-
Firma
-
Technologie Internetowe
-
Technologie Internetowe
- Dlaczego my
-
Technologie Internetowe
-
Rozwiązania IT
-
Rozwiązania IT
- Platforma Low-code
- Intranet i komunikacja wewnętrzna
- Wsparcie pracy zdalnej
- System workflow EOD
- Portal pracowniczy
- Obsługa reklamacji
- Obieg Faktur
- Elektroniczne paski płacowe
- System Helpdesk
- Zamówienia i zapotrzebowania
- e-PITy
- Outsourcing IT
- eBOK - obsługa Klienta online
- Urlopy i delegacje
- Systemy i aplikacje dedykowane
- Software House
- Stosowane technologie
- Top Custom Software Developer
- Poradnik - INTRANET: Skuteczna komunikacja wewnętrzna w organizacji rozproszonej
- Dlaczego my
-
Rozwiązania IT
-
e-Commerce
-
e-Commerce
- E-Commerce B2C
- Platformy B2B
- Narzędzia PIM
- Marketplace
-
Narzędzia wspierające e-Commerce
- Integracja z ERP
- Narzędzia PIM
- Marketplace
- System OMS
- Systemy CRM
- Silniki wyszukiwania produktów
- Platformy DAM
- Platforma WMS
- Usługi kurierskie
- Systemy płatności
- Zarządzanie cenami
- Silniki rekomendacji produktów
- Programy lojalnościowe
- Kampanie marketingowe
- Marketing Automation
- Social media
- Narzędzia Live Chat
- Web Push
- Rozwiązania Enterprise
- Technologie
- Top Developer e-Commerce
- Kompleksowa obsługa sklepów
- Wiedza eCommerce - publikacje
- Raport: Narzędzia i wtyczki eCommerce 2022
- Dlaczego my
-
e-Commerce
- Konsulting
- Realizacje
-
Kariera
- Kariera
- Dołącz do nas!
- Kontakt
PIM Akeneo - wysoka jakość sprzedaży w skali globalnej
Sprawdź jak możemy Ci pomóc Bezpłatna konsultacja
Platforma Product Information Management Akeneo pozwala osiągnąć równowagę pomiędzy skalowaniem działalności i zapewnieniem wysokiej jakości obsługi Klientów.
Jest to rozwiązanie typu OpenSource zbudowane w oparciu o technologię Symfony3. Modułowa budowa platformy ułatwia w sposób efektywny i intuicyjny odwzorować strukturę firmy i występujące w niej procesy wewnętrzne.
W zależności od oczekiwań oraz potrzeb firmy, platforma Akeneo dostępna jest w 3 wersjach: Community Edition, Enterprise Edition oraz Cloud Edition (2 warianty: Flexibility SaaS i Serenity PaaS). Jest to narzędzie, które wymiernie wspiera globalny dostęp do wielokanałowej sprzedaży.
Magazyn i manager PIM
Akeneo jest narzędziem z rodziny Product Information Management, którego głównym zadaniem jest zarządzanie bazą produktową. Pełni funkcję swoistego magazynu oraz managera danych.
Poza ręcznym wprowadzeniem danych umożliwia on także import danych za pomocą plików .xls (Excel) lub .csv. Developerzy Akeneo wprowadzili wiele możliwości organizacji dużej ilości informacji. Wewnętrzna wyszukiwarka posiada np. smart rules - reguły inteligentnego wyszukiwania i grupowania. Jest to istotne udogodnienie, gdy firma rozpoczyna swoją drogę w e-commerce lub w przypadku chęci maksymalnej automatyzacji procesów związanych ze sprzedażą.
Poza filtrami automatycznymi istnieje możliwość pogrupowania produktów według manualnie wprowadzonych reguł czy kategorii, oraz nadając produktom dodatkowe "warianty produktu”. To rozwiązanie można wykorzystać także w przypadku eksportu danych z platformy.
Najwyższa jakość informacji
Platforma PIM Akeneo stosuje podejście Product Experience Management (PXM), czyli tzw. Zarządzanie doświadczeniem klienta. Wszelkie funkcje narzędzia zostały zaprojektowane i zoptymalizowane z myślą o kliencie i jego odczuciach związanych z korzystaniem z produktu. Poza wspomnianym wcześniej ujednoliceniem kanałów sprzedaży oraz nieograniczonej dostępności, twórcy platformy zapewniają też dobrej jakości obsługę w trakcie korzystania z platformy.
By zapewnić potencjalnemu klientowi pozytywne doświadczenia, sprzedawcy powinni dostarczać wysokiej jakości informacje o danym produkcie. Mowa tutaj o oryginalnych oraz adekwatnych grafikach przedstawiających produkt, zachęcającym opisie, instrukcjach obsługi czy też opiniach innych użytkowników.
W tym zakresie sprzedawcom korzystającym z Akeneo pomogą m.in. takie narzędzia jak Edytor treści tekstowych oraz graficznych. Jego interfejs jest przyjazny i intuicyjny w obsłudze przy edycji oraz modyfikacji grafik. Dodatkowo Moduł PAM (Product Asset Manager) dzięki rozbudowanej bibliotece multimediów uatrakcyjni sposób przedstawiania produktu na stronie oferując przy tym kolejne opcje jak np. zarządzanie tagami czy wyszukiwanie produktów na podstawie zdjęć.
Ask Franklin (Zapytaj Franklina) to asystent do inteligentnego zarządzania danymi produktowymi. Jego działanie polega na nieustannej aktualizacji danych produktu za pomocą Bibliotek Franklina. Biblioteki to baza na bieżąco aktualizowanych 50 milionów katalogów. W przypadku produktów o bardzo zbliżonych wartościach częstym problemem jest właściwe wyszukanie lub nawet identyfikacja danego modelu produktu. By temu zapobiec, Franklin umożliwia wpisanie w wyszukiwarkę modelu czy innych oznakowań. System daje możliwość wybrania automatycznej aktualizacji informacji o produkcie lub manualnej akceptacji zmian przed opublikowaniem treści.
Warto wspomnieć także o ciekawej opcji, jaką jest moduł Teamwork Assistant. Jest to wskaźnik pokazujący postęp publikacji danego produktu oraz jego aktualny status. Na podstawie tych informacji można zaplanować kolejne działania oraz przydzielić osoby, które będą za nie odpowiedzialne. W oddzielnej sekcji Historia zmian, istnieje możliwość prześledzenia wprowadzonych już działań.
PIM w sprzedaży wielokanałowej
Narzędzia typu PIM, w tym Akeneo, są jednymi z tych, które już teraz wspierają wielokanałową sprzedaż i komunikację według ujednoliconego schematu. Przekłada się to przede wszystkim na pozytywne doświadczenie klienta, ponieważ ma on styczność z tym, co dla niego znane i lubiane. Tym co działa i wygląda w ten sam sposób, na każdym urządzeniu, 24 godziny na dobę.
Z perspektywy przedsiębiorstwa, ulepszenie polega na tym, że wszystkie informacje są zarządzane w jednym miejscu. Możliwe jest także nadanie różnych poziomów uprawnień poszczególnym grupom pracowników. Można nadać pracownikowi np. prawo do korzystania z poszczególnych funkcji platformy, dostępu czy modyfikacji poszczególnych zasobów.
Z kolei zmiany przed publikacją mogą wymagać zatwierdzenia przez użytkownika z wyższym poziomem uprawnień. Kolejnym elementem zawartym w platformie jest Teamwork Assistant, który kontroluje realizację zadań związanych z dbaniem o wizerunek produktów na poziomie platformy.
Warto wspomnieć także o Akeneo Onboarder, czyli cyfrowym kanale komunikacji pomiędzy hurtowniami, sprzedawcami detalicznymi oraz samymi dostawcami. Dzięki tej funkcji, w szybki sposób można uzyskać informacje o dostępności produktu, propozycjach nowego asortymentu lub przedyskutować inne kwestie współpracy.
Nie wiesz, która z platform jest dla Ciebie lepsza? Przygotowaliśmy porównanie. PimCore czy Akeneo. Który PIM wybrać w jakiej sytuacji?
Korzyści dla klienta
- Wysoka jakość informacji o produkcie to mniej zwrotów oraz porzuconych koszyków.
- Praktyczny manager danych cyfrowych + łatwy w obsłudze edytor tekstowy oraz graficzny.
- Wbudowany kanał komunikacyjny z hurtowniami, sprzedawcami detalicznymi, z dostawcami.
- Baza informacji o produktach aktualizowana w czasie rzeczywistym.
- Możliwość integracji z innymi systemami w firmie.
- Oszczędność środków finansowych związanych z działaniami organizacyjnymi, promocyjnymi oraz sprzedażowymi.
- Rozwojowość platformy umożliwia skorzystanie z wielu dodatkowych modułów.
Baza wiedzy
PIM - Niezbędnik e-commerce w skalowaniu biznesu
Jakość danych, którymi się posługujesz wpływa na Twój biznes. Może pomóc rozwinąć firmę w skali globalnej, zdobyć pozycję na rynku i zaufanie klientów.
Błędy w opisie produktów, danych Klientów czy niepoprawnie opisane zamówienia. Niezależnie od tego, z którymi z nich masz do czynienia, niskiej jakości lub niepoprawne dane są w stanie wpłynąć na rozwój Twojego biznesu. Zawsze oznaczają straty. Począwszy od zdenerwowania, na marnowaniu czasu i pieniędzy skończywszy. Skala tych strat może szokować.
Zarządzanie katalogiem produktów - Akeneo 2020 Global B2B survey
90% organizacji B2B uważa, że poprawnie funkcjonujący system Product Information Management jest w obecnych czasach priorytetem w ich biznesie. 97% przedsiębiorców i dystrybutorów, ocenia że wysoka jakość informacji produktowej jest kluczowa w procesie wzmacniania pozytywnych doświadczeń klientów. Badanie, na potrzeby którego zebrane zostały opinie firm B2B z 7 krajów pokazuje jednoznacznie wzrost znaczenia informacji produktowej w działalności biznesowej.
Klienci o nas
Przykłady naszych realizacji
Wybrane serwisy produktowe
Kontakt
Używamy plików cookie
Używamy plików cookie i innych technologii śledzenia, aby poprawić jakość przeglądania naszej witryny, wyświetlać spersonalizowane treści i reklamy, analizować ruch w naszej witrynie i wiedzieć, skąd pochodzą nasi użytkownicy.
Centrum ustawień cookie
Twoja prywatność jest dla nas ważna
Pliki cookie to bardzo małe pliki tekstowe, które są tworzone i przechowywane na komputerze użytkownika podczas odwiedzania strony internetowej. Używamy plików cookie do różnych celów, w tym do ulepszania obsługi online na naszej stronie internetowej (na przykład, aby zapamiętać dane logowania do konta).
Możesz zmienić swoje ustawienia i odrzucić niektóre rodzaje plików cookie, które mają być przechowywane na twoim komputerze podczas przeglądania naszej strony. Możesz również usunąć wszystkie pliki cookie już zapisane na komputerze, ale pamiętaj, że usunięcie plików cookie może uniemożliwić korzystanie z części naszej strony internetowej.
Niezbędne
Te pliki cookie są niezbędne do świadczenia usług dostępnych za pośrednictwem naszej strony internetowej i umożliwienia korzystania z niektórych funkcji naszej strony internetowej.
Bez tych plików cookie nie możemy zapewnić usług na naszej stronie internetowej.
Funkcjonalne
Te pliki cookie służą do bardziej spersonalizowanego korzystania z naszej strony internetowej i do zapamiętywania wyborów dokonywanych podczas korzystania z naszej strony internetowej. Umożliwiają przechowywanie danych związanych z zabezpieczeniami, takimi jak funkcja uwierzytelniania, zapobieganie oszustwom i innymi mechanizmami ochrony użytkowników.
Na przykład możemy używać funkcjonalnych plików cookie do zapamiętywania preferencji językowych lub zapamiętywania danych logowania.
Śledzenie i wydajność
Te pliki cookie służą do zbierania informacji w celu analizy ruchu na naszej stronie internetowej i sposobu, w jaki użytkownicy korzystają z naszej strony internetowej.
Na przykład te pliki cookie mogą śledzić takie rzeczy, jak czas spędzony na stronie lub odwiedzane strony, co pomaga nam zrozumieć, w jaki sposób możemy ulepszyć naszą witrynę internetową.
Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Targeting i reklama
Te pliki cookie służą do wyświetlania reklam, które mogą Cię zainteresować na podstawie Twoich zwyczajów przeglądania.
Pliki te tworzone przez naszych dostawców treści i/lub reklam, mogą łączyć informacje zebrane z naszej strony z innymi informacjami, które gromadzili niezależnie w związku z działaniami przeglądarki internetowej w ich sieci witryn.
Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.
Więcej informacji
W przypadku jakichkolwiek pytań dotyczących naszej polityki dotyczącej plików cookie i Twoich wyborów, skontaktuj się z nami.
Aby dowiedzieć się więcej, odwiedź naszą Polityka prywatności.