ZobaczNasi Klienci w Konkursie „Dyrektor e-Commerce Roku 2024"

Programy lojalnościowe i motywacyjne

    

Krystian Baran
Krystian Baran
Kierownik Projektów
Darmowa konsultacja

Dostarczamy zaawansowane aplikacje internetowe wspomagające kompleksową obsługę programów lojalnościowych.

Nasze rozwiązania cechują się prostą i intuicyjną obsługą zarówno dla administratora, jak i zwykłego użytkownika.

Każdy stworzony przez nas program lojalnościowy zapewnia także szerokie możliwości adaptacyjne i pozwala na rozbudowę oraz dopasowanie do zmieniających się potrzeb.


Aplikacje lojalnościowe

Program lojalnościowy to narzędzie, którego dobre funkcjonowanie zapewnia średnim lub większym firmom wiele korzyści. Projektujemy i wdrażamy platformy wspomagające analizę i wzmacnianie lojalności Klientów.

Dostarczamy zaawansowane aplikacje internetowe do obsługi programów lojalnościowych. Mogą one funkcjonować zarówno jako strony www ogólnodostępne, jak i systemy przeznaczone dla określonej grupy Klientów. 


Aplikacje lojalnościowe dla administratora

Każdy nasz program lojalnościowy cechuje się intuicyjną obsługą. Administracja platformą będzie więc bardzo prosta i nie będzie wymagała poświęcania dużego nakładu czasu.

Nasze programy motywacyjne wyróżniają się także szerokimi możliwościami adaptacyjnymi, przez co możliwe będzie dopasowanie ich do zmieniającej się sytuacji i potrzeb użytkowników. 


Aplikacje lojalnościowe dla użytkownika

Dobrze zaprojektowany program lojalnościowy musi uwzględniać potrzeby użytkowników oraz ich przyzwyczajenia.

Jako specjaliści od lat zajmujący się projektowaniem takich platform wiemy, czego oczekują Klienci i jak odpowiadać na te wymagania. Nasze systemy lojalnościowe tworzone są w trosce o zapewnienie najlepszego doświadczenia użytkownika. 

Skuteczne programy lojalnościowe B2C

Programy lojalnościowe dla klientów i firmProgram lojalnościowy „Coffee Club” zdobył wyróżnienie w dwóch kategoriach „The best loyalty programme / activities in services (B2C)” oraz „The best new loyalty programme / activities of the year 2018”.

Loyalty Awards to corocznie organizowany plebiscyt, który wyróżnia najlepsze rozwiązania na rynku. Odbywa się w ramach Poland & CEE Customer Loyalty Summit. W skład jury przyznającego nagrody i wyróżnienia w 6 kategoriach wchodzą profesjonaliści ds. zarządzania relacjami i budowania lojalności.

Obserwując wzrost zainteresowania rynku programami wsparcia sprzedaży dla biznesu (lojalnościowymi i motywacyjnymi), utworzyliśmy firmę Motivation Direct. Specjalizuje się w realizacji efektywnych programów wsparcia sprzedaży, lojalnościowych oraz motywacyjnych. Bazuje na wieloletnim doświadczeniu i technicznym „know how” Ideo.

Ziemowit Michno, Wiceprezes zarządu Ideo Sp. z o.o.

Konkursy i loterie internetowe

Angażujące programy lojalnościowe
W ramach usługi tworzenia programu lojalnościowego możliwe jest także zorganizowanie loterii i konkursów. W loterii Blikomania stworzyliśmy system obsługujący rejestrację użytkowników loterii oraz wyłanianie zwycięzców w losowaniach. W czasie trwania całej akcji zapewnialiśmy support techniczny projektu. Za obszar organizacyjny była odpowiedzialna firma Motivation Direct, która już od wielu lat tworzy skuteczne i funkcjonalne programy lojalnościowe dla średnich i większych firm.

Blikomania to jedna z największych loterii promocyjnych w Polsce. Łączna pula nagrów wynosi w niej 1 000 000 zł.

Programy motywacyjne jako narzędzie wsparcia rozwoju firmy

Platforma internetowa Motivation Direct wyposażona jest w szereg narzędzi, które ułatwiają planowanie i zarządzanie programem motywacyjnym. System taki pozwoli między innymi na skuteczne budowanie świadomości marki. Co jednak najważniejsze, program lojalnościowy pomoże skutecznie zatrzymać konsumentów i zachęcić ich do ponownych zakupów. 

Firma Motivation Direct otrzymała wyróżnienie w rankingu Financial Times FT1000 2018, oraz Technology Fast 50 firmy Deloitte, osiągając tym samym status najszybciej rozwijającego się przedstawiciela branży lojalności i motywacji w biznesie w Europie! Firma znalazła się także w gronie laureatów prestiżowych rankingów Diamenty Forbesa oraz Gazele Biznesu.

Programy lojalnościowe B2B i B2C


Programy lojalnościowe. Realizacja

Nasza firma tworzy programy lojalnościowe dla wielu branż. Jesteśmy w stanie dostosować system do różnych potrzeb, przez co gotowe narzędzia realnie pomagają w realizacji przyjętych przez firmę celów. 

Wdrożyliśmy programy lojalnościowe m.in. dla:


Systemy lojalnościowe IT
 

Elastyczne oprogramowanie do zarządzania programami lojalnościowymi Budowa programów lojalnościowych

Platforma lojalnościowa posiada konstrukcję modułową, co umożliwia wybór tylko niezbędnych komponentów i wykorzystanie ich wyłącznie w wymaganym zakresie. Pozwala to na optymalizację kosztów wdrożenia i obsługi systemu lojalnościowego. Co ważne, dzięki takiej budowie systemu możliwa jest jego łatwa rozbudowa o dodatkowe, dedykowane potrzebom klientów rozwiązania. Firma otrzyma więc dzięki temu program lojalnościowy skrojony na miarę swoich potrzeb.

Wypełnij formularz i zobacz DEMO

 

Jak wynagradzać użytkowników programów lojalnościowych?

W zależności od potrzeb można dowolnie wybierać sposób, w jaki nagradzani będą uczestnicy programu motywacyjnego. Warto zapoznać się z każdym z dostępnych mechanizmów punktowania i wybrać taki, który jest najlepiej dopasowany do polityki sprzedażowej firmy. 

Na podstawie formy motywacji przewidzianej dla uczestnika wyróżnić możemy poszczególne typy rozwiązań, takie jak między innymi lojalnościowe programy:

  • rabatowe,
  • punktowe,
  • mieszane.

Programy rabatowe

Rozwiązanie, w którym uczestnik programu lojalnościowego uprawniony jest do skorzystania ze specjalnych rabatów, możemy określić mianem programu rabatowego. Wiele aplikacji lojalnościowych z powodzeniem wykorzystuje ten mechanizm i w ten właśnie sposób zachęca Klientów do kolejnych zakupów. 

Programy punktowe

Forma programu lojalnościowego, jaką jest program punktowy, jest już od lat chętnie wykorzystywana przez średnie i większe firmy i cieszy się zainteresowaniem wielu Klientów. W ramach takiego systemu uczestnicy zbierają punkty, które następnie mogą wymieniać na nagrody. Zachęca to wiec konsumentów do podejmowania działań, na których osiągnięciu zależy organizatorom programów motywacyjnych. 

Programy mieszane

Program mieszany to forma programu lojalnościowego, która wykorzystuje obydwa wymienione wcześniej mechanizmy. Często udaje się dzięki temu zachęcić do uczestnictwa w akcji większą liczbę Klientów. Wiele współczesnych aplikacji lojalnościowych możemy określić właśnie mianem programów mieszanych. 

Mechanizmy grywalizacji

Grywalizacja i gamifikacja w kontekście programu lojalnościowego polega na wprowadzeniu elementów wykorzystywanych w grach do motywowania pracowników lub klientów. Jest to niezwykle skuteczna strategia, która pozwala na przyciągnięcie nowych uczestników, a także na utrzymanie zaangażowanych już osób. Tworzone przez nas programy motywacyjne mogą wykorzystywać elementy takie jak:

  • rankingi,
  • kolekcjonowanie nagród i odznaczeń,
  • śledzenie postępów,
  • zdobywanie poziomów.

Najpopularniejsze rodzaje programów lojalnościowych

Programy lojalnościowe możemy podzielić również na podstawie tego, jakie działania są nagradzane przez organizatorów. Cele decydujących się na to rozwiązanie przedsiębiorstw są bowiem różne, dlatego odmienne będą także oczekiwania względem akcji uczestników. Jakie są jednak najczęściej spotykane rodzaje nagradzanych aktywności w systemach lojalnościowych?


Realizacja zadań jakościowych np. odpowiednie przygotowanie ekspozycji

Programy lojalnościowe dla firm mogą nagradzać użytkowników za jak najstaranniejszą realizację zadań jakościowych. Pozwoli to na poprawę motywacji pracowników i zwiększenie ich wydajności. 

  • Rejestracja kodów

Nagradzaną przez program lojalnościowy czynnością może być także rejestracja kodów. Głównym celem takich rozwiązań jest zwiększenie sprzedaży i zachęcenie Klientów do regularnego odwiedzania sklepu. 

  • Wypełnianie ankiet lub quizów

Jednym z celów systemów lojalnościowych jest zwiększanie świadomości marki. Można to realizować za pomocą quizów, które zachęcają do zdobywania informacji na temat firmy. Program lojalnościowy może także w ten sposób przyczyniać się do polepszenia komunikacji Klienta z przedsiębiorstwem. 

  • Każda pojedyncza (lub realizowana jako część zestawu) jednostka sprzedaży

Program lojalnościowy wynagradzający klienta za robienie zakupów jest jednym z najczęściej wykorzystywanych modeli tego rozwiązania. Mechanizm ten jest też dobrze znany konsumentom, przez co chętnie uczestniczą oni w takich akcjach. 

  • Poziom sprzedaży lub osiągnięcie założonego targetu

Programy lojalnościowe dla firm często powstają w celu zmotywowania pracowników do osiągania jak najlepszych rezultatów. Możliwość śledzenia swojego poziomu sprzedaży i otrzymania nagród za spełnienie kolejnych progów pozwala na wprowadzenie elementów grywalizacji i zwiększa efektywność pracy. 

  • Polecenie programu klientom i / lub ich późniejsza rejestracja w programie

Zwiększenie rozpoznawalności marki może być osiągane między innymi przez system polecania programu lojalnościowego. Potencjalni Klienci chętniej wybiorą produkty lub usługi organizacji, jeżeli zarekomenduje im je bliska osoba. 

  • Aktywne uczestnictwo w e-learningu / zaliczanie testów wiedzy

Program lojalnościowy nagradzający za zaliczanie testów wiedzy to jeden z przykładów wykorzystania grywalizacji. Rozwiązanie to pozwoli na zwiększenie aktywności uczestników i ich motywacji do zdobywania wiedzy. 

  • Udział w konkursach i loteriach

Utrzymanie zaangażowania Klienta może wymagać także organizacji loterii i konkursów. Premiowanie udziału w takich akcjach również może być uwzględnione w programie lojalnościowym.

  • Zdobycie odpowiedniego miejsca w rankingu sprzedaży

Mechanizmy grywalizacji są coraz częściej docenianie przez średnie i większe firmy decydujące się na zastosowanie programów motywacyjnych. Dzięki nim możliwe jest między innymi wprowadzenie rankingów sprzedaży, które będą zachęcały pracowników do osiągania jeszcze lepszych wyników. 

  • Inne - ustalone na etapie wdrażania programi 

Niektóre przedsiębiorstwa chcą, by ich program lojalnościowy spełniał jeszcze inne cele. Dlatego na etapie wdrażania programu możemy ustalić, za co jeszcze system ma nagradzać swoich użytkowników. 

Dedykowany program lojalnościowy

Projektowanie skutecznych programów lojalnościowych wymaga odpowiedniego przygotowania. Najczęściej zaczynamy od przeprowadzonej wspólnie z Klientem analizy wstępnej i dokładnego wyznaczenia celów, jakie program ma osiągnąć. Nie bez znaczenia jest poznanie potrzeb uczestników programi, bo to od nich zależy jego skuteczność. 

  • Wybieramy mechanikę,

Przygotowując program lojalnościowy, musimy dobrać jego mechanikę do oczekiwań przedsiębiorstwa i potrzeb użytkowników. Nasi specjaliści przeprowadzą profesjonalną analizę, by poznać wszystkie wymagania organizacji. Następnie wybierzemy takie rozwiązania, które pozwolą na osiągnięcie założonego celu. 

  • Zapewniamy oprogramowanie i bezpieczeństwo,

W czasie naszej pracy wykorzystujemy nowoczesne technologie i rozwiązania, które zapewniają najwyższe standardy bezpieczeństwa. Program lojalnościowy będzie dzięki temu przyjazny dla użytkowników i pozwoli na łatwą rozbudowę. 

  • Przygotowujemy program,

Etap pracy nad programem lojalnościowym przebiega sprawnie dzięki wykorzystaniu metodyk zwinnego zarządzania takich jak Scrum, Prince 2 i IPMA. Dzięki temu jesteśmy w stanie dopasować się do oczekiwań klientów i łatwo wprowadzać modyfikacje do naszych systemów lojalnościowych.

  • Komunikujemy się z uczestnikami, 

Podstawą skutecznego programu lojalnościowego jest zrozumienie potrzeb jego uczestników. W ramach naszej pracy dokładamy więc wszelkich starań, aby poznać ich oczekiwania. Dzięki temu nasze programy lojalnościowe stają się przyjazne i zapewniają najlepsze doświadczenie użytkownika. 

  • Zajmujemy się pełną logistyką,

Przygotowując program lojalnościowy, zajmujemy się także pełną logistyką. Dzięki temu kompleksowo podchodzimy do procesu tworzenia systemu i dostarczamy gotowe rozwiązanie spełniające cele klientów. 

  • Przedstawiamy efekty

Po zakończeniu prac nad programem lojalnościowym przedstawiamy efekty naszej pracy klientowi. Ze względu na naszą metodykę pracy, która zakłada kontakt również na etapie prac nad projektem, gotowe rozwiązanie spełnia zwykle wszystkie oczekiwania firmy. Po zakończeniu prac nad narzędziem zapewniamy także kompleksową obsługę programi i liczne możliwości rozbudowy. 

Programy lojalnościowe - najczęściej zadawane pytania

Co to są programy lojalnościowe?

Program lojalnościowy to narzędzie, które dzięki możliwości nagradzania uczestników pozwala na wzrost sprzedaży, budowanie trwałych relacji i zwiększanie świadomości marki. Cele średnich lub większych organizacji decydujących się na wdrożenie takich programów mogą być różne, dlatego konieczne jest odpowiednie dobranie specyfiki danego rozwiązania do potrzeb organizacji i osób aktywnie uczestniczących w akcji.

Każdy program lojalnościowy dopasowywany jest do celu organizacji, dlatego może on przyjmować różne założenia. Wyróżnić możemy między innymi programy rabatowe, punktowe i mieszane. Innym rozróżnieniem jest także grupa docelowa aplikacji lojalnościowych i motywacyjnych – mogą być to na przykład klienci firmy lub jej pracownicy.

Programy lojalnościowe dla firm zapewniają wiele korzyści, takich jak zwiększanie sprzedaży, budowanie świadomości marki i jej pozytywnego wizerunku czy też wzrost zaufania do organizacji. Aby osiągnięcie tych benefitów było możliwe, konieczne jest jednak zaprojektowanie i wdrożenie profesjonalnego programu, który będzie odpowiednio dopasowany do potrzeb przedsiębiorstwa i jego klientów.

Punkty lojalnościowe zbierane w ramach programu lojalnościowego są sposobem na nagradzanie uczestników akcji. W zależności od założeń programu mogą być one wymieniane na konkretne nagrody lub rabaty.

Program motywacyjny to rozwiązanie, które pomaga w zwiększaniu motywacji, zaangażowania i efektywności pracowników przedsiębiorstwa. Spełniające to zadanie programy wykorzystują między innymi rankingi i nagrody, które pozwalają na docenienie osiągnięć uczestników.

Funkcja motywacyjna w zarządzaniu polega na zwiększaniu zaangażowania pracowników i zachęcaniu ich do podejmowania korzystnych dla organizacji działań. Narzędziem pomocnym w realizacji tego celu są między innymi programy motywacyjne.

Sposób rozliczania nagrody w programie motywacyjnym może różnić się w zależności od relacji, w jakiej osoba obdarowana pozostaje w stosunku do organizacji. Kwestię rozliczenia warto więc uwzględnić ze specjalistą w momencie planowania programu.

 

Porozmawiajmy

Wypełnij formularz lub zadzwoń: +48 17 860 21 86
×

Klienci o nas