ZobaczNasi Klienci w Konkursie „Dyrektor e-Commerce Roku 2024"

Intranet i komunikacja wewnętrzna

Chcesz ułatwić zespołowi dostęp do najważniejszych informacji i usprawnić codzienną komunikację wewnętrzną w firmie? Dowiedz się, czym jest komunikacja wewnętrzna w firmie i jak intranet może ją wesprzeć. Postaw na Ideo Intranet i zobacz, jak rośnie efektywność Twojego zespołu.

Skontaktuj się z nami

 

Komunikacja wewnętrzna

Urszula Kandefer
Urszula Kandefer
Ekspert ds. narzędzi komunikacji wewnętrznej
  • 500 067 462
Porozmawiajmy

Co to jest intranet i dlaczego warto go wdrożyć?

Firma to ludzie, a efekty ich pracy zależą w dużej mierze od jakości komunikacji w zespole. Im więcej pracowników, tym łatwiej o chaos informacyjny i bałagan w dokumentach. Odpowiedzią na to wyzwanie jest skuteczne narzędzie do komunikacji wewnętrznej – Ideo Intranet, który ułatwia przepływ informacji i wspiera procesy biznesowe wewnątrz firmy.

To aplikacja intranetowa, która umożliwi Twojemu zespołowi szybki dostęp do ważnych informacji, w tym dokumentów i innych zasobów firmowych. Książka teleadresowa, artykuły, tablica ogłoszeń, rezerwacja zasobów, katalog linków i o wiele więcej – intranet to centralne miejsce informacyjne, które wesprze codzienną komunikację i ułatwi realizację zadań.

INTRANET - komunikacja wewnętrzna

Co możemy dla Ciebie zrobić?

Analiza potrzeb

Jej głównym celem jest doprecyzowanie zakresu wdrożenia i ustalenie, w jaki sposób wykorzystamy gotowe funkcjonalności intranetu w Twoim projekcie. Zweryfikujemy również, jakie rozwiązania dedykowane usprawnią codzienne działanie firmy. Na tym etapie najważniejsze są potrzeby Twojego zespołu i całej organizacji.

Analiza przedwdrożeniowa

To ważny krok przy rozbudowanych systemach intranetowych. Ustalamy, jak działają procesy biznesowe w firmie i projektujemy rozwiązania, które je usprawnią. Dodatkowo opracowujemy architekturę informacji aplikacji intranetowej, określamy sposób nawigacji oraz pracujemy nad makietą UX, która zobrazuje interakcje pomiędzy platformą a użytkownikiem.

Gotowe moduły

Najważniejsze potrzeby różnych firm są takie same, dlatego pracujemy na gotowym frameworku, proponując wdrożenie standardowych modułów, tj.: artykuły, kalendarz, baza dokumentów, książka teleadresowa, wyszukiwarka. Dzięki temu szybko wdrażamy intranet, z którego może korzystać zespół, a później zajmujemy się rozbudową kolejnych elementów. 

Moduły i integracje dedykowane

Potrzebujesz niestandardowych rozwiązań w zakresie intranetu? Właśnie je znalazłeś. Ideo Intranet to nasze autorskie narzędzie, co daje nam pełną swobodę dostosowania się do Twoich oczekiwań.  Modułowa budowa systemu pozwala na jego rozwój w dowolnym momencie w przyszłości.

Zgodność z identyfikacją wizualną firmy

Kolorystyka, logotyp czy charakterystyczne elementy graficzne – na etapie projektowania graficznego uwzględnimy typowy dla Twojej firmy key visual. To ważne z punktu widzenia pracowników, którzy będą go traktować jako firmową przestrzeń, a nie zewnętrzne narzędzie. Dodatkowo możemy zaprojektować indywidualną szatę graficzną.

Optymalizacja procesów w firmie

Potrzeby Twojego biznesu rosną? Porozmawiajmy o platformie e-learningowej Ideo E-learning oraz platformie low-code LOGITO do elektronicznego obiegu dokumentów i automatyzacji procesów. Proponujemy integrację pomiędzy naszymi systemami m.in. w zakresie logowania i wymiany danych.

Intranet – jakie korzyści dla Twojej firmy?

Aplikacja intranetowa to krok w stronę większej efektywności Twojej firmy – sprawnych procesów biznesowych i szybszej realizacji codziennych obowiązków. Kto zyskuje na wdrożeniu aplikacji Ideo Intranet? Odpowiedź jest prosta jak dostęp do dowolnego dokumentu w intranecie: zyskuje każdy.

Intranet dla firmy do efektywnej komunikacji wewnętrznej

  • Zwiększenie efektywności pracy zespołu dzięki łatwemu dostępowi do informacji,
  • Oszczędność czasu, a o co za tym idzie, redukcja kosztów w wielu obszarach,
  • Usprawnienie realizacji zadań i procesów wewnętrznych, szczególnie w organizacji rozproszonej czy podczas pracy zdalnej lub hybrydowej,
  • Zgromadzenie materiałów firmowych (dokumentów, wzorów, rozporządzeń) w jednym miejscu, Budowanie spójnej kultury organizacji oraz pozytywnego wizerunku pracodawcy.

Intranet dla kadry zarządzającej

  • Dostęp do informacji niezbędnych w procesach strategicznych i decyzyjnych,
  • Zapewnienie ciągłości prac po odejściu pracownika oraz łatwe wdrożenie nowego,
  • Łatwy sposób zarządzania uprawnieniami do wybranych informacji, możliwość przydzielania wybranym grupom pracowników różnych poziomów dostępu, automatyczne nadawanie uprawnień dla nowych pracowników.

Intranet dla pracowników firmy

  • Wygodny onboarding,
  • Dostęp do platformy, która ułatwia realizację codziennych zadań,
  • Narzędzia do wygodnego realizowania spraw pracowniczych, np. rezerwacji zasobów,
  • Łatwiejsze prowadzenie wspólnych projektów dzięki wygodnej komunikacji wewnętrznej oraz szybkiego dostępu do wszystkich potrzebnych dokumentów oraz informacji.

 

Korzyści wdrożenia Ideo Intranet – podsumowanie

  • Możliwość migracji danych z dotychczasowego intranetu
  • Licencjonowanie on-premise (jednorazowa opłata za system)
  • Integracja z innymi systemami (np. Active Directory, systemy HR)
  • Możliwość korzystania na urządzeniach mobilnych
Angelina Kołata
Angelina Kołata
Key Account Manager
  • 504 246 218
Porozmawiajmy

Aplikacje intranetowe – elastyczność rozwiązania dedykowanego

W Twojej firmie funkcjonuje intranet, z którego nikt nie korzysta? Stworzymy dla Ciebie dedykowane moduły, które będą w 100% odpowiadać na potrzeby zespołu oraz zadbamy o użyteczność i zgodność aplikacji intranetowej z najlepszymi praktykami UX/UI.

Wiemy, że wprowadzenie nowych przyzwyczajeń i schematów działania to wyzwanie. W trakcie wdrożenia zaplanujemy odpowiednie działania PR-owe wewnątrz firmy, dzięki którym zespół zauważy wymierne korzyści nowego rozwiązania.

Ideo Intranet będzie narzędziem, bez którego Twoi pracownicy nie będą sobie wyobrażać codziennej pracy.

Wdrożenie intranetu - briefIntranet daje tak wiele możliwości, że jego prawidłowe wdrożenie stanowi znaczący krok w rozwoju firmy. 

Potrzebujesz bardziej szczegółowo przeanalizować potrzeby swojej firmy?

Wypełnij brief intranetowy, dzięki któremu będziemy mogli jeszcze precyzyjniej dostosować i zaprezentować rozwiązania intranetowe dla twojej firmy. 

Zapraszamy do skorzystania z interaktywnego dokumentu — Brief intranetowy
 

 

Intranet – najczęściej zadawane pytania

Dlaczego komunikacja wewnętrzna jest ważna?

Skuteczna komunikacja wewnętrzna w firmie jest kluczem do efektywności zespołu i satysfakcjonujących wyników biznesowych. Powodów jest kilka, m.in.:

  • zespół, który zna strategię działania firmy i postawione przed nią cele jest bardziej zaangażowany i zmotywowany,
  • jasna komunikacja pozwala unikać nieporozumień, konfliktów i chaosu organizacyjnego, a przez to zwiększa produktywność,
  • kultura organizacyjna oparta na jakościowej komunikacji wewnętrznej w firmie ułatwia budowanie wspólnoty i lojalności w zespole.

Intranet to wewnętrzna sieć telekomunikacyjna używana w organizacjach m.in. w celu sprawnego komunikowania się w zespole. Dostęp do zasobów intranetu mają tylko osoby uprawnione, czyli pracownicy danej firmy. Potocznie intranetem nazywamy system intranetowy, spełniający funkcję wewnętrznego portalu, który umożliwia komunikację online w organizacji oraz udostępnianie bazy wiedzy firmowej, niezbędnej dla codziennej pracy w organizacji – również zdalnej czy hybrydowej.

Oczekiwania względem funkcjonalności intranetu mogą się różnić w zależności od potrzeb danej firmy. Niemniej jednak można wskazać najczęściej wybierane moduły, które w uniwersalny sposób ułatwiają pracę w zespole. To m.in.:

  • aktualności,
  • tablica ogłoszeń,
  • baza dokumentów,
  • formularze,
  • katalog pracowników,
  • rezerwacja zasobów,
  • wyszukiwarka pełnotekstowa.

W zależności od charakteru realizowanych zadań i obsługiwanych procesów narzędzia intranetowe mogą pełnić określone funkcje:

  • Informacyjna – daje możliwość ulokowania wszystkich informacji o firmie czy dokumentów, w jednym miejscu z łatwym oraz personalizowanym dostępem do nich,
  • Komunikacyjna – poprzez rozbudowany system komunikacji wewnętrznej (np. czaty, grupy, fora), wymiana plików, opinii czy dokumentacji jest wygodna i przebiega w szybkim tempie,
  • Organizacyjna – dedykowane moduły do spraw finansowo-księgowych, kadrowych czy administracyjno-organizacyjnych przekładają się na optymalizację pracy w całym przedsiębiorstwie,
  • Biznesowa – większe zaangażowanie pracowników, lepsza wymiana informacji i bardziej skuteczna komunikacja przekładają się na większą efektywność całej firmy.

Dostęp do platformy odbywa się z poziomu przeglądarki (tak jak w przypadku zwykłej strony internetowej). Logowanie do intranetu odbywa się za pomocą nazwy użytkownika i hasła (w większości przypadków są to dane domenowe po integracji z Active Directory). Aplikacja intranetowa jest responsywna, dzięki czemu można z niej wygodnie korzystać również za pośrednictwem telefonu komórkowego.

Powodów niechęci zespołu przed korzystaniem z intranetu może być kilka, m.in.:

  • mało użyteczna, nieintuicyjna platforma,
  • brak modułów lub integracji, których potrzebują,
  • obawa przed koniecznością wprowadzenia zmian, które nie idą w parze z dotychczasowymi przyzwyczajeniami,
  • brak dokładnej wiedzy na temat korzyści płynących z intranetu.

Oprócz pełnego dopracowania intranetu od strony technologicznej gwarantujemy wsparcie w zakresie „dobrego PR-u” nowego rozwiązania. Wiemy, jak angażować pracowników w cały proces, aby dać im poczucie sprawczości i odpowiedzialności. Na etapie analizy przedwdrożeniowej opracowujemy strategię marketingową pod kątem wdrożenia platformy.

Taka sytuacja jest dość powszechna np. w branży produkcyjnej. Korzystanie z intranetu bez komputera jest możliwe na inne sposoby, m.in. za pośrednictwem infokiosków lub z telefonu. W kontekście wyboru rozwiązania służymy radą już od momentu przeprowadzania analizy potrzeb.

W ramach wdrożenia intranetu gwarantujemy kompleksową obsługę na każdym etapie. Od analizy przedwdrożeniowej, przez projektowanie graficzne, stałą opiekę PM-a, programowanie i parametryzację zgodnie z wymaganiami projektowymi, wsparcie w strategii komunikacji, aż po świadczenie wsparcia powdrożeniowego oraz usługi hostingowej.

Na obu etapach skupiamy się na tym, w jaki sposób system ma usprawniać codzienną pracę zespołów. Ustalamy, jakie są potrzeby firmy i podpowiadamy konkretne moduły oraz funkcjonalności, które będą im odpowiadać. Podczas analizy przedwdrożeniowej ustalamy szczegóły dotyczące:

  • integracji z innymi systemami, których na co dzień używają pracownicy,
  • infrastruktury sieciowej (intranet to system, który może być instalowany na Twoich firmowych serwerach lub na oferowanym przez nas hostingu),
  • logiki działania poszczególnych modułów systemu (funkcjonalności widoku użytkownika oraz zarządzanie w panelu administracyjnym),
  • zaplanowania użytecznej struktury intranetu (opcjonalnie opracowanie makiety UX),
  • przeprowadzenia zespołu przez proces wdrożenia.

 

Porozmawiajmy

Wypełnij formularz lub zadzwoń: +48 17 860 21 86
×

Klienci o nas