ZobaczNasi Klienci w Konkursie „Dyrektor e-Commerce Roku 2024"

Intranet: Skuteczna komunikacja wewnętrzna w organizacji

"Nasi eksperci autorami publikacji nt. platform intranetowych"
Książka, której powstanie wynikło z potrzeby rynkowej w obszarze poszerzania wiedzy z zakresu intranetów. Prezentuje szerokie spectrum procesu wdrażania intranetów w struktury organizacji, z silnym akcentem na prowadzenie przemyślanej komunikacji wewnętrznej.

Platformy intranetowe stanowią realne wsparcie dla organizacji niezależnie od jej wielkości czy branży, w której funkcjonuje. Na przestrzeni lat wytworzył się mit, który mówi żeIntranet to rozwiązanie dedykowane dla dużych korporacji. Paradoksalnie, w mniejszych organizacjach może jeszcze efektywniej usprawnić pracę i redukować koszty. Wraz z rozwojem technologii i wzrostem zaufania do niej, rozwiązanie to coraz skuteczniej podnosi efektywność biznesów, które je świadomie wykorzystują.

Brak doświadczenia i wiedzy dotyczącej implementacji, kosztów z nią związanych, czy korzyści wykonających z posiadania zaprojektowanego na miarę potrzeb intranetu to główne powody, dla których wciąż stosunkowo niewiele organizacji wykorzystuje to narzędzie. Powyższe czynniki, ale również oczekiwania klientów dotyczące poszerzania wiedzy popartej przykładami dobrych praktyk, stanowiły impuls do stworzenia publikacji „Intranet: Skuteczna komunikacja wewnętrzna w organizacji.

 

Współpraca biznesu z nauką

Książka powstała we współpracy Ideo i Akademii Leona Koźmińskiego. Autorami są:

Urszula Kandefer, ekspert ds. systemów komunikacji wewnętrznej, Ideo. Na co dzień wykorzystuje swoje doświadczenie z zakresu optymalizacji oraz procesów komunikacyjnych i biznesowych, wdrażając narzędzia informatyczne, które ułatwiają codzienną pracę w organizacjach. Nadzorowała projekty m.in. dla takich marek jak Santander Consumer Bank, Narodowy Fundusz Zdrowia, Mostostal Warszawa czy Provident.

Grzegorz Mazurek, profesor Akademii Leona Koźmińskiego. Członek założyciel Instytutu Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego. Był odpowiedzialny za PR i komunikację marketingową K2 Internet oraz doradzał w zakresie komunikacji internetowej Kancelarii Senatu RP. Realizował liczne projektym.in. dla takich podmiotów jak: Senat RP, IKEA, PZU Życie, Nikon, czy Nokia.

Bogate kompendium wiedzy

Książka „Intranet: Skuteczna komunikacja wewnętrzna w organizacji” stanowi rzetelne kompendium wiedzy, agregujące najważniejsze aspekty dotyczące wdrożenia intranetów:

  • Znaczenie intranetów w organizacjach
  • Cele i korzyści wdrożenia intranetu
  • Funkcje intranetów
  • Etapy projektowania i wdrażania systemu, z uwzględnieniem strategii promocji
  • Zarządzanie i korzystanie z portalu intranetowego

Uzupełnieniem części teoretycznej są ciekawe przykłady wdrożeń systemów intranetowych. Case study skrupulatnie przeprowadza czytelnika przez proces implementacji nowej aplikacji. Dokładny opis wdrożeń wskazany na konkretnych firmach, pozwala na zgłębienie jednego z kluczowych obszarów wdrożenia intranetu. Pozwala też na zobaczenie różnych podejść do tematu, co jest szczególnie istotne dla organizacji, które dopiero planują tego typu wdrożenie.

Wyniki badań

Uzupełnieniem wiedzy teoretycznej są wyniki badania użytkowników intranetów, które zostało przeprowadzone na próbie ponad 200 menedżerów i specjalistów z przedsiębiorstw działających na terenie Polski. Wyniki prezentują różne obszary wykorzystania intranetów na polskim rynku, wskazując jednocześnie kierunek, w którym będą w przyszłości rozwijane.

Badanie zrealizowane zostało wspólnie przez ekspertów Ideo Sp. z o.o. oraz naukowców Akademii Leona Koźmińskiego pod kierunkiem Prof. Grzegorza Mazurka.

Książkę „Intranet: Skuteczna komunikacja wewnętrzna w organizacji” można zakupić na stronie wydawnictwa Poltext.

Porozmawiajmy

Wypełnij formularz lub zadzwoń: +48 17 860 21 86
×

Klienci o nas