
-
Firma
-
E-commerce
-
E-commerce
- E-Commerce B2C
- SmartPrice
- Technologie
- Platformy sprzedażowe B2B
-
Narzędzia wspierające e-commerce
-
Narzędzia wspierające e-commerce
- Integracja z ERP
- Kampanie marketingowe
- Marketing Automation
- Marketplace
- Narzędzia Live Chat
- Narzędzia PIM
- Platforma WMS
- Platformy DAM
- Programy lojalnościowe
- Silniki rekomendacji produktów
- Silniki wyszukiwania produktów
- Social media
- System OMS
- Systemy CRM
- Systemy płatności
- Systemy PLM
- Usługi kurierskie
- Web Push
- Zarządzanie cenami
- Edito E-commerce CMS
- Narzędzia PIM
- Cross-border Solutions
- Bezpieczeństwo danych w e-commerce
- Marketplace
- Rozwiązania Enterprise
- Top Developer e-Commerce
- Kompleksowa obsługa sklepów
- Wiedza eCommerce - publikacje
- Dlaczego my
-
E-commerce
-
Konsulting
-
Konsulting
- Analiza danych i Business Intelligence
- Analiza przedwdrożeniowa
- Analiza rynku i konkurencji
- Aplikacje MVP / POC
- Badania użyteczności i testy A/B
- Makiety UX/UI
- Marketing Automation
- Optymalizacja wydajności
- Redesign
- Rozwiązania chmurowe
- Scoping Session
- Strategia rozwoju technologicznego
- Wsparcie techniczne SLA
-
Konsulting
-
Technologie Internetowe
-
Technologie Internetowe
- Dlaczego my
-
Technologie Internetowe
-
Rozwiązania IT
-
Rozwiązania IT
- Platforma Low-code
- Intranet i komunikacja wewnętrzna
- Wsparcie pracy zdalnej
- System workflow EOD
- Portal pracowniczy
- Obsługa reklamacji
- Obieg Faktur
- Elektroniczne paski płacowe
- System Helpdesk
- Zamówienia i zapotrzebowania
- e-PITy
- Outsourcing IT
- eBOK - obsługa Klienta online
- Urlopy i delegacje
- Systemy i aplikacje dedykowane
- Software House
- Stosowane technologie
- Top Custom Software Developer
- Poradnik - INTRANET: Skuteczna komunikacja wewnętrzna w organizacji rozproszonej
- Dlaczego my
-
Rozwiązania IT
-
Realizacje
- Kariera
- Kontakt


Grupa Mercator Medical to producent rękawic i dystrybutor materiałów medycznych jednorazowego użytku. Jako producent sprzedaje do ponad 70 krajów na całym świecie, jako dystrybutor działa na rynkach Europy.
W skład firmy wchodzą polska spółka matka Mercator Medical S.A. i spółki zależne, z których najważniejsze to: Mercator Medical TOB na Ukrainie, Mercator Medical s.r.l. w Rumunii, Mercator Medical s.r.o w Czechach i Mercator Medical (Thailand) Ltd. w Tajlandii, a także oddziały Mercator Medical S.A. na Węgrzech, we Włoszech oraz w USA.
Problem Klienta
Firma Mercator zmagała się z brakiem ustrukturyzowanych danych, co utrudniało spójne zarządzanie we wszystkich spółkach oraz szybką implementację nowych produktów. Z powodu dużej liczby dostawców, opisy produktów często zawierały błędny, nie zawsze były zgodne i aktualne.
Nasze rozwiązanie
Zdecydowaliśmy się na wdrożenie platformy Pimcore, dzięki której jakość danych produktowych z bazy klienta się podniosła i została ujednolicona we wszystkich obszarach sprzedaży.
Jakie etapy wdrożenia były kluczowe?
- Opracowanie struktury platformy w oparciu o wymagania klienta w celu optymalnego zarządzania bazą produktową
Dzięki temu administrowanie danymi stało się bardziej intuicyjne, a wszyscy użytkownicy systemu mają jasno określone role. Odpowiedni rozkład obowiązków na poszczególnych pracowników przekłada się na sprawną edycję danych produktowych, co sprawia, że w bazie panuje ład i porządek, a informacje są zachowane we właściwej jakości.
- Zaimportowanie danych z istniejących systemów w organizacji
Specjalnie zaprojektowany workflow usprawnia procesy komunikacyjne w firmie – nie tylko odpowiedzialność za informację produktową jest rozdzielona na określonych użytkowników, ale również dane są pod szczególną ochroną.
Rozbudowa Pimcore o personalizowane rozwiązania
Zależało nam na tym, żeby system odpowiedział na indywidualne potrzeby biznesowe klienta, dlatego rozbudowaliśmy system o dedykowane funkcjonalności. Najważniejsze aspekty tego wdrożenia to:
- Generator wariantów
Klient posiada wielu dostawców dla poszczególnych towarów, przez co często w danym produkcie pojawiały się różnice np. w rozmiarach. Aby uporządkować dane zależne od dystrybutorów, skonfigurowaliśmy generator wariantów.
Rozdzielając zakres atrybutów od głównego produktu, klient otrzymuje na osobnym obiekcie bardziej szczegółowe dane, tj. wymiary produktu, kolorystyka, przez co w elastyczny sposób może zarządzać swoją ofertą. Niezależnie od tego, ilu dostawców na dany produkt posiada.
Dzięki takiej funkcjonalności klient końcowy ma lepszą percepcję produktu w trakcie dokonywania zakupów, a dane w przedsiębiorstwie są w pełni ustrukturyzowane.
wyglądałoby w Twojej firmie
- Konwersja jednostek
Konwersja jednostek Kolejnym dedykowanym rozwiązaniem jest zaprojektowanie przelicznika, który ułatwia m.in. optymalne zaplanowanie transportu oraz jest niezbędny dla systemów ERP i WMS.
Na podstawie 4 grup jednostek (para, opakowanie, karton, paleta) użytkownicy systemu mogą w łatwy sposób przeliczyć, ile par/sztuk produktu mieści się w danym opakowaniu, ile kartonów można ulokować na palecie itd. Wszystkie przeliczenia odbywają się z poziomu Pimcore i są eksportowane do pozostałych systemów.
Taka funkcjonalność pozwala zaoszczędzić czas i zoptymalizować procesy planowania w przedsiębiorstwie na różnych płaszczyznach.
- Dodawanie nowych spółek
Z uwagi na prowadzenie sprzedaży za pośrednictwem wielu spółek, opracowano mechanizm dodawania nowych działalności w każdym momencie.
Taka dedykowana funkcjonalność pozwala na elastyczne zarządzanie informacją produktową z jednego, scentralizowanego magazynu. Dzięki temu mechanizmowi klient może przypisywać statusy do każdego produktu.
Na przykład: w spółce francuskiej dany model produktu jest aktywny, w polskiej – w trakcie projektowania. Dzięki tej opcji każdy użytkownik systemu wie, na jakim etapie znajduje się odpowiedni produkt. Oprócz statusów, do każdej spółki są przypisane odpowiednie stawki podatkowe, co w znaczny sposób ułatwia administrowanie procesem produktowym.
- Komunikaty diagnostyczne
W przypadku wprowadzania modyfikacji produktowych klient po eksportowaniu danych do innego systemu (np. CRM, ERP, platforma sprzedażowa) otrzymuje informację zwrotną czy dana poprawka została przyjęta, odrzucona czy przyjęta z częściowym błędem.
Taka funkcjonalność ułatwia kontrolę nad danymi z jednego miejsca, otrzymując pełną informację, w których systemach zmiany zostały przyjęte.
Efekty współpracy przerosły nasze oczekiwania. Wdrożenie platformy Pimcore przez zespół Ideo przyniosło nam szereg korzyści. Maksymalne uporządkowanie danych produktowych i zapewnienie spójności w spółkach znacznie usprawniło operacyjne zarządzanie informacjami. Paulina Pakieła, PMO&IT Senior Manager
Harmonia w biznesie, czyli co zyskał klient
Po wdrożeniu nowego narzędzia do zarządzania danymi produktowymi firma Mercator znacznie zwiększyła swoją efektywność operacyjną.
Co się zmieniło po wdrożeniu
- Maksymalne uporządkowanie danych produktowych umożliwia łatwiejszy dostęp do informacji.
- Spójność informacji produktowej redukuje ryzyko błędów i nieporozumień w zespole.
- Oszczędność czasu dzięki zarządzaniu danymi z jednego miejsca przyczynia się do efektywniejszej pracy zespołu.
- Usprawnienie komunikacji i przepływu informacji pozwala na szybsze podejmowanie decyzji.
Klienci o nas
Solidny produkt, profesjonalna obsługa oraz kompetentne wsparcie technologiczne to cechy współpracy z Ideo Sp. z o.o. Klasa zespołu projektowego widoczna jest także w doradztwie merytorycznym.