Chcę darmowy poradnikMigracje w e-commerce. Checklista, która pomoże uniknąć problemów

Wdrożenie i rozbudowa platformy Pimcore

Grupa Mercator Medical to producent rękawic i dystrybutor materiałów medycznych jednorazowego użytku. Jako producent sprzedaje do ponad 70 krajów na całym świecie, jako dystrybutor działa na rynkach Europy.

W skład firmy wchodzą polska spółka matka Mercator Medical S.A. i spółki zależne, z których najważniejsze to: Mercator Medical TOB na Ukrainie, Mercator Medical s.r.l. w Rumunii, Mercator Medical s.r.o w Czechach i Mercator Medical (Thailand) Ltd. w Tajlandii, a także oddziały Mercator Medical S.A. na Węgrzech, we Włoszech oraz w USA.

Problem Klienta

Firma Mercator zmagała się z brakiem ustrukturyzowanych danych, co utrudniało spójne zarządzanie we wszystkich spółkach oraz szybką implementację nowych produktów. Z powodu dużej liczby dostawców, opisy produktów często zawierały błędny, nie zawsze były zgodne i aktualne. 

Nasze rozwiązanie

Zdecydowaliśmy się na wdrożenie platformy Pimcore, dzięki której jakość danych produktowych z bazy klienta się podniosła i została ujednolicona we wszystkich obszarach sprzedaży.

Jakie etapy wdrożenia były kluczowe?

  1. Opracowanie struktury platformy w oparciu o wymagania klienta w celu optymalnego zarządzania bazą produktową
    Dzięki temu administrowanie danymi stało się bardziej intuicyjne, a wszyscy użytkownicy systemu mają jasno określone role. Odpowiedni rozkład obowiązków na poszczególnych pracowników przekłada się na sprawną edycję danych produktowych, co sprawia, że w bazie panuje ład i porządek, a informacje są zachowane we właściwej jakości.
     
  2. Zaimportowanie danych z istniejących systemów w organizacji
    Specjalnie zaprojektowany workflow usprawnia procesy komunikacyjne w firmie – nie tylko odpowiedzialność za informację produktową jest rozdzielona na określonych użytkowników, ale również dane są pod szczególną ochroną.

Rozbudowa Pimcore o personalizowane rozwiązania

Zależało nam na tym, żeby system odpowiedział na indywidualne potrzeby biznesowe klienta, dlatego rozbudowaliśmy system o dedykowane funkcjonalności. Najważniejsze aspekty tego wdrożenia to:

  • Generator wariantów
    Klient posiada wielu dostawców dla poszczególnych towarów, przez co często w danym produkcie pojawiały się różnice np. w rozmiarach. Aby uporządkować dane zależne od dystrybutorów, skonfigurowaliśmy generator wariantów.

    Rozdzielając zakres atrybutów od głównego produktu, klient otrzymuje na osobnym obiekcie bardziej szczegółowe dane, tj. wymiary produktu, kolorystyka, przez co w elastyczny sposób może zarządzać swoją ofertą. Niezależnie od tego, ilu dostawców na dany produkt posiada.

    Dzięki takiej funkcjonalności klient końcowy ma lepszą percepcję produktu w trakcie dokonywania zakupów, a dane w przedsiębiorstwie są w pełni ustrukturyzowane.



 

  • Konwersja jednostek
    Konwersja jednostek Kolejnym dedykowanym rozwiązaniem jest zaprojektowanie przelicznika, który ułatwia m.in. optymalne zaplanowanie transportu oraz jest niezbędny dla systemów ERP i WMS.

    Na podstawie 4 grup jednostek (para, opakowanie, karton, paleta) użytkownicy systemu mogą w łatwy sposób przeliczyć, ile par/sztuk produktu mieści się w danym opakowaniu, ile kartonów można ulokować na palecie itd. Wszystkie przeliczenia odbywają się z poziomu Pimcore i są eksportowane do pozostałych systemów.

    Taka funkcjonalność pozwala zaoszczędzić czas i zoptymalizować procesy planowania w przedsiębiorstwie na różnych płaszczyznach.
     
  • Dodawanie nowych spółek
    Z uwagi na prowadzenie sprzedaży za pośrednictwem wielu spółek, opracowano mechanizm dodawania nowych działalności w każdym momencie.

    Taka dedykowana funkcjonalność pozwala na elastyczne zarządzanie informacją produktową z jednego, scentralizowanego magazynu. Dzięki temu mechanizmowi klient może przypisywać statusy do każdego produktu.

    Na przykład: w spółce francuskiej dany model produktu jest aktywny, w polskiej – w trakcie projektowania. Dzięki tej opcji każdy użytkownik systemu wie, na jakim etapie znajduje się odpowiedni produkt. Oprócz statusów, do każdej spółki są przypisane odpowiednie stawki podatkowe, co w znaczny sposób ułatwia administrowanie procesem produktowym.
     
  • Komunikaty diagnostyczne
    W przypadku wprowadzania modyfikacji produktowych klient po eksportowaniu danych do innego systemu (np. CRM, ERP, platforma sprzedażowa) otrzymuje informację zwrotną czy dana poprawka została przyjęta, odrzucona czy przyjęta z częściowym błędem.

    ​Taka funkcjonalność ułatwia kontrolę nad danymi z jednego miejsca, otrzymując pełną informację, w których systemach zmiany zostały przyjęte.

 

Efekty współpracy przerosły nasze oczekiwania. Wdrożenie platformy Pimcore przez zespół Ideo przyniosło nam szereg korzyści. Maksymalne uporządkowanie danych produktowych i zapewnienie spójności w spółkach znacznie usprawniło operacyjne zarządzanie informacjami. Paulina Pakieła, PMO&IT Senior Manager


Harmonia w biznesie, czyli co zyskał klient

Po wdrożeniu nowego narzędzia do zarządzania danymi produktowymi firma Mercator znacznie zwiększyła swoją efektywność operacyjną. 

Co się zmieniło po wdrożeniu

  • Maksymalne uporządkowanie danych produktowych umożliwia łatwiejszy dostęp do informacji.
  • Spójność informacji produktowej redukuje ryzyko błędów i nieporozumień w zespole.
  • Oszczędność czasu dzięki zarządzaniu danymi z jednego miejsca przyczynia się do efektywniejszej pracy zespołu.
  • Usprawnienie komunikacji i przepływu informacji pozwala na szybsze podejmowanie decyzji.

Co możemy dla Ciebie zrobić?

Wypełnij formularz lub zadzwoń: +48 22 24 41 777
×

Klienci o nas