
-
Firma
-
Technologie Internetowe
-
Technologie Internetowe
- Dlaczego my
-
Technologie Internetowe
-
Rozwiązania IT
-
Rozwiązania IT
- Platforma Low-code
- Intranet i komunikacja wewnętrzna
- Wsparcie pracy zdalnej
- System workflow EOD
- Portal pracowniczy
- Obsługa reklamacji
- Obieg Faktur
- Elektroniczne paski płacowe
- System Helpdesk
- Zamówienia i zapotrzebowania
- e-PITy
- Outsourcing IT
- eBOK - obsługa Klienta online
- Urlopy i delegacje
- Systemy i aplikacje dedykowane
- Software House
- Stosowane technologie
- Top Custom Software Developer
- Poradnik - INTRANET: Skuteczna komunikacja wewnętrzna w organizacji rozproszonej
- Dlaczego my
-
Rozwiązania IT
-
e-Commerce
-
e-Commerce
- E-Commerce B2C
- Platformy B2B
- Narzędzia PIM
- Marketplace
-
Narzędzia wspierające e-Commerce
- Integracja z ERP
- Narzędzia PIM
- Marketplace
- System OMS
- Systemy CRM
- Silniki wyszukiwania produktów
- Platformy DAM
- Platforma WMS
- Usługi kurierskie
- Systemy płatności
- Zarządzanie cenami
- Silniki rekomendacji produktów
- Programy lojalnościowe
- Kampanie marketingowe
- Marketing Automation
- Social media
- Narzędzia Live Chat
- Web Push
- Magento 2
- Shopware 6
- Shopify
- Top Developer e-Commerce
- Kompleksowa obsługa sklepów
- Wiedza eCommerce - publikacje
- Raport: Narzędzia i wtyczki eCommerce 2022
- Dlaczego my
-
e-Commerce
-
e-Marketing
- Realizacje
-
Kariera
-
Kariera
- Analityk systemowy
- Programista .NET (junior)
- Programista .NET / C# (mid/regular)
- Młodszy Administrator Linux (staż)
- .NET Developer (praktyki)
- PHP developer (praktyki)
- Grafika i UX/UI (praktyka)
- Aplikacja spontaniczna
- Oferty pracy
- Staże i praktyki
- Dlaczego Ideo
- Poznaj nas
- Kontakt
- Warsztaty dla uczniów
- Dołącz do nas!
-
Kariera
- Kontakt
Portal pracowniczy jako narzędzie wsparcia procesów HR i Employer Branding
"Przenieś sprawy pracownicze na wyższy poziom."
Wykorzystując potencjał dzisiejszych technologii warto zadbać, by wspierała również procesy wewnętrzne i poprawiała komunikację pomiędzy wszystkimi pracownikami oraz działami firmy.

Szacuje się, że około 40% polskich przedsiębiorstw postawiło już pierwszy krok w stronę cyfryzacji, tym samym biorąc udział w początkach Rewolucji 4.0.
Bardzo często zdarza się, że wewnątrzne struktury operacje opierają się głównie na przepływie dokumentów papierowych. Każdy przedsiębiorca, który dąży do jak najlepszej kondycji swojego przedsiębiorstwa powinien zadbać o to, by stopniowo ograniczyć tego typu działania. Poza znaczną wygodą takiego rozwiązania zapewnia ono większą wydajność, oszczędność czasu i pieniędzy oraz lepszy dostęp do informacji.
Jednym z obszarów, którym warto się przyjrzeć jest komunikacja pomiędzy działem HR, a pozostałymi pracownikami. Dedykowany portal pracowniczy pozwoli automatyzować powtarzalne procesy i odciążyć dział HR.
Czym jest portal pracowniczy?
Portal pracownika jest przede wszystkim odpowiedzią na potrzeby pracowników. Pozytywna zmiana polega na dostarczeniu pracownikowi narzędzia, dzięki któremu jest w stanie sam zrealizować swoje administracyjne sprawy bez konieczności osobistego kontaktu z działem HR.
Pracownicy przez przeglądarkę internetową mają dostęp do portalu pracownika, w którym mogą w prosty sposób przeprowadzić najczęściej występujące procedury. Wnioski urlopowe, delegacje, paski płacowe, rozliczenia PIT, materiały szkoleniowe - to tylko niektóre z dostępnych w platformie możliwości. Tego typu rozwiązanie jest intuicyjne i w długoterminowym rozrachunku przynosi oszczędność czasu zarówno samym pracownikom, jak i całej organizacji.
Ze względu na dane wrażliwe znajdujące się w portalu (do każdego użytkownika w systemie przypisana jest teczka pracownika zawierająca jego wszystkie dane związane z zatrudnieniem) jest on odpowiednio zabezpieczony zarówno w zakresie dostępu do samego systemu jak i informacji w nim zawartych. Pracownicy działu HR odpowiedzialni za poszczególne zadania mają przypisane konta, z różnymi poziomami dostępu do danych. Mają dzięki nim dostęp do odpowiednich procesów, a także możliwość automatycznego generowania raportów. Na bieżąco mogą także sprawdzić, kto i kiedy wykonywał jakie operacje w systemie. Obsługa eTeczek workflow jest zgodna z wytycznymi o zarządzaniu dokumentacją pracowniczą.
Podstawowe funkcje portalu pracowniczego
W zależności od potrzeb firmy system można w pełni dostosować oraz wprowadzić nowe, dedykowane rozwiązanie, które będzie w pełni odpowiadało potrzebom danej firmy. Jednak, ze względu na to, że znaczna część działań operacyjnych wewnątrz każdej firmy to działania powtarzalne - stworzyliśmy zestaw narzędzi, który stanowi podstawę projektowania każdego portalu pracowniczego. Zazwyczaj ma za zadanie ułatwić pracę Działu HR oraz Działu Płac. Oto lista zawierająca przykładowe, najczęściej spotykane funkcje, jakie znajdziemy w portalu:
Wsparcie Działu HR
- przeglądanie akt osobowych z możliwością ich bezpośredniej modyfikacji,
- dostęp do rejestru umów pracowniczych,
- przeprowadzanie oraz śledzenie procesów rekrutacyjnych,
- wsparcie procesu onboardingu pracowników,
- dokonywanie oceny pracownika (miesięcznej, półrocznej bądź rocznej),
- harmonogram wykonywanych obowiązków (dzienny, tygodniowy, miesięczny),
- terminarz grafików spotkań, szkoleń oraz delegacji,
- dostęp do bazy najczęściej używanych dokumentów oraz interaktywnych formularzy,
- planowanie urlopów oraz zgłaszanie nieobecności,
- dostęp do informacji o aktualnych przepisach prawnych.
Szczególnym ułatwieniem dla Działu Kadr jest implementacja elektronicznych eTeczek. Nasza autorska platforma LOGITO służy jako kompleksowa baza danych o pracownikach. Pracownicy Kadr gromadzą w niej całą dokumentację pracowniczą z podziałem na sekcje A, B, C, D i E. Taki podział dokumentów służy optymalizacji pracy jak i łatwemu odszukiwaniu informacji w systemie.
Wsparcie Działu Płac
- wnioskowanie (zaświadczenia, urlopy),
- naliczanie wynagrodzenia (różne tryby),
- dostęp do pasków płacowych oraz rozliczeń e-PIT,
- dostęp do informacji o płacach.
Możliwości portalu można indywidualnie rozszerzać, dodając do niego kolejne funkcje np. tablica ogłoszeń, przypomnienia dotyczące badań okresowych, ankiety pracownicze, materiały szkoleniowe / e-learningowe, czy spersonalizowane powitania.
W zasadzie, możliwości personalizacji portalu pracowniczego ogranicza pomysłowość i potrzeby danej organizacji.
Mobilność, komfort i bezpieczeństwo
Portal Pracowniczy wdrażamy w oparciu o nasz autorski systemem LOGITO. Ze względu na wysoką elastyczność pozwala on na pełne dostosowanie portalu według własnego uznania oraz jego łatwą rozbudowę o kolejne funkcje.
Projekt portalu jest skrupulatnie analizowany oraz regularnie poddawany okresowym testom bezpieczeństwa. Zadbaliśmy również o to, by korzystający z systemu pracownicy mieli do niego łatwy dostęp z każdego miejsca i urządzenia. Dzięki wysokiej responsywności zawartość witryny dopasowuje się do możliwości każdego urządzania (laptop, tablet, smartfon) zapewniając komfort użytkowania.
Korzyści wdrożenia
Implementacja portalu pracowniczego daje korzyści zarówno dla pracownika jak i całej organizacji. Głównymi zaletami, jakie warto wymienić są m.in.:
- oszczędność czasu oraz pracy Działu HR oraz Działu Płac
- poprawa komunikacji wewnętrznej (szczególnie firmy wielooddziałowe, lub funkcjonujące w kilku strefach czasowych)
- czas do tej pory poświęcany na prace administracyjno-kadrowe może być wykorzystany np. na lepszą obsługę Klientów
- pracownik dostaje narzędzie, które umożliwia mu samodzielną realizację podstawowych zadań tradycyjnie przypisanych do działu HR
- poprawa wizerunku firmy w oczach pracownika
- zabezpieczenie danych pracowników poprzez wykorzystanie mechanizmów zgodnych z RODO
- możliwość integracji oraz synchronizacji z innymi systemami funkcjonującymi w firmie