
-
Firma
-
Technologie Internetowe
-
Technologie Internetowe
- Dlaczego my
-
Technologie Internetowe
-
Rozwiązania IT
-
Rozwiązania IT
- Obieg Dokumentów
- Intranet i komunikacja wewnętrzna
- Wsparcie pracy zdalnej
- Obieg Faktur
- Portal pracowniczy
- Obsługa reklamacji
- Zamówienia i zapotrzebowania
- Elektroniczne paski płacowe
- System Helpdesk
- Systemy i aplikacje dedykowane
- e-PITy
- eBOK - obsługa Klienta online
- Outsourcing IT
- Urlopy i delegacje
- Software House
- Stosowane technologie
- Top Custom Software Developer
- Poradnik - INTRANET: Skuteczna komunikacja wewnętrzna w organizacji rozproszonej
- Dlaczego my
-
Rozwiązania IT
-
e-Commerce
-
e-Commerce
- Dlaczego my
-
e-Commerce
-
e-Marketing
- Realizacje
-
Kariera
- Kariera
- Dołącz do nas!
- Kontakt
Narzędzia PIM (Product Information Management)
„Przyszłość e-Commerce to wiele kanałów sprzedaży zintegrowanych w jedną uniwersalną platformę.”

Product Information Management (PIM) jest innowacyjnym systemem zarządzania bazą produktową. W pierwszej chwili może się skojarzyć z kolejnym sklepem internetowym tyle, że wyposażony w o wiele bardziej zaawansowane funkcje. Nic bardziej mylnego. Sklep to zaledwie ułamek z możliwości oferowanych przez ten system. Od kilku lat, z sukcesem potencjał platformy wykorzystywany jest przez najbardziej znane światowe marki.
Przez lata powstało wiele narzędzi, mających coraz bardziej ułatwiać użytkownikowi realizację zakupu. Jednak żadne z nich nie było na tyle wszechstronne, by sprostać zadaniu połączenia wszystkich obszarów związanych ze sprzedażą (zarówno z punktu widzenia użytkownika, jak i przedsiębiorcy). Rozwiązaniem tego problemu są narzędzia z rodziny PIM (Product Information Management).
Funkcje platformy PIM
Co odróżnia tego typu platformę od innych na rynku? Słowami kluczowymi są tutaj wszechstronność oraz rozwojowość. PIM to platforma, która może pełnić jednocześnie następujące funkcje:
- scentralizowany magazyn danych cyfrowych oraz metadanych,
- manager danych cyfrowych oraz metadanych,
- zaawansowany edytor danych: treści tekstowych oraz graficznych,
- manager zarządzania doświadczeniem klientów,
- manager zarządzania pracą zespołu z uwzględnieniem planowania oraz monitorowania podejmowanych działań,
- biblioteka danych produktowych - multimedialnych oraz opisowych,
- kanał komunikacyjny na linii przedsiębiorca – hurtownik, sprzedawca detaliczny i dostawca,
- platforma e-commerce zarządzająca automatycznie wieloma kanałami sprzedaży (również tymi offline).
Chcesz wiedzieć więcej? Zapraszamy do artykułu: Jak platforma PIM odmieni działania marketingowe w Twoim e-commerce
Opis realizacji |
Platforma B2B i wdrożenie Pimcore dla Air-Com Pneumatyka |
Rozwojowość i elastyczność to główne cechy narzędzi z rodziny PIM. Umożliwiają łatwe dostosowywanie do potrzeb Klienta m.in. integrację z innymi systemami firmy. W przypadku gdy nie ma takiej możliwości bezpośrednio, istnieje opcja importu bądź eksportu danych dostępnych w podstawowych formatach plików.
W zależności od potrzeb można wybrać najbardziej dogodny dla siebie sposób włączenia platformy do infrastruktury firmy. Mamy do wyboru instalację systemu na serwerach wewnętrznych lub umieszczenia go w chmurze bez obciążania infrastruktury IT firmy. Ten sposób jest szczególnie popularny w przypadku bardzo dużych firm. Daje to pracownikom i użytkownikom dostęp do zasobów w każdym miejscu i każdym czasie.
Twórcy platformy na podstawie obserwacji działań Klientów projektują liczne moduły specjalistyczne i dodatki, by sprostać wymaganiom przedsiębiorców, jak i końcowych użytkowników. Dodatkowo bardzo liczna i aktywna społeczność PIM wspiera oraz podsuwa coraz to nowe pomysły na kolejne ulepszenia platformy. Mając w zanadrzu tak cenne źródło informacji, możliwości rozwoju tego systemu wydają się nieograniczone.
Rekomendowane technologie
Obecnie na rynku funkcjonuje ponad 50 dostawców rozwiązań Product Information Management. Wybór odpowiedniego systemu PIM dla Twojej działalności nie jest więc prosty. Aktualnie najpopularniejszymi w branży eCommerce są PimCore i Akeneo.
By pomóc określić, która z platform jest dla Ciebie lepsza przedstawiamy ich porównanie. PimCore czy Akeneo. Który PIM wybrać w jakiej sytuacji?
PimCore to niezwykle zaawansowane narzędzie działające w technologii OpenSource w oparciu o Symphony Framework. Jest użytkowane przez ponad 80 000 firm w 56 krajach. W 2018 roku platforma otrzymała tytuł „Cool Vendor” nadawany przez organizację Gartner firmom, które tworzą systemy wspierające działania biznesowe z innowacyjną technologią.
Akeneo to rozwiązanie w technologii OpenSource o modułowej strukturze Symfony3. Platforma dostępna jest w 3 wersjach: Community Edition, Enterprise Edition oraz Cloud Edition. W maju 2019, Akeneo zostało nagrodzone przez Adobe, na wydarzeniu „Magento Imagine 2019”. Prestiżowa nagroda została przyznana za skuteczne przeprowadzenie integracji pomiędzy Akeneo PIM, a Magento czego nie dokonała wcześniej żadna inna firma.
Korzyści platformy PIM
Dla mniejszej firmy, która dopiero rozpoczyna swoją drogę z e-commerce celem będzie np. digitalizacja czy usystematyzowanie zasobów jakie posiada, a następnie stopniowa jej rozbudowa. Średniej wielkości przedsiębiorstwo może borykać się z dynamicznym rozwojem, który w znacznym stopniu powoduje tworzenie się chaosu, a wręcz hamuje jej rozwój. Decyzja o włączeniu tego narzędzia do infrastruktury pomoże ulepszyć oraz wspomóc jej rozwój. Z kolei dla dużej firmy działającej w skali globalnej problem może stać się niska jakość informacji o produkcie oraz przepływu informacji.
Platformy PIM oferują sprawdzone już rozwiązania, ale i też w pewien sposób przewidują przyszłe problemy firm. Wdrożenie narzędzia PIM do struktury przyniesie firmie wiele korzyści, nie tylko tych związanymi z obniżeniem kosztów.
- Digitalizacja wszystkich zasobów firmy w jednym magazynie danych możliwością szybkiego ich znalezienia i segregacji,
- redukcja kosztów - jedna, wielofunkcyjna platforma, która zastąpi wiele dotychczas używanych aplikacji i podsystemów w znacznie niższym budżecie,
- możliwość integracji z innymi systemami w firmie lub importu/eksportu zasobów do innego systemu,
- szybkie wprowadzenie produktu na rynek w wielu kanałach sprzedaży jednocześnie,
- zwiększenie obecności oraz wzrost sprzedaży na rynkach globalnych,
- przejrzysty edytor danych do modyfikacji treści tekstowych oraz graficznych;
- wysoka jakość informacji o produkcie - mniej zwrotów oraz porzuconych koszyków,
- systematycznie aktualizowana baza informacji o produktach,
- wsparcie dla omnichannel - wszystkie informacje nt. produktów i reguł sprzedaży dostępne z jednego, centralnego miejsca,
- dostępność wielu dodatkowych modułów i rozszerzeń do platform.
Etapy wdrożenia PIM
Wdrażanie wielofunkcyjnych platform to proces, który należy dokładnie rozplanować, rozdzielając go na etapy w celu uzyskania jak najlepszych rezultatów. Implementacje tego typu narzędzi są traktowane nieco jak dedykowane aplikacje. Wynika to z faktu, że każda firma posiada inną infrastrukturę oraz inne cele. Dodatkowo platformy są bardzo elastyczne, stąd należy przyjrzeć się skrupulatnie, co będzie optymalnym rozwiązaniem dla danej firmy i w danym czasie.
- Analiza potrzeb i oczekiwań Klienta
- Zapoznanie się z budową infrastruktury firmy (weryfikacja możliwości rozbudowy bądź jej zastąpienia)
- Przeprowadzenie analizy predykcyjnej, w celu sprawdzenia, w jaki sposób modyfikacja lub nowa implementacja wpłynie na działalność firmy
- Sporządzenie Projektu funkcjonalnego systemu tj. plan działania z uwzględnieniem potrzeb Klienta
- Przygotowanie infrastruktury firmy pod kątem technologicznym
- Implementacja platformy
- Faza testów i dalszej optymalizacji
Dlaczego zrozumienie potrzeb i określenie celów jest tak istotnym elementem projektowania? Zapraszamy do lektury artykułu: Analiza przedwdrożeniowa, a powodzenie projektu
Baza wiedzy
Jak platforma PIM odmieni działania marketingowe w Twoim e-commerce
Przemyślane, szczegółowe i angażujące treści kart katalogowych produktu są skuteczną reklamą samą w sobie, ale ich tworzenie i aktualizacja pochłania wiele energii zespołu kreatywnego.
Są sposoby by opanować dane dotyczące nawet setek tysięcy produktów oraz tworzyć za ich pomocą wyjątkowe doświadczenia Klienta. Podpowiadamy jak poszczególne funkcjonalności systemów z rodziny PIM (Product Information Management) usprawniają działania marketingowe na każdym z 3 etapów kreowania informacji o produkcie.
PIM - Niezbędnik e-commerce w skalowaniu biznesu
Jakość danych, którymi się posługujesz wpływa na Twój biznes. Może pomóc rozwinąć firmę w skali globalnej, zdobyć pozycję na rynku i zaufanie klientów.
Błędy w opisie produktów, danych Klientów czy niepoprawnie opisane zamówienia. Niezależnie od tego, z którymi z nich masz do czynienia, niskiej jakości lub niepoprawne dane są w stanie wpłynąć na rozwój Twojego biznesu. Zawsze oznaczają straty. Począwszy od zdenerwowania, na marnowaniu czasu i pieniędzy skończywszy. Skala tych strat może szokować.
PIM. Otwórz się na transformację cyfrową
Niezależnie od kondycji, stadium rozwoju firmy lub branży, cele biznesowe organizacji skupiają się wokół 3 głównych czynników. Obniżanie kosztów, wzrost zysków oraz poprawa doświadczenia klientów.
Jednym z narzędzi, które w swoich założeniach jest spójne nie tylko z wyżej wymienionymi celami biznesowymi firm, ale również transformacją cyfrową jest PIM (Product Information Management). Jego głównym założeniem jest ułatwienie firmom holistycznego zarządzania danymi oferowanych produktów i usług, a jednocześnie regulacja poziomu zadowolenia konsumentów.
Nadchodzi Pimcore X... Czym nas zaskoczy?
Właśnie minęło 10 lat od wypuszczenia na rynek pierwszej wersji beta platformy Pimcore. To jeden z powodów, dla których najnowsza wersja platformy (następca Pimcore 6) będzie nosić nazwę Pimcore X. Pimcore to platforma wsparcia ecommerce, z rodziny PIM (Product Information Management) o otwartym kodzie źródłowym. Zmienia świat sprzedaży internetowej na lepsze walcząc z chaosem w danych produktowych - zmorą zarówno sprzedawców jak i klientów. To jednak nie wszystko.
Zarządzanie katalogiem produktów - Akeneo 2020 Global B2B survey
90% organizacji B2B uważa, że poprawnie funkcjonujący system Product Information Management jest w obecnych czasach priorytetem w ich biznesie. 97% przedsiębiorców i dystrybutorów, ocenia że wysoka jakość informacji produktowej jest kluczowa w procesie wzmacniania pozytywnych doświadczeń klientów. Badanie, na potrzeby którego zebrane zostały opinie firm B2B z 7 krajów pokazuje jednoznacznie wzrost znaczenia informacji produktowej w działalności biznesowej.