
-
Firma
-
Technologie Internetowe
-
Technologie Internetowe
- Dlaczego my
-
Technologie Internetowe
-
Rozwiązania IT
-
Rozwiązania IT
- Obieg Dokumentów
- Intranet i komunikacja wewnętrzna
- Wsparcie pracy zdalnej
- Obieg Faktur
- Portal pracowniczy
- Obsługa reklamacji
- Zamówienia i zapotrzebowania
- Elektroniczne paski płacowe
- System Helpdesk
- Systemy i aplikacje dedykowane
- e-PITy
- eBOK - obsługa Klienta online
- Outsourcing IT
- Urlopy i delegacje
- Software House
- Stosowane technologie
- Top Custom Software Developer
- Poradnik - INTRANET: Skuteczna komunikacja wewnętrzna w organizacji rozproszonej
- Dlaczego my
-
Rozwiązania IT
-
e-Commerce
-
e-Commerce
- Dlaczego my
-
e-Commerce
-
e-Marketing
- Realizacje
-
Kariera
- Kariera
- Dołącz do nas!
- Kontakt
Konfiguratory produktów
"Pozwól klientom projektować Twoje produkty i usługi."
Konfiguratory produktów lub usług dają potencjalnym klientom satysfakcję z zaprojektowania "czegoś wyjątkowego", "tylko dla mnie". Czegoś co będzie w pełni dopasowane do ich oczekiwań. Czegoś, co przecież i tak już mamy w naszej ofercie.

Działalność sprzedażowa ograniczała się kiedyś do masowo produkowanych towarów, hurtowej sprzedaży, rabatów i wojny cenowej. Czasy, w których to wystarczyło do osiągnięcia sukcesu już dawno minęły.
Dziś pierwsze skrzypce w zdobywaniu klientów oraz ich lojalności gra personalizacja i zapewnienie pozytywnego doświadczenia Klienta.
Konfiguratory produktów lub usług dają potencjalnym klientom możliwość zaprojektowania "czegoś wyjątkowego", "tylko dla mnie". Czegoś co będzie w pełni dopasowane do ich oczekiwań, a dzięki temu chętniej dokonają zakupu. Czegoś, co przecież i tak już masz w swojej ofercie.
Tego typu aplikacje webowe stanowią wymierną wartość dodaną, bo dzięki nim łatwiej spełnimy wymagania konsumentów. Dzięki nim łatwiej wyprzedzamy konkurencję - w sprzedaży, poczuciu innowacyjności oraz budowaniu porządanego Customer Experience.
Nasze konfiguratory produktów wykorzystują na codzień m.in.:
Czym są konfiguratory?
Konfigurator to oprogramowanie do kastomizacji oraz wizualizacji produktu bądź usługi przez Klienta. Najczęściej konfiguratory połączone są z modułem sklepowym pozwalającym na dokonanie zakupu zaprojektowanego produktu. Innymi słowy, pozwala dostosować produkt lub usługę do indywidualnych preferencji, dzięki mechanizmowy wizualizacji sprawdzić efekt wizualny, wycenić dokładnie tą wersję, którą chcemy, a na koniec złożyć i opłacić zamówienie.
Tego typu aplikacje dostępne są najczęściej na stronie internetowej lub jako aplikacja zainstalowana na laptopie, tablecie czy nawet smartfonie przedstawiciela handlowego. Zależnie od modelu sprzedaży i preferowanego przez firmę sposobu kontaktu z Klientem.
Najprostszym przykładem konfiguratora jest taki, który pozwala nadrukować imię, czy logo Twojej firmy na produkcie. Te bardziej zaawansowane pozwalają na zaprojektowanie pokrycia dachowego, lub układu kostki brukowej, a na podstawie projektu wyliczają zapotrzebowanie poszczególnych elementów, generując jednocześnie odpowiednie zamówienie.
Poza dobra konsumpcyjnymi, skonfigurować możemy również różnego rodzaju usługi. Na co dzień klienci używają tej możliwości przy doborze ulubionych kanałów w danym pakiecie satelitarnym czy chociażby wybieraniu formy przesyłki w sklepie internetowym. Spotykamy się również z zaawansowanymi konfiguratorami ofert firm ubezpieczeniowych czy bankowych.
Bardzo dużym zainteresowaniem cieszą się także konfiguratory w branży turystycznej. Na podstawie preferencji kupującego i określonych przez niego parametrów konfigurator dobierze wszystkie składniki wycieczki począwszy od doboru terminu i środka transportu, przez rezerwację hotelu z odpowiednim pakietem wyżywienia, a skończywszy na zamówieniu taksówki czy rezerwacji stolika w ulubionej restauracji, by kupujący mógł w pełni cieszyć się z zakupionych wakacji.
Chętnie podpowiemy Ci jak wykorzystać konfigurator do zwiększenia sprzedaży. Napisz do nas
Sekret wzrostu sprzedaży tkwi w zaprojektowaniu konfiguratora, który jest integralną częścią procesu zamówienia i daje kupującemu poczucie większego wpływu na zamawiany produkt.
Rodzaje konfiguratorów
Gdy klient poszukuje najlepszej dla siebie oferty, decyzja o zakupie najprawdopodobniej już zapadła. To czy dokona zakupu u Ciebie zależy od tego czy pozytywnie wyróżnisz się na tle konkurencji. Udostępnienie mu w tym momencie konfiguratora może być czynnikiem, który przesądzi o dokonaniu zakupu.
Konfigurator produktów
W erze personalizacji i wszechobecnej customizacji klient chce mieć możliwość wyboru, być traktowany indywidualnie i nabywać wyjątkowe produkty. By spełnić te oczekiwania należy zaoferować mu jak największą elastyczność i możliwość wyboru. Między innymi dlatego pakiet dostępnych funkcji jest ograniczony jedynie naszą wyobraźnią. Najczęściej spotykane funkcje konfiguratorów:
- umieszczanie spersonalizowanego tekstu lub dostępnych grafik,
- wybór koloru, rozmiaru czy materiału, tekstury oraz innych parametrów,
- wizualizacja projektu w 2D lub 3D,
- dynamiczna modyfikacja zmian produktu podczas projektowania,
- możliwość obrotu produktu o 360 stopni,
- zapisanie kopii roboczej,
- możliwość przesłania do konfiguratora własnych obrazów,
- konfigurator 3D z interaktywną instrukcją oraz wskazówkami dla projektujących,
- dynamiczna wycena gotowego projektu w czasie jego tworzenia,
- wydruk podsumowania w pliku PDF.
Konfigurator usług
W przypadku personalizowania usług główną rolę przejmują odpowiednio zaprojektowane formularze dynamiczne. Obok pól do zaznaczania czy uzupełniania (np. tekstu, dodatkowych uwag) mogą znajdować się obrazy przedstawiające daną usługę oraz przedmiot z nią powiązany. Podobne, z jakimi mamy styczność, gdy rezerwujemy samochód w wypożyczalni czy wybieramy np. operatora telefonii komórkowej, Internetu czy podczas kompletowania własnego sprzętu komputerowego z oddzielnych podzespołów, w trakcie którego system podpowiada elementy kompatybilne do już dobranych.
W zależności od rodzaju działalności jaką prowadzimy, zarówno zawartość oraz ilość pól będą się różniły. Przy jednej usłudze klient będzie mógł łączyć usługi w różne pakiety (np. indywidualne, VIP, Premium) by od razu otrzymywać ich wycenę. Natomiast inne będą zakładały np. przygotowywanie komponentów na zamówienie według wytycznych od działu produkcyjnego, w związku z czym wycena może być odłożona w czasie.
Wybór konfiguratora to dobra inwestycja
Niezależnie w jakiej branży działasz Twoi klienci zawsze będą oczekiwać personalizacji.
W Internecie znajdziemy najwięcej konfiguratorów stworzonych na potrzeby sprzedaży B2C. Jednak coraz częściej model sprzedaży D2C zaczyna zyskiwać na popularności. W dalszym ciągu najmniej popularne są te wykorzystywane w sprzedaży B2B. Jednak wielu sprzedawców dochodzi do głosu dopominając się o bardziej indywidualne traktowanie.
Obserwując rynek, można dojść do wniosku, że praktycznie każda branża posiada potencjał czerpania korzyści z wdrożenia tego typu rozwiązania.
- przemysł odzieżowy (np. koszulki z nadrukami, logo, hafty, maseczki),
- branża obuwnicza (np. dobór materiału i koloru poszczególnych elementów obuwia, personalizowane hafty),
- produkty okazjonalne oraz Premium (wykonywane na zamówienie: grawer, puchary, medale, oraz z wysokiej jakości materiałów),
- personalizacja etykiet oraz opakowań (np. nadruk imienia na opakowaniu, czekoladki w indywidualnym kształcie, lub jako zestawy liter składających się w wiadomość dla obdarowanego),
- przemysł komputerowy oraz rynek akcesoriów mobilnych (np. konfigurator komputerów, laptopów, nadruki laserowe na etui),
- branża meblowa (np. meble na wymiar, konfigurator szaf modułowych)
- produkty "wirtualne" (np. karty podarunkowe oraz vouchery od popularnych marek odzieżowych, platform gier komputerowych, serwisów streaminowych oraz innych).
To jednak nie wszystko, dla naszych klientów realizowaliśmy liczne konfiguratory w branży motoryzacyjnej, jubilerskiej, budowlanej, aranżacji wnętrz oraz usługowej.
Korzyści dla klienta
Budowanie wizerunki marki, która stawia na pozytywne i unikalne Customer XP,
- stworzenie nowoczesnego kanału sprzedaży przyciągającego szersze grono odbiorców,
- zaoferowanie narzędzia 2w1 do projektowania i zamówienia produktu lub usługi jednocześnie,
- płynne przejście przez proces zakupowy: projekt, pogląd, złożenie i opłacenie zamówienia,
- redukcja liczby kart produktów pomaga zoptymalizować sklep internetowy,
- informacje o preferencjach i zachowaniach konsumentów umożliwiają ich analizę i tworzenie nowych produktów czy usług dopasowanych do potrzeb potencjalnych odbiorców,
- uproszczenie Customer Journey dzięki automatyzacji procesu komponowania i składania zamówienia na produkty oraz usługi.