Dowiedz się więcejBądź czujny! Uważaj na fałszywe faktury wystawione bez naszej wiedzy

Redesign UX w sklepie BRW.pl

Grupa Black Red White to największa w Polsce grupa meblarska, która produkuje i dystrybuuje meble oraz akcesoria wyposażenia wnętrz. Produkty marki wypełniają mieszkania milionów klientów (w kraju oraz za granicą) od niemal 30 lat.

Grupę Kapitałową stanowi Black Red White S.A, oraz 18 spółek zależnych, w tym 10 zagranicznych. Oferta Grupy jest dostępna na prawie 60 rynkach na całym świecie.


Zadania i cele

Na początku 2019 roku nasz Klient zmagał się z różnymi problemami na stronie zakupowej, które zidentyfikowano jako przyczynę konieczności przeprowadzenia gruntownego redesignu serwisu (UX).

Jednym z problemów, których doświadczali klienci, było nieodpowiednie dostosowanie ścieżki zakupowej, co z kolei wpływało negatywnie na ich doświadczenia z korzystania ze strony internetowej.

Potencjalni kupujący często porzucają koszyk przez brak kluczowych informacji okazanych w jasny i klarowny sposób w momencie składania zamówienia – począwszy od wyboru opcji dostawy, po brak wyraźnych instrukcji dotyczących płatności.

Zmiany rozpoczęliśmy od analizy oraz testów w celu efektywnego przygotowania się pod względem merytorycznym, jak i rozmieszczenia wszystkich zmian pod kątem wizualnym. Dzięki takiemu podejściu uzyskaliśmy kompleksowy wgląd na całość sklepu oraz zidentyfikowaliśmy jego mocne i słabe strony.

Aby poprawić doświadczenia użytkownika podczas dokonywania zakupów online, przeprowadziliśmy gruntowny redesign serwisu brw.pl w celu zwiększenia satysfakcji klientów podczas dokonywania zakupów online.

W oparciu o potrzeby biznesowe Klienta, dokonaliśmy modyfikacji w istniejącym sklepie internetowym następujących obszarów:

  • Zaprojektowanie intuicyjnego interfejsu – przygotowanie tzw. product feed, zawierającego opis i atrybuty produktów, dzięki temu końcowy użytkownik ma możliwość w prosty i zrozumiały sposób znaleźć to, czego potrzebuje.
     
  • Zwiększenie wydajności i szybkości ładowania – dokonano szeregu prac w celu usprawnienia ścieżki zakupowej potencjalnego klienta. Sklep internetowy powinien ładować się szybko i płynnie, aby użytkownicy nie musieli czekać na otwarcie strony. Zbyt długie ładowanie może wpłynąć negatywnie na doświadczenie użytkownika.
     
  • Udoskonalenie procesu zakupowego – usprawnienie procesu zamawiania poprzez dostarczenie wyraźnych instrukcji w zakresie wyboru płatności, opcji dostawy (np. odbiór produktu za godzinę).
     
  • Poprawa atrakcyjności prezentacji produktów – Klient jest producentem i dystrybutorem mebli oraz dodatków dekoracyjnych, dlatego atrakcyjna i przejrzysta prezentacja produktów stanowi kluczową rolę w budowaniu świadomości i wizerunku marki. W tym celu poprawiono m.in. widoczność oferty handlowej i przeniesiono ją na stałe do widoku głównego serwisu.
     
  • Rozbudowanie kart produktowych – dostarczenie możliwości wglądu do detali (np. kolor frontów, korpusów czy blatu), instrukcji montażu, opinii użytkowników oraz powiązanych produktów.
     
  • Wdrożenie nowych modułów poprawiających UX – dodanie produktu do listy życzeń, moduły zniżek (kody rabatowe, obniżki w zależności od ilości produktów w koszyku itp.)
     
  • Optymalizacja pod kątem pozycjonowania w wyszukiwarkach

Dzięki wprowadzonym zmianom udało się osiągnąć wymierne efekty. Sklep stał się bardziej responsywny, łatwiejszy w obsłudze i bardziej atrakcyjny dla użytkowników. Poprawa UX przyczyniła się do wzrostu sprzedaży, co zaowocowało większą ilością odwiedzin na stronie i zwiększeniem konwersji.

Przeprowadzone działania nie tylko wpłynęły na jakość ścieżki zakupowej, ale także na pozycjonowanie sklepu w wyszukiwarkach. Dzięki optymalizacji pod kątem SEO, sklep internetowy zyskał wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania.

Główne korzyści dla Klienta

  • Poprawa ścieżki zakupowej klienta, łatwiejsza nawigacja po sklepie internetowym,
  • Lepsza jakość wizualna sklepu internetowego,
  • Zmniejszenie zjawiska porzucanych koszyków,
  • Lepsze doświadczenie konsumenta wpływa na jego lojalność i zaufanie względem marki.

 

Co możemy dla Ciebie zrobić?

Wypełnij formularz lub zadzwoń: +48 22 24 41 777
×

Klienci o nas