Kliknij i wygraj!Wygraj audyt sklepu! Weź udział w świątecznym quizie e-commerce

Platforma Marketplace - docieraj do milionów Klientów

Rozwinięcie biznesu e-commerce przy wykorzystaniu platform marketplace to obecnie strategiczne podejście, oferujące wiele korzyści.

... a jak możemy pomóc Tobie?   Bezpłatna konsultacja  

 

Anna Wolanin
Anna Wolanin
E-commerce, Automatyzacja procesów
Porozmawiajmy

Bez wątpienia platformy sprzedażowe to przyszłość branży e-commerce. Spośród wielu możliwości na rynku, to właśnie marketplace’y są najbardziej preferowanym kanałem sprzedaży przez polskich konsumentów. Dlatego też cieszą się takim zainteresowaniem również wśród dostawców i dystrybutorów.

Dzięki marketplace przedsiębiorcy mają nieograniczone możliwości dotarcia do różnych klientów, prezentując ofertę w jednym miejscu – niezależnie od tego, w ilu kanałach sprzedaży już prowadzą działania sprzedażowe.

Ponadto, mniejsi gracze na rynku mogą zbudować rozpoznawalność marki dzięki dystrybucji swojej oferty za pośrednictwem licznych, istniejących platform tego typu.

Jednak w zależności od specyfiki biznesu i struktury sklepu internetowego, najistotniejszą kwestią pozostaje wybór ścieżki rozbudowy danego e-commerce – stworzyć własny marketplace (np. w oparciu o platformy typu Mirakl), zintegrować się z innymi systemami, a może po prostu wystawiać produkty na znanych platformach sprzedażowych?


W zależności od Twoich potrzeb, pomożemy Ci wybrać odpowiednie rozwiązanie i zaprojektujemy je specjalnie dla Ciebie.


Marketplace – modele sprzedaży

Cały sektor e-commerce można podzielić na kilka modeli sprzedaży:
 

Marketplace B2C

To model biznesowy, w którym firmy sprzedają swoje produkty bezpośrednio klientom, same stając się niezależnym marketplace. Przykładami marketplace są Amazon, eBay czy Facebook.
 

Marketplace B2B

Marketplace B2B to miejsce pełniące funkcję „targowiska” – daną ofertę prezentuje wielu dostawców jednocześnie. Może specjalizować się w określonej branży lub skupiać się na zupełnie różnych obszarach. Przykład – Alibaba.
 

Direct e-commerce

Model direct pozwala na posiadanie własnego e-commerce, za pośrednictwem którego sprzedawca oferuje swoje produkty klientom B2B.

Zmień e-sklep w marketplace

Przekształcenie swojego e-commerce w marketplace to ambitny krok, ale może przynieść wiele korzyści, takich jak zwiększenie asortymentu, zasięgu i przychodów. Jak przekształcić zwykły sklep internetowy w marketplace? Weź pod uwagę takie elementy, jak:

  1. Analiza rynku
    Przed rozpoczęciem przekształcenia swojego e-commerce w marketplace, przeprowadź badanie rynku. Zidentyfikuj, czy istnieje popyt na tego typu platformę w Twojej branży. Sprawdź, czy konkurencja oferuje już usługi marketplace i jakie są ich sukcesy. W Ideo Software każdy projekt rozpoczynamy od pogłębionej analizy.
     
  2. Plan biznesowy
    Opracuj szczegółowy plan biznesowy, który uwzględnia strategię, cele, modele przychodów, finanse, operacje, marketing i zarządzanie. Ustal, jakie będą Twoje źródła przychodów jako marketplace, na przykład prowizje od sprzedaży, opłaty za ogłoszenia, czy abonament od sprzedawców.
     
  3. Technologia
    Wybierz odpowiednią platformę technologiczną, która umożliwi Ci rozwinięcie swojego e-commerce w marketplace. Istnieje wiele gotowych rozwiązań, które można dostosować do Twoich potrzeb, takich jak Magento, Shopify, WooCommerce lub Salesforce Commerce Cloud. W Ideo Software pomożemy Ci kompleksowo dopasować platformę odpowiednią do Twoich celów biznesowych.
     
  4. Rozszerzenie oferty
    Przekształć swój istniejący e-commerce w otwartą platformę marketplace, na której inni sprzedawcy mogą sprzedawać swoje produkty. Zapewnij narzędzia, które ułatwią im zarządzanie zamówieniami, płatnościami i logistyką.


     
  5. Rekrutacja sprzedawców
    Zidentyfikuj potencjalnych sprzedawców, którzy mogliby zainteresować się Twoim marketplace. Możesz zacząć od obecnych dostawców Twojego e-commerce, aby rozszerzyć ich obecność na Twojej platformie. Pokaż korzyści związane z dołączeniem do Twojego marketplace.
     
  6. Tworzenie społeczności
    Zbuduj społeczność wokół Twojego marketplace. Stwórz forum, blog lub inne narzędzia komunikacji, które umożliwią interakcję pomiędzy sprzedawcami a klientami. Zorganizuj kampanie marketingowe, konkursy i inne inicjatywy, które angażują użytkowników. Jeśli nie masz pomysłu jak to zrobić, zgłoś się do nas
     
  7. Bezpieczeństwo i zaufanie
    Ustal zasady i standardy dotyczące bezpieczeństwa, ochrony danych i zaufania na Twojej platformie. Wdrażaj systemy weryfikacji sprzedawców i opinii od klientów, aby budować pozytywny wizerunek i wiarygodność Twojego marketplace.
     
  8. Obsługa klienta
    Zapewnij wysokiej jakości obsługę klienta na Twoim marketplace. Udostępnij narzędzia do komunikacji pomiędzy klientami a sprzedawcami, świadczenie usług posprzedażowych i rozwiązanie wszelkich problemów, które mogą pojawić się na platformie.
     
  9. Analiza i optymalizacja
    Regularnie analizuj dane, raporty i wskaźniki dotyczące Twojego marketplace. Śledź wyniki, identyfikuj obszary do poprawy i dostosowuj swoje strategie w oparciu o uzyskane informacje. Przejście z e-commerce na marketplace to złożony proces, ale jeśli podejdziesz do tego z planem i odpowiednimi zasobami, możesz osiągnąć sukces i zbudować rentowną platformę dla sprzedawców i klientów.
     

Platforma e-commerce vs. Marketplace – wady i zalety

W zależności od specyfiki oraz potrzeb biznesowych Twojej organizacji, wybór modelu sprzedaży zależy od różnych czynników. Jakie są wady i zalety każdego z nich?

Marketplace - jakie rozwiązanie dla Twojego biznesu?

Z reguły model bezpośredni wymaga określonych zasobów na podjęcie działań marketingowych, natomiast platformy typu marketplace cechuje niższy koszt wejścia oraz duża rozpoznawalność marki, przez co łatwiej jest dotrzeć do określonej i zdecydowanie większej grupy klientów.

Decyzja o wyborze rozwiązania zależy od celów strategicznych Twojego biznesu. Marketplace’y gwarantują lepsze możliwości pozyskania klienta, mają bezpośredni wpływ na budowanie pozytywnego wizerunku, ale z reguły przedsiębiorcy są narażeni na większą konkurencję i walkę cenową.

Własne platformy sprzedażowe wymagają zdecydowanie większych zasobów finansowych i czasowych na uruchomienie działalności, konfiguracje systemowe czy aspekty marketingowe, jednak pozwalają na większą elastyczność i kontrolę ścieżki zakupowej klientów.

Zatem wybór zależy od tego, jakie cele krótkoterminowe i długoterminowe określiłeś w swoich założeniach biznesowych.

Więcej o potencjale platform typu marketplace przeczytasz tutaj


Chcesz zacząć szybko sprzedawać produkty i pozyskać nowych klientów?
Poprawić albo wykreować wizerunek swojej marki od podstaw?
Zależy Ci na optymalizacji kosztów w poszczególnych obszarach?

W takim razie najpewniejszym rozwiązaniem będzie wystawienie swoich produktów na platformach typu marketplace. Ryzyko wejścia na tego typu platformy jest stosunkowo niskie, jeśli nie wymaga skomplikowanych konfiguracji w obecnym systemie – zatem podjęcie decyzji o współpracy z marketplace (np. Allegro, Empik) jest obarczone niewielkim kosztem na start.

A może Twoim celem jest zbudowanie silnej pozycji rynkowej i stworzenie wyjątkowego, spersonalizowanego doświadczenia klienta? Własna platforma najlepiej zrealizuje Twoje postanowienia. Direct e-commerce ma ogromne możliwości w zakresie obsługi klienta i minimalizowania ryzyka konkurencji. Jednakże, wymaga większego wkładu finansowego. Reasumując, wybór drogi sprzedażowej zależy tylko i wyłącznie od potrzeb Twojego biznesu.
 

Platformy sprzedażowe. Integracja z innymi systemami

W przypadku własnych platform sprzedażowych istnieją dwa rozwiązania – opracowanie dedykowanego systemu czy też integracja z innymi, co w znaczny sposób ułatwia migrację i konfigurację danych.

Mirakl - Online Marketplace and Dropship SolutionZ pomocą przychodzi np. narzędzie Mirakl (Online Marketplace and Dropship Solution) – oprogramowanie przygotowane w modelu SaaS, umożliwiające stworzenie i zarządzanie własnym marketplace.

Dzięki integracji z tego typu platformami, sprzedawcy mają możliwość w prosty i szybki sposób aktualizować swoją ofertę sprzedażową oraz wzbogacać platformę o zaawansowane funkcje zarządzania danymi. Wśród nich warto wspomnieć np. rozszerzanie katalogu produktów, kompleksowe zarządzanie obsługą klienta oraz bezpieczeństwem informacji produktowej, dzięki czemu procesy w przedsiębiorstwie zachodzą w szybszy sposób.

Takie rozwiązanie umożliwia firmom rozwijanie się na znacznie większą skalę.
 

Jak wystawiać produkty na platformy marketplace?

Istnieje wiele narzędzi umożliwiających integracje ze znanymi platformami typu marketplace. Przykładem jest BaseLinker czy Lengow, które obsługują i konfigurują migracje danych od podstaw do dużych marketplace’ów. Przykładowo – jesteś nastawiony na sprzedaż na Allegro czy za pośrednictwem Amazona.

Integrując się z jednym z powyższych narzędzi, zamówienia są pobierane do systemu partnera, z którego następuje ich obsługa (np. nadawanie paczek, przygotowywanie faktur, wysyłanie informacji do klienta końcowego o statusie zamówienia). Integracje mogą następować w różnych kierunkach. Dokonując tego w sposób dwukierunkowy, istnieje możliwość nie tylko importowania zamówień, ale również wystawiania gotowych ofert czy przekazywania zamówień do sklepu.

Podział zintegrowanych marketplace’ów ze względu na integracje Baselinker:

W zależności od danego marketplace, możliwości integracji jest kilka. Najczęściej odbywa się to automatycznie przez API bądź poprzez zaczytywanie wyeksportowanych zamówień z odpowiedniego pliku. Dzięki temu masz pewność, że ryzyko popełnienia błędu na danym etapie ścieżki zakupowej jest bliskie zeru.



Chcesz wiedzieć więcej na temat marketplace?  A może szukasz gotowego rozwiązania? Skontaktuj się z nami - dopasujemy dla Ciebie najlepsze rozwiązanie

 

Platformy Marketplace

Współpracujemy z popularnymi narzędziami, takimi jak Mirakl, Lengow czy Baselinker, które są najczęściej wybierane przez naszych Klientów. Dzięki temu, możemy zaoferować Ci sprawdzone i profesjonalne rozwiązania, które spełnią Twoje oczekiwania. Jednak nasza elastyczność nie kończy się na wspomnianych platformach.

Poniżej pokazujemy główne różnice między wybranymi platformami, z uwzględnieniem rozwiązań najczęściej wybieranych przez naszych Klientów.  

Jesteśmy otwarci na Twoje indywidualne potrzeby i dlatego możemy wdrożyć i zintegrować absolutnie każdą platformę, którą preferujesz. Niezależnie od tego, czy jest to nowa i innowacyjna platforma, integracja czy specjalistyczne oprogramowanie, nasz zespół doświadczonych ekspertów jest gotowy, aby dostosować się do Twoich wymagań i zapewnić Ci wyjątkowe rozwiązanie.

Dokonamy właściwej analizy, pomożemy Ci we wdrożeniu, a także zapewnimy Ci niezbędną pomoc techniczną i wsparcie, aby Twoja platforma działała sprawnie i skutecznie.

 

Odkryj sekret udanej integracji
 Marketplace - integracja z Mirakl

Zastanawiasz się, jak zintegrować różne systemy w jednym marketplace?

Dowiedz się, jak przeprowadziliśmy integracje z Mirakl dla Grupy Black Red White


 

Rozwiązania dopasowane do potrzeb

Platformy sprzedażowe dają firmom szeroką możliwość dotarcia do różnych grup konsumentów, zwiększenie dostępności produktów oraz zaoferowanie najlepszych doświadczeń zakupowych.

Największym wyzwaniem jest wybór odpowiedniej drogi komunikacji – własny e-commerce czy integracja z innymi systemami marketplace. Jako sprzedawca nie musisz się ograniczać. Możesz prowadzić sprzedaż zarówno za pośrednictwem swojego sklepu internetowego, jak i z wykorzystaniem pośrednich marketplace’ów.

Dla większych graczy na rynku często te dwie drogi to za mało – oprócz tego chcą sami stać się indywidualnym marketplace. Niezależnie od tego, która strategia będzie dla Ciebie lepsza – my zajmiemy się zaprojektowaniem i wdrożeniem jej od podstaw.
 


 

Porozmawiajmy

Wypełnij formularz lub zadzwoń: +48 17 860 21 86
×

Klienci o nas