Przykładowe funkcjonalności platform sprzedażowych B2B

"Projektujemy i wdrażamy systemy efektywnie wspomagające biznes"

Niezależnie czy dopiero myślisz o wdrożeniu platformy handlowej B2B, czy przebadaniu i optymalizacji już posiadanej, doradzimy Ci najlepsze rozwiązania. Wspólnie podkręcimy Twój biznes na wyższe obroty.

Integracja z ERP
Biznes nie ma dziś większego problemu z uzyskaniem dostępu do wszelkiego rodzaju informacji. Firmy często posiada specjalizowane systemy, które wspomagają przetwarzanie informacji. Przy współpracy z wieloma kontrahentami konieczne jest korzystanie z wielu systemów, z których każdy zawiera tylko fragment wiedzy. Wdrożenie rozwiązań integrujących zewnętrzne aplikacje, w których znajdują się dane istotne dla funkcjonowania każdego biznesu pozwala na optymalne ich wykorzystanie. Integracja taka znacznie podniesie wartość biznesową projektowanej platformy B2B.

Katalog oferty
W przeciwieństwie do większości klientów sklepów internetowych, Twoi kontrahenci najczęściej bardzo dobrze znają Twoją ofertę. Dlatego katalog produktów powinien maksymalnie ułatwić im sprawne znalezienie i zamówienie tych, których szukają. Dodatkowo niezależnie od etapu realizacji zamówienia, powinien przedstawić szczegółowe informacje na temat etapu oraz warunków zamówienia. Rzetelnie poinformowany klient zostanie z Tobą dłużej.

Zarządzanie polityką rabatową i cenową
Zarówno okresowe promocje, jak i stałe rabaty uzależnione są od historii współpracy z danym kontrahentem. Są również narzędziem zwiększającym zainteresowanie ofertą i generującym większe obroty. Wiele z nich można przewidzieć i zaplanować co ułatwia skupienie się na core biznesu. Moduły zarządzające polityką cenową automatycznie przyznają rabaty i promocje dokładnie wtedy i tam, gdzie powinny.

Historia transakcji i dokumentów
Przy stałej współpracy z kontrahentami ważna jest możliwość intuicyjnego przeszukiwania i przeglądania archiwalnych umów, zamówień, faktur i wszelkich innych dokumentów związanych ze współpracą z każdym kontrahentem. Gdy tylko zajdzie taka konieczność - system wygeneruje również odpowiednie raporty zbiorcze, dzięki którym jeszcze lepiej przeanalizujesz kondycję Twojego biznesu.

Szablony zamówień
Nadrzędnym zadaniem platformy jest obsługa częstych, powtarzających się zamówień od stałych klientów. Udostępniając odpowiednio zaprojektowane i intuicyjne szablony zamówień ułatwiamy składanie kolejnych zamówień i zwiększanie obrotów Twojego biznesu.

Obsługa ofert handlowych
Nawiązanie współpracy z nowym kontrahentem niejednokrotnie zależy od sprawnego przygotowania atrakcyjnej oferty handlowej. Narzędzie ułatwia tworzenie "koszyków" z ofertą, automatyczne i ręczne definiowanie rabatów oraz wysyłkę ofert do potencjalnych klientów. Jeśli dodatkowo system automatycznie obsłuży zamówienie wygenerowane z takiego zapytania, możliwe jest szybsze zrealizowanie wysyłki.

CRM
Customer Relationship Management to zestaw narzędzi i procedur istotnych w zarządzaniu kontaktami z kontrahentami. Narzędzie takie znacznie ułatwia utrzymywanie dobrych relacji z kontrahentami oraz skuteczne pozyskiwanie nowych. CRM zapamięta wszystko co należy, by Twój biznes sprawnie się rozwijał.

Limity handlowe i blokady
W wielu przypadkach konieczne jest przyznawanie kontrahentom limitów kredytowych. Warto, by dostosowywały się do obrotów kontrahenta i terminowości realizacji płatności. W takim przypadku możliwe byłoby premiowanie lojalnych i na bieżąco płacących klientów oraz blokowanie możliwości składania zamówień tym, którzy mają zaległości lub wykorzystali już limit kredytowy.

Obsługa wielu języków
Kierowanie oferty do szerszego grona odbiorców możliwe jest dzięki modułowi do zarządzania wersjami językowymi. W ten sposób przygotujesz aplikację do obsługi praktycznie każdego kontrahenta. Dotychczas wdrożone przez nas rozwiązania pozwalają naszym klientom na sprzedaż już w ponad 30 językach.

Obsługa wielu walut
Możliwość realizacji płatności w różnych walutach to szansa na zwiększenie grona potencjalnych klientów oraz podniesienie poziomu sprzedaży, również na rynkach zagranicznych.

Obsługa drukarek fiskalnych
Moduł umożliwia obsługę drukarek fiskalnych bezpośrednio z poziomu aplikacji, usprawniając wygodne (opcjonalnie automatyczne) drukowanie paragonów fiskalnych i faktur do obsługiwanych zamówień.

Śledzenie przesyłek
Możliwość śledzenia transportów zamówionych towarów, pozwoli Twoim kontrahentom uzyskać informacje o aktualnym statusie przesyłki. Znajomość szczegółów dotyczących aktualnej sytuacji zamówienia wpływa na ich zaufanie i zwiększa lojalność.

Zarządzanie reklamacjami i zwrotami
W każdym biznesie wcześniej czy później pojawia się sytuacja, w której kontrahent złoży reklamację lub zgłosi chęć zwrotu towaru. Umożliwiając  sprawną i bezproblemową realizację reklamacji i zwrotów np. błędnie zamówionych towarów i szybką korektę faktur, zwiększasz jednocześnie lojalność klientów wobec Ciebie i Twojego biznesu.

Raportowanie sprzedaży
Przy obsłudze znacznych ilości zamówień istotna jest możliwość analizowania sprzedaży generowanej przez platformę. Możliwe jest dowolne zdefiniowanie szablonu i generowanie raportów dostosowanych do własnych potrzeb.

... a co możemy zrobić dla Ciebie ?

×

Klienci o nas