
- Firma
-
Technologie Internetowe
-
Rozwiązania IT
-
Rozwiązania IT
- Obieg Dokumentów
- Intranet i komunikacja wewnętrzna
- Wsparcie pracy zdalnej
- Obieg Faktur
- Portal pracowniczy
- Obsługa reklamacji
- Urlopy i delegacje
- e-PITy
- System Helpdesk
- Systemy i aplikacje dedykowane
- Zamówienia i zapotrzebowania
- eBOK - obsługa Klienta online
- Narzędzia dla przedstawicieli handlowych
- Outsourcing IT
- Dlaczego my
-
Rozwiązania IT
-
e-Commerce
-
e-Marketing
- Realizacje
- Kariera
- Kontakt
Obsługa reklamacji
"Najważniejszym elementem każdej reklamacji jest jej sprawne rozpatrzenie"
Reklamacje produktów to naturalne sytuacje w cyklu pracy firmy. Sporadyczne reklamacje traktowane są przez kontrahentów jako wypadek przy pracy, zbyt częste wpływają na wizerunek firmy. Niezależenie od przyczyny, zawsze są niekomfortową sytuacją dla klienta, a powtarzające się – dla producenta.

Reklamacje pojawiają się zawsze. Im więcej klientów, tym większe prawdopodobieństwo ich wystąpienia. Nie ma tu też większego znaczenia jak bardzo firma dba o jakość produktów i świadoczonych usług.
Oczywiście im ich mniej, tym dla wszystkich lepiej. Im więcej ich się pojawia tym trudniej zachować odpowiedni poziom ich osbługi. W takim wypadku konieczne staje się wdrożenie systemu, który pozwoli zarządzać obsługą zgłoszeń. Najlepiej jeśli system taki wspomagał będzie wyciąganie wniosków i eliminowanie sytuacji, na których wystąpienie mamy jakikolwiek wpływ.
Zarządzanie reklamacjami
Rozwiązanie systemowe ma dwie główne zalety. Po pierwsze znacząco skraca i pozwala automatyzować niektóre elementy procesu reklamacji. Np. przyjmowanie, weryfikację, czy kierowanie zgłoszeń do odpowiednich działów.
Z drugiej strony gromadzone dane i generowane raporty z czasem stają się bogatą skarbnicą wiedzy dotyczącej jakości produktów, pojawiających się problemów i ich ilości. Dzięki takim informacjom przedsiębiorstwo jest w stanie podjąć odpowiednio wcześnie działania naprawcze.
Wybrane funkcje
- Automatyzacja procesu reklamacji lub wybranych jego elementów
- Możliwość składania wniosków reklamacyjnych za pośrednictwem strony internetowej
- Możliwość rejestracji reklamacji przez placówki firmy oraz partnerów handlowych firmy (np. autoryzowane sklepy)
- Powiadomienia (mail, sms) pracowników, kontrahentów i klientów na temat statusu dotyczącej ich sprawy
- Dostęp do pełnej historii zgłoszenia reklamacyjnego i możliwość kontynuowania go w przypadku ponownego wystąpienia problemu
- Możliwość generowania wielowymiarowych raportów
- Rozwiązanie zintegrowane z bazą produktów, CRM, obiegiem faktur, obsługą spraw oraz korespondencji wewnętrznej i zewnętrznej
- Możliwość rozszerzenia aplikacji o system analityczny