • Narzędzia testujące szybkość i poprawność działania strony.
  • Analiza lejka konwersji.
  • Testy scenariuszy "Call to Action".
  • Dywersyfikacja metod zbierania leadów.
Zapytaj o ofertę
 

Więcej na temat naszych usług w zakresie optymalizacji współczynnika konwersji sklepów internetowych znajdziesz na dedykowanym serwisie www.optymalizujemykonwersje.pl

Paweł Korniak, Specjalista ds. e-marketingu