ZobaczNasi Klienci w Konkursie „Dyrektor e-Commerce Roku 2024"

Przykładowe funkcjonalności platform sprzedażowych B2B

"Projektujemy i wdrażamy systemy efektywnie wspomagające biznes"

....Sprawdź jak możemy Ci pomóc:   Bezpłatna konsultacja  
Marcin Wojtoń
Marcin Wojtoń
Menedżer ds. budowania relacji i partnerstw
Porozmawiajmy

Konfiguratory produktów / usług dla klientów

Konfiguratory w formie podstawowej wykorzystywane są w platformach sprzedażowych już od dawna. Dzięki nim klient przy zamówieniu wybiera np. kolor, rozmiar lub ilość sztuk produktu, dogodną formę płatności czy przewoźnika.

Bardziej zaawansowane konfiguratory umożliwiają np. dobranie kompatybilnych elementów zestawu komputerowego, zaprojektowanie powierzchni parkingu połączone z wyliczeniem zapotrzebowania na kostkę brukową czy prezentację graficzną projektu wygenerowanego przez klienta w widoku 3D z obrotem w 360 stopniach.

Niezależnie, czy sprzedajemy odzież, usługi, czy materiały budowlane tego typu konfigurator może stanowić znaczne ułatwienie codziennej pracy dla naszych kontrahentów. Z drugiej strony takie rozwiązanie może stanowić ułatwienie dla przedstawicieli handlowych w momencie tworzenia gotowych ofert.

Wbudowanie polityki zakupowej kontrahenta w obieg zamówienia


raport i analiza, synchronizacja danychCzęstą praktyką w dużych organizacjach jest ujednolicenie polityki zakupowej dla oddziałów rozproszonych po całym świecie. Niekiedy firmy obliczają limity zakupu w danym regionie, czy dla danej placówki. W przypadku przekroczenia założonego poziomu kosztów wymagana jest autoryzacja osób uprawnionych. Osoby zamawiające z kolei mają bezpośredni wgląd w politykę zakupową dzięki komunikatom pojawiającym się podczas całego procesu.

Przykładowo, mogą być to informacje o przekroczeniu kwoty czy braku uprawnień do zatwierdzenia zamówienia. Wprowadzając taką funkcję w platformie, pomagamy naszym kontrahentom kontrolować ten ważny aspekt finansowy.

Limity handlowe i blokady
W wielu przypadkach konieczne jest przyznawanie kontrahentom limitów kredytowych. Warto, by dostosowywały się do obrotów kontrahenta i terminowości realizacji płatności. W takim przypadku możliwe byłoby premiowanie lojalnych i na bieżąco płacących klientów oraz blokowanie możliwości składania zamówień tym, którzy mają zaległości lub wykorzystali już limit kredytowy.

Zarządzanie polityką rabatową i cenową
Indywidualne cenniki, rabaty, odroczone płatności, limity kupieckie i wiele innych rozwiązań w zakresie polityki cenowej. Zarówno okresowe promocje, jak i stałe rabaty uzależnione od historii współpracy z danym kontrahentem. Są również narzędziem zwiększającym zainteresowanie ofertą i generującym większe obroty. Wiele z nich można przewidzieć i zaplanować co ułatwia skupienie się na core biznesu. Moduły zarządzające polityką cenową automatycznie przyznają rabaty i promocje dokładnie wtedy i tam, gdzie powinny.

Widok procesu sprzedaży z poziomu kupującego

To swego rodzaju nowość, jeśli chodzi funkcje platform B2B i wartość dodana dla odbiorców. Kupujący podczas składania zamówienia mogą skorzystać z pomocy konsultantów oddelegowanych do tego zadania. Funkcja ta została niejako wymuszona jako alternatywa dla spotkań z Doradcami Klienta, które w rzeczywistości pracy zdalnej zostały znacznie ograniczone.

Opiekunowie handlowi mogą udzielić odpowiedzi w formie chatu czy nawet videorozmowy, a w niektórych sytuacjach wręcz zalogować się na konto użytkownika i z jego poziomu rozwiązac problem lub doradzić najlepszą opcję. Szybka reakcja to alternatywa dla standardowego Helpdesku.
 


Napisz do nas. Przeanalizujemy potrzeby Twojego biznesu i podpowiemy jak możesz rozwinąć swoją platformę B2B.

Możliwość wydruku PDF dla oferty oraz dowolnej informacji o zamówieniu

wsparcie i komunikacja, baza wiedzy

Mogą dotyczyć zarówno dokumentów: faktury, cennika czy np. zawartości koszyka, warunków usługi czy historii transakcji. Jeśli sprzedajemy usługi, np. ubezpieczenie czy usługi bankowe, można udostępnić klientowi podgląd oferty (rozszerzone o porównanie ofert alternatywnych) w atrakcyjnym formularzu graficznym w pliku PDF.

Program lojalnościowy

Rozwiązanie pozwala na automatyzację i pełną obsługę procesu związanego z gratyfikacją kontrahentów za z góry określone działania lub zależnie od poziomu sprzedaży. Użytkownicy znajdą tu także wszelkie informacje o sposobach naliczania punktów lojalnościowych, zadaniach do realizacji, stanie konta punktowego, czy w końcu "sklep", w którym mogą dokonać wymiany punktów na kody rabatowe lub inne, dostepne w katalogu nagród produkty.

Chat / chatbot w B2B

Dzięki nim klienci będą mogli uzyskać szybką informację o produktach, warunkach sprzedaży, statusie zamówienia czy przesyłki (integracje z systemami przewoźników).

System zwrotów oraz reklamacji

W każdym biznesie wcześniej czy później pojawia się sytuacja, w której kontrahent złoży reklamację lub zgłosi chęć zwrotu towaru. Zaprojektowanie obiegu reklamacji łącznie z automatycznie generowanymi formularzami umożliwi szybką weryfikację poprawności zamówień oraz rozstrzyganie pojawiających się kwestii. Ciekawym dodatkiem, jest możliwość przesyłanie fotografii łącznie z wnioskiem reklamacyjnym. Umożliwiając  sprawną i bezproblemową realizację reklamacji i zwrotów np. błędnie zamówionych towarów i szybką korektę faktur, zwiększasz jednocześnie lojalność klientów wobec Ciebie i Twojego biznesu.

Integracja z ERP

Biznes nie ma dziś większego problemu z uzyskaniem dostępu do wszelkiego rodzaju informacji. Firmy często posiada specjalizowane systemy, które wspomagają przetwarzanie informacji. Przy współpracy z wieloma kontrahentami konieczne jest korzystanie z wielu systemów, z których każdy zawiera tylko fragment wiedzy. Wdrożenie rozwiązań integrujących zewnętrzne aplikacje, w których znajdują się dane istotne dla funkcjonowania każdego biznesu pozwala na optymalne ich wykorzystanie. Integracja taka znacznie podniesie wartość biznesową projektowanej platformy B2B.

Katalog oferty

W przeciwieństwie do większości klientów sklepów internetowych, Twoi kontrahenci najczęściej bardzo dobrze znają Twoją ofertę. Dlatego katalog produktów powinien maksymalnie ułatwić im sprawne znalezienie i zamówienie tych, których szukają. Dodatkowo niezależnie od etapu realizacji zamówienia, powinien przedstawić szczegółowe informacje na temat etapu oraz warunków zamówienia. Rzetelnie poinformowany klient zostanie z Tobą dłużej.

Historia transakcji i dokumentów

Przy stałej współpracy z kontrahentami ważna jest możliwość intuicyjnego przeszukiwania i przeglądania archiwalnych umów, zamówień, faktur i wszelkich innych dokumentów związanych ze współpracą z każdym kontrahentem. Gdy tylko zajdzie taka konieczność - system wygeneruje również odpowiednie raporty zbiorcze, dzięki którym jeszcze lepiej przeanalizujesz kondycję Twojego biznesu.

Szablony zamówień

Nadrzędnym zadaniem platformy jest obsługa częstych, powtarzających się zamówień od stałych klientów. Udostępniając odpowiednio zaprojektowane i intuicyjne szablony zamówień ułatwiamy składanie kolejnych zamówień i zwiększanie obrotów Twojego biznesu.

Obsługa ofert handlowych

Nawiązanie współpracy z nowym kontrahentem niejednokrotnie zależy od sprawnego przygotowania atrakcyjnej oferty handlowej. Narzędzie ułatwia tworzenie "koszyków" z ofertą, automatyczne i ręczne definiowanie rabatów oraz wysyłkę ofert do potencjalnych klientów. Jeśli dodatkowo system automatycznie obsłuży zamówienie wygenerowane z takiego zapytania, możliwe jest szybsze zrealizowanie wysyłki.

CRM

Customer Relationship Management to zestaw narzędzi i procedur istotnych w zarządzaniu kontaktami z kontrahentami. Narzędzie takie znacznie ułatwia utrzymywanie dobrych relacji z kontrahentami oraz skuteczne pozyskiwanie nowych. CRM zapamięta wszystko co należy, by Twój biznes sprawnie się rozwijał.

Obsługa wielu języków i walut

Kierowanie oferty do szerszego grona odbiorców możliwe jest dzięki modułowi do zarządzania wersjami językowymi. W ten sposób przygotujesz aplikację do obsługi praktycznie każdego kontrahenta. Dotychczas wdrożone przez nas rozwiązania pozwalają naszym klientom na sprzedaż już w ponad 30 językach. Możliwość realizacji płatności w różnych walutach to również szansa na zwiększenie grona potencjalnych klientów oraz podniesienie poziomu sprzedaży, również na rynkach zagranicznych.

Obsługa drukarek fiskalnych

Moduł umożliwia obsługę drukarek fiskalnych bezpośrednio z poziomu aplikacji, usprawniając wygodne (opcjonalnie automatyczne) drukowanie paragonów fiskalnych i faktur do obsługiwanych zamówień.

Śledzenie przesyłek

Możliwość śledzenia transportów zamówionych towarów, pozwoli Twoim kontrahentom uzyskać informacje o aktualnym statusie przesyłki. Znajomość szczegółów dotyczących aktualnej sytuacji zamówienia wpływa na ich zaufanie i zwiększa lojalność.

Raportowanie sprzedaży

Przy obsłudze znacznych ilości zamówień istotna jest możliwość analizowania sprzedaży generowanej przez platformę. Możliwe jest dowolne zdefiniowanie szablonu i generowanie raportów dostosowanych do własnych potrzeb.

Praktykowane są różne formy prezentacji danych chociażby wykresy czy dachboardy. Ten intuicyjny sposób raportowania dla organizacji, możemy wykorzystać tak naprawdę dla każdego procesu oraz odkryć czynniki wpływające na jego wynik.

  • Sprawdzenie stanów magazynowych (np. ilości wykorzystanych sztuk w opakowaniu, normatywów)
  • Weryfikacja ilości zarezerwowanych produktów we wszystkich oddziałach firmy
  • KPI sprzedaży z uwzględnieniem wszystkich dokonanych zwrotów w danym czasie, poziomu satysfakcji klienta itp.

A to zaledwie kilka popularnych przykładów. Co więcej, dzięki nim dokonamy różnego rodzaju analizy oraz predykcji chociażby np. zapotrzebowania firmy na dany rok czy wyników finansowych. W oparciu o twarde dane, możliwe jest przebudowanie procesów biznesowych w taki sposób, by je zoptymalizować.

Elektroniczny Obieg Dokumentów sprzedażowych


zarządzanie użytkownikami i uprawnieniami lista użytkownika, rola, przycisk edytowaniaW przypadku sprzedaży B2B najbardziej efektywnymi metodami, a zarazem rozwiązaniem, które sprawdzania się w prowadzeniu działalności o szerokim zasięgu jest wykorzystanie elektronicznych obiegów dla procesów oraz czynności. Najczęściej spotykane są:

Coraz częściej Klienci chcą połączyć wymienione obiegi tworząc 1 unikalny obieg zawierający pozostałe. By osiągnąć pełnię synergii warto przy ich projektowaniu sięgnąć po opinię eksperta.
 


Dlaczego trzeba w pełni zrozumieć potrzeby i aktualną sytuację Klienta, by wdrożenie zakończyło się sukcesem? Zapraszamy do lektury artykułu: Analiza przedwdrożeniowa, a powodzenie projektu

Platforma B2B na miarę potrzeb

Dobrze zaprojektowana Platforma B2B powinna realizować założone funkcje i spełniać wyznaczone cele w zakresie obniżenia kosztów obsługi kontrahentów i przyspieszenia realizacji składanych zamówień. Obserwując rynek można zauważyć, że nie każdy projekt kończy się sukcesem. 

Każdy projekt informatyczny rozumiany jako proces tworzenia danej aplikacji, to szereg etapów i działań, które dążą do stworzenia systemu idealnie dopasowanego do wymagań Klienta. Krytycznym czynnikiem warunkującym powodzenie takiego projektu jest przeprowadzona z wysoką dbałością o szczegóły analiza przedwdrożeniowa.

Porozmawiajmy

Wypełnij formularz lub zadzwoń: +48 17 860 21 86
×

Klienci o nas