Checklista - bezpłatny PDFAnaliza przedwdrożeniowa - 100 pytań do dobrego wdrożenia PIM

Serwisy internetowe dla administracji publicznej

"Szukając ważnych informacji urzędowych petenci coraz częściej sięgają do strony internetowej"

Upowszechnianie i swoboda dostępu do informacji publicznych nakłada na organy państwowe obowiązek posiadania na bieżąco aktualizowanych stron www. Muszą one spełniać odpowiednie wymogi pod kątem dostępności i użyteczności.

Marcin Wojtoń
Marcin Wojtoń
Business development, Obsługa Klienta
Darmowa konsultacja

Najważniejszym zadaniem tego typu stron internetowych jest komunikowanie. Serwisy urzędowe, rządowe czy jednostek samorządu terytorialnego muszą dostarczać kompleksowych informacji z różnych dziedzin.

Uchwały, rozporządzenia, aktualności regionalne i ogólnokrajowe, informacje urzędowe, przetargowe czy biznesowe, to tylko niewielki zakres informacji, jakie spodziewamy się znaleźć w serwisie internetowym administracji publicznej.

Oczekiwania i potrzeby użytkowników dotyczące wyglądu, funkcjonowania i wygody obsługiwania witryn nieustannie rosną.

Co więcej - od 2019 roku obowiązuje w Polsce "Ustawa o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych". Nakłada ona obowiązek dostosowanie do reguł WCAG 2.1 (osiągnięcie przynajmniej poziomu AA) wszystkich serwisów i aplikacji mobilnych tych instytucji.

Dobra strona administracji

Ideo posiada wieloletnie doświadczenie we współpracy z instytucjami publicznymi. Znamy ich specyfikę i potrzeby, dzięki czemu potrafimy szybko i precyzyjnie realizować nawet najbardziej wymagające zadania i projekty. Zlecane zamówienia wykonujemy zawsze w pełnej zgodności z SIWZ, a projektowane serwisy dostosowane są do obowiązujących standardów WCAG 2.1.

Pracę nad zleceniem zaczynamy od określenia potrzeb klienta i przeznaczenia serwisu. Posiadając takie dane możemy dobrać odpowiednie rozwiązania i funkcjonalności. Po opracowaniu szaty graficznej i oprogramowaniu strony, przychodzi czas na ostateczne testy, które pozwolą wychwycić i usunąć ewentualne błędy. Równie istotny jest etap wdrożenia, w ramach którego realizujemy także szkolenia dla pracowników odpowiedzialnych za obsługę serwisu. Pomaga to w jeszcze lepszym i pełniejszym jego wykorzystaniu i skutkuje bardzo dobrym postrzeganiem danej jednostki przez interesariuszy.

Oferujemy także integrację serwisów z Biuletynem Informacji Publicznej oraz z aplikacją Wirtualny Urząd.

Główne funkcje serwisu JST

  • udostępnianie informacji publicznych i administracyjnych
  • budowanie pozytywnego wizerunku jednostki
  • aktywizacja społeczności i dwustronna komunikacja z nią
  • wsparcie dla bieżących działań promocyjnych

Dostępne technologie

By ułatwić Państwu realizację obowiązku informacyjnego, projektujemy strony internetowe w oparciu o system zarządzania strukturą i treścią, który ułatwia ich samodzielną aktualizację.

Rekomendujemy wykorzystanie naszej autorskiej platformy zarządzania treścią Edito CMS (Content Management System). Będąc partnerem Episerver (Associate Partner Episerver) oferujemy również wdrożenia oparte o tą funkcjonującą w technologii .NET rozbudowaną platformę. Realizujemy także wdrożenia w oparciu o platformy Open Source np. Wordpress, Typo3, Joomla, Drupal.

 

Umów się na konsultację

Wypełnij formularz lub zadzwoń: +48 17 860 21 86
×

Klienci o nas