Kliknij i wygraj!Wygraj audyt sklepu! Weź udział w świątecznym quizie e-commerce

CSR - społecznie odpowiedzialni

"Jesteśmy odpowiedzialni za nasze działania."

Każdego dnia staramy się być firmą społecznie odpowiedzialną. Działamy charytatywnie oraz wychodzimy naprzeciw potrzebom naszych pracowników oraz Klientów. Oprócz prac komercyjnych, bierzemy udział w działaniach, które dają coś więcej również innym - poszerzają naszą wiedzę oraz dają ogromną satysfakcję.

Joanna Nowicka-Bereś
Joanna Nowicka-Bereś
Kierownik ds. HR i Administracji
Porozmawiajmy

W pierwszej kolejności dbamy o pracowników. Podstawą naszych dobrych relacji są takie wartości jak szacunek, sprawiedliwe traktowanie, przestrzeganie przepisów prawa oraz dbanie o bezpieczeństwo i rozwój naszego największego kapitału jakim są ludzie. Wierzymy, że bycie odpowiedzialnym i przyjaznym pracodawcą wpływa też na satysfakcję naszych Klientów.

Dbamy również o otoczenie, w którym działamy. Między innymi płacąc podatki i tworząc miejsca pracy wspieramy lokalną gospodarkę. W ciągu blisko 20 lat z małej, dwuosobowej firmy, Ideo przekształciło się w prężnie działające przedsiębiorstwo, mogące poszczycić się obecnie ponad 230 specjalistów.

Konkurs "Dobroczyńca roku"

Konkurs Dobroczyńca rokuW konkursie nagradzane są firmy angażujące się społecznie i wspierające organizacje pozarządowe. Jest to największy taki Konkurs w Polsce. Promuje przedsiębiorczość społecznie odpowiedzialną, jednocześnie inspirując kolejne firmy do działań na rzecz otoczenia. Wysoka ranga Konkursu wynika między innymi z 20 lat regularnej pracy i zaangażowania organizatorów.

W jubileuszowej, dwudziestej już edycji konkursu „Dobroczyńca Roku” Ideo otrzymało nominację w kategorii „Strategia społecznego zaangażowania”.

Dbamy o pracowników i ich rodziny

Zapewniamy rozbudowany pakiet benefitów pracowniczych. Dofinansowujemy udział w szkoleniach i kursach oraz regularnie spotykamy się w nieformalnym gronie, by porozmawiać nie tylko o najnowszych trendach. Prowadzimy również regularne szkolenia dotyczące bezpieczeństwa i ergonomii pracy oraz wdrażamy procedury, które mają zredukować niedogodności wynikające z pracy przy komputerze.

Z zaangażowaniem troszczymy się o rodziny naszych pracowników. Jesteśmy w ciągłym kontakcie z kobietami przebywającymi na urlopach macierzyńskich i wychowawczych dostarczając im aktualne informacje z życia firmy. Z okazji narodzin nowego członka rodziny przygotowujemy wyprawkę dla dziecka. Ponadto, co roku organizujemy dwie duże imprezy dedykowane rodzinom, a wśród nich Dzień Dziecka i Przedświąteczne Warsztaty Choinkowe.
 

Dzielimy się wiedzą

Organizujemy i bierzemy udział w licznych konferencjach. Zarówno w roli prelegentów, jak i uczestników. Wszystko dlatego, że lubimy dzielić się wiedzą i ją zdobywać. Udział w konferencjach to dla nas możliwość wymiany doświadczeń z innymi praktykami w branży oraz poszerzenia własnych horyzontów. Byliśmy uczestnikami między innymi takich wydarzeń jak: IV Kongres eHandlu, Festiwal SEO 2016, IT Academic Day 2015, InternetBeta 2015 i wielu innych.

Wspólnie z wydawnictwem Newsline.pl organizujemy Kongres Profesjonalistów Public Relations. Jest to jedno z najważniejszych wydarzeń dla polskiej branży PR. Inicjatywę wspieramy od strony technologicznej i merytorycznej, a także pomagamy w promocji wydarzenia.

Staramy się przekazywać wiedzę jak najszerszej grupie odbiorców. Mamy na swoim koncie szereg publikacji branżowych, m.in. dla Nowymarketing.pl,  Marketer+, Firmer, Online Marketing Polska, Interaktywnie.com i wielu innych. Publikujemy zarówno w mediach elektronicznych, jak i w formie książkowej. Autorem poradnika „Leksykon pozycjonowania” jest Wojciech Szymański, nasz Dyrektor działu Marketing Internetowy.

Aktywnie uczestniczymy w targach pracy, dzięki czemu mamy możliwość bezpośredniego spotkania się z osobami poszukującymi pracy. Jest to również świetna okazja do przyglądania się bieżącym trendom i potrzebom potencjalnych pracowników w branży IT z Rzeszowa i okolic.
 

Angażujemy się w edukację

Chętnie dzielimy się posiadaną przez nas wiedzą i doświadczeniem. Szczególnie z młodymi ludźmi, którzy za jakiś czas wejdą na rynek pracy i może będą chcieć robić to, co my teraz. Jeśli jesteśmy w stanie nauczyć ich czegoś ciekawego dzięki odniesionym przez nas sukcesom (ale i popełnionym błędom) - daje nam to ogromną satysfakcję. Między innymi dlatego chętnie współpracujemy z licznymi szkołami i uczelniami. Wśród nich warto wymienić np.:

  • Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie
  • Zespół Szkół Energetycznych w Rzeszowie
  • Wyższa Szkoła Europejska im. ks. Józefa Tischnera w Krakowie
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Krośnie
  • Politechnika Rzeszowska im. I. Łukasiewicza w Rzeszowie
  • Uniwersytet Rzeszowski

Przykładem inicjatywy edukacyjnej wspieranej przez Ideo jest konkurs web.Master Podkarpacki. Jesteśmy partnerem technologicznym wydarzenia oraz angażujemy się w jego promocję. Organizatorem konkursu jest m.in. Zespół Szkół Energetycznych, z którym współpracujemy już od kilku lat. Jednym z wymiernych efektów naszej współpracy jest klasa Ideo – dedykowany profil nauczania dla uczniów przygotowujących się do zawodu technik informatyk.

Działamy charytatywnie

Od początku swojej działalności staramy się wspierać organizacje pożytku publicznego, fundacje i stowarzyszenia. Wszelkie formy pomocy osobom potrzebującym są ważnym elementem naszej działalności. Jeśli robiąc coś, na czym się znamy jesteśmy w stanie pomóc innym - chętnie bierzemy w tym udział. Wśród organizacji, które wspieramy warto wspomnieć między innymi:

  • Fundacja "Bliźniemu swemu..." na rzecz Towarzystwa Pomocy im. św. Brata Alberta
  • Ogólnopolska Akcja Charytatywna "Okruszek"
  • Fundacja Śnieżki "Twoja Szansa"
  • Wspólnie z BPH TFI wspieramy Fundację Dziecięca Fantazja
     

Chronimy środowisko naturalne

Budując własny biurowiec staraliśmy się by był na tyle energooszczędny na ile jest to możliwe. Zachęcamy również naszych pracowników do proekologicznego myślenia. Staramy się kreować nie tylko pozytywne postawy, ale też budować świadomość na temat dobrego odżywania i zdrowego trybu życia.

Poprzez nasze produkty realizujemy zasady zrównoważonego rozwoju, np.: Platforma LOGITO pozwala naszym Klientom na znaczne zmniejszenie ilości drukowanych przez nich dokumentów. W ten sposób nie tylko obniżamy bieżące koszty funkcjonowania firm, ale wspólnie zapobiegniemy wycince drzew w polskich lasach.