Intranet i komunikacja wewnętrzna

"Platforma komunikacji i wsparcia procesów biznesowych."

Dostęp do platformy odbywa się z poziomu przeglądarki, tak jak w przypadku zwykłej strony internetowej. Intranet stanowi zestaw narzędzi realizujących funkcje informacyjne, komunikacyjne, organizacyjne, a także biznesowe. Integruje się także z istniejącymi już w firmie systemami i wspiera automatyzację codziennej pracy.

Urszula Kandefer
Urszula Kandefer
Kierownik Projektów
Darmowa konsultacja

Intranet to optymalne rozwiązanie zarówno dla firm jak i jednostek administracji publicznej. Profesjonalny i łatwy w obsłudze system ułatwia współpracę, dostęp do dokumentów, informacji i innych systemów. Wymiernie  przyczynia się do wzrostu efektywności pracy.

Posiadamy gotowy framework, w oparciu o który wdrażamy skuteczne intranety. Każde wdrożenie dostosowujemy do indywidualnych potrzeb Klienta.

Aplikacja intranetowa to miejsce, w którym pracownicy lub zespoły projektowe, mogą dzielić się wiedzą i efektami pracy, udostępniać dokumenty oraz wspólnie nad nimi pracować. Intranet ułatwia dostęp do bieżących informacji, na przykład o przebiegu projektu, harmonogramów, urlopów i wszelkich materiałów dotyczących danej grupy użytkowników oraz wszystkiego tego, co dzieje się wewnątrz organizacji.

Klient może wybierać z szerokiego wachlarza dostępnych modułów lub zlecić zaprojektowanie i wdrożenie modułu dedykowanego. W ten sposób jesteśmy w stanie zrealizować platformę w pełni odpowiadającą na potrzeby i oczekiwania Klienta, która będzie skutecznie współpracować z innymi, posiadanymi przez Klienta systemami.

Nowoczesny i funkcjonalny portal intranetowy

Wdrożyliśmy platformy intranetowe m.in. dla:

Intranet - nasze wybrane projekty

Napisz jak możemy pomóc Twojej organizacji.

Najważniejsze korzyści

Intranet jest narzędziem oferującym tak szeroki wachlarz możliwości, że jego wdrożenie stanowi znaczący krok w rozwoju firmy. Usprawnia i skraca szereg procesów w takim stopniu, że pracownicy po pewnym czasie od wdrożenia nie wyobrażają sobie bez niego codziennej pracy.

"... dobry intranet to taki, który sprawia, że jego użytkowników ogarnia strach na myśl o pracy bez niego..."

Intranet dla firmy

  • Obniżenie kosztów prowadzenia biznesu oraz usprawnienie realizacji zadań i procesów wewnętrznych
  • Zwiększenie efektywności pracy oraz oszczędność czasu na wielu obszarach
  • Budowanie spójnej kultury organizacji oraz pozytywnego wizerunku pracodawcy
  • Zgromadzenie i łatwy dostęp wiedzy firmowej oraz istotnych danych (dokumenty, wzory, rozporządzenia, materiały firmowe itp.)
  • Sprawny obieg dokumentów i spraw z uwzględnieniem różnych ścieżek oraz poziomów upoważnień

Intranet dla kadry zarządzającej

  • Dostęp do informacji w niezbędnych w procesach strategicznych i decyzyjnych
  • Zarządzanie projektami: nadzór nad rentownością, monitoring pracy, nadzór nad postępem prac
  • Zarządzanie zasobami ludzkimi: przydzielanie zadań, długofalowe planowanie prac, nadzór nad postępem i efektywnością prac, teczki pracownicze
  • Zapewnienie ciągłości prac po odejściu pracownika oraz łatwe wdrożenie nowego
  • Łatwy sposób zarządzania uprawnieniami do wybranych informacji, możliwość przydzielania wybranym grupom pracowników różnych poziomów dostępu
  • Intuicyjne i szybkie generowanie raportów i podsumowań

Intranet dla pracownika

  • Dostęp do platformy ułatwiającej realizację codziennych zadań
  • Zestaw narzędzi wspomagających organizację i koordynację projektów
  • Narzędzia do realizacji spraw pracowniczych (np. urlopy, zastępstwa, delegacje, rezerwacja zasobów itp.), portal pracowniczy
  • Łatwiejsze prowadzenie wspólnych projektów poprzez wygodną komunikację wewnętrzną oraz współdzielenie się plikami i danymi

Funkcje intranetu

W zależności od charakteru realizowanych zadań i obsługiwanych procesów narzędzia intranetowe mogą pełnić określone funkcje.

  • Informacyjna - daje możliwość ulokowania wszystkich informacji o firmie czy dokumentów, w jednym miejscu z łatwym dostępem do nich
  • Komunikacyjna - poprzez rozbudowany wewnętrzny system komunikacji wewnętrznej (np. czaty, grupy, fora), wymiana plików, opinii czy dokumentacji jest wygodna i przebiega w szybkim tempie
  • Organizacyjna - dedykowane moduły do spraw finansowo-księgowych, czy administracyjno-organizacyjnych przekładają się optymalizację pracy w całym przedsiębiorstwie
  • Biznesowa - harmonogram projektów, wgląd w dane dotyczące klientów oraz historia współpracy z nimi, automatyczne generowanie statystyk i raportów, to tylko niektóre z funkcji, które ułatwiają codzienną pracę.

100 pytań do... Checklista przed wdrożeniem Intranetu


By ułatwić Ci zaplanowanie kształtu Twojej platformy intranetowej / digital workplace przygotowaliśmy zestaw pytań, które mogą stanowić wstęp do analizy przedwdrożeniowej. Mamy nadzieję, że lista ta usprawni planowanie budowy lub rozbudowy intranetu w Twojej organizacji. Naszym celem było zwrócenie uwagi na aspekty nieoczywiste, które często w tego typu analizach są pomijane.

W zdefiniowaniu oczekiwanych funkcji i możliwości intranetu może pomóc także analiza przykładowych modułów funkcjonalnych intranetu. Klient może wybrać funkcje z już istniejących lub zamówić realizację modułu dedykowanego.

Intranet i jego możliwości rozwoju przedsiębiorstwa

Intranet na miarę potrzeb

Wdrożenie intranetu - briefIntranet daje tak wiele możliwości, że jego prawidłowe wdrożenie stanowi znaczący krok w rozwoju firmy. Usprawnia i skraca szereg procesów w takim stopniu, że pracownicy po pewnym czasie od wdrożenia nie wyobrażają sobie bez niego codziennej pracy.

Z drugiej strony, projektowanie systemu intranetowego jest procesem wymagającym odpowiedniego przygotowania. Podejmując taką decyzję, warto dobrze przeanalizować oraz zaplanować cały proces wdrożenia. Pozwala to na uniknięcie wielu błędów oraz ułatwia osiągnięcie zakładanych efektów.

Zapraszamy do skorzystania z opracowanego przez nas interaktywnego dokumentu Brief Intranetowy.

Interaktywny dokument Brief Intranetowy z jednej strony jest formularzem, w którym spiszesz swoje przemyślenia, z drugiej, stanowi wygodne narzędzie współpracy w zespole projektowym (również zdalnej). Usprawnia dzielenie się pomysłami, przemyśleniami, ale i podpowiada, w którym kierunku warto pójść, by osiągnąć zakładany cel. Cel, jakim jest skuteczny Intranet.

 

Intranet dopasowany do potrzeb organizacji

 

Intranet - kompendium wiedzyIntranet: Skuteczna komunikacja wewnętrzna w organizacji

Książka autorstwa ekspertów firmy Ideo stanowi zbiór wiedzy i inspiracji na temat intranetów. Oprócz wiedzy popartej naszym bogatym doświadczeniem znajdziesz w niej case study kilku wdrożeń oraz wyniki badań dotyczących wykorzystania narzędzi informatycznych w procesie współpracy i komunikacji wewnętrznej w organizacjach. Co można znaleźć w naszej publikacji:

  • etapy projektowania i realizacji i prac wdrożeniowych intranetu
  • jasno przedstawione korzyści wynikające z wdrożenia (może pomóc przekonać zarząd do inwestycji związanej z wdrożeniem lub usprawnieniem firmowego intranetu)
  • porady "krok po kroku" jak wdrożyć intranet w firmie i jak później nim efektywnie zarządzać
  • case study wdrożeń
  • wyniki badania pokazujące jak intranety są wykorzystywane w polskich firmach i jakie korzyści przynoszą

Książka powstała we współpracy Ideo i Akademii Leona Koźmińskiego. Autorami są: Urszula Kandefer, ekspert ds. systemów komunikacji wewnętrznej, Ideo oraz Grzegorz Mazurek, profesor Akademii Leona Koźmińskiego.

Obserwując zainteresowanie jakim cieszyła się książka, przygotowaliśmy poradnik, który dostępny jest bezpłatnie na stronie: intranet-pdf.ideo.pl. Polecają go Ośrodek dialogu i analiz ThinkTank oraz Maja Biernacka, autorka bloga "Komunikacja wewnętrzna od kuchni".

E-book - Intranet: Skuteczna komunikacja wewnętrzna w organizacji
 


Darmowy e-book "Intranet: Skuteczna komunikacja wewnętrzna w organizacji" to bogata baza wiedzy na temat projektowania, wdrażania i rozwoju intranetów. Wypełnij formularz i pobierz poradnik.

 

Baza wiedzy

Intranet na 2021 rok – jak powinien wyglądać

Pandemia zmusiła przedsiębiorstwa do szerszego korzystania z narzędzi cyfrowych. Biznes przeniósł się na narzędzia pracy online i w tym aspekcie cyfrowe rozwiązania to już „must have”. Nieodłącznym elementem komunikacji wewnętrznej jest intranet, który może być głównym miejscem zdalnej pracy przedsiębiorstw. Jaki jednak powinien być intranet na miarę współczesnych potrzeb?

Zachęcamy do zastanowienia się nad tym, co warto ulepszyć w swoim intranecie. Wraz z Mają Biernacką, autorką bloga Komunikacja wewnętrzna od kuchni przedstawiamy wybrane, najciekawsze funkcjonalności podzielone według kilku kategorii.
 

Analiza przedwdrożeniowa, a powodzenie projektu

Każdy system IT powinien realizować założone funkcje i spełniać postawione przed nim cele. Jak jednak można zauważyć, nie każdy projekt kończy się sukcesem. Co zatem wpływa na jego pomyślną realizację?

Projekt informatyczny jako proces tworzenia danej aplikacji, to szereg etapów i działań, które dążą do stworzenia systemu dostosowanego do wymagań Klienta. Przyglądając się poszczególnym fazom projektu, dochodzimy do wniosku, że krytycznym czynnikiem, w dużej mierze warunkującym powodzenie takiego projektu jest analiza przedwdrożeniowa.
 

5 najpopularniejszych mitów o intranetach

Intranety to platformy, które na rynku pojawiły się już wiele lat temu. W tym czasie wokół ich funkcjonowania pojawiło się wiele mitów. Pojawiają się one jeśli wdrożenie nie zostało odpowiednio przeprowadzone lub jego funkcje nie zostały dopasowane do potrzeb organizacji. Poniżej prezentujemy 5 najczęściej pojawiających się „mitów intranetowych”.
 

Jak uniknąć błędów we wdrożeniu intranetu?

Wdrożenie systemu intranetowego jest procesem skomplikowanym. Decydując się na wdrożenie warto dobrze przeanalizować oraz zaplanować cały proces. Pozwala to na uniknięcie wielu błędów oraz ułatwia osiągnięcie zakładanych efektów. Kluczowym aspektem jest określenie potrzeb oraz celów jakie platforma ma realizować. Zebraliśmy wskazówki, które ułatwią dokonanie szczegółowej analizy.
 

Co możemy dla Ciebie zrobić?

×

Klienci o nas