-
Firma
-
e-Commerce
-
e-Commerce
- E-Commerce B2C
- Platformy B2B
- Narzędzia PIM
- Marketplace
-
Narzędzia wspierające e-Commerce
- Integracja z ERP
- Narzędzia PIM
- Marketplace
- System OMS
- Systemy CRM
- Silniki wyszukiwania produktów
- Platformy DAM
- Platforma WMS
- Usługi kurierskie
- Systemy płatności
- Zarządzanie cenami
- Silniki rekomendacji produktów
- Programy lojalnościowe
- Kampanie marketingowe
- Marketing Automation
- Social media
- Narzędzia Live Chat
- Web Push
- Systemy PLM
- Rozwiązania Enterprise
- Technologie
- Cross-border Solutions
- Top Developer e-Commerce
- Kompleksowa obsługa sklepów
- Wiedza eCommerce - publikacje
- Raport: Narzędzia i wtyczki eCommerce 2022
- Dlaczego my
-
e-Commerce
-
Konsulting
-
Konsulting
- Analiza danych i Business Intelligence
- Analiza przedwdrożeniowa
- Analiza rynku i konkurencji
- Aplikacje MVP / POC
- Badania użyteczności i testy A/B
- Makiety UX/UI
- Marketing Automation
- Optymalizacja wydajności
- Redesign
- Rozwiązania chmurowe
- Scoping Session
- Strategia rozwoju technologicznego
- Wsparcie techniczne SLA
-
Konsulting
-
Technologie Internetowe
-
Technologie Internetowe
- Dlaczego my
-
Technologie Internetowe
-
Rozwiązania IT
-
Rozwiązania IT
- Platforma Low-code
- Intranet i komunikacja wewnętrzna
- Wsparcie pracy zdalnej
- System workflow EOD
- Portal pracowniczy
- Obsługa reklamacji
- Obieg Faktur
- Elektroniczne paski płacowe
- System Helpdesk
- Zamówienia i zapotrzebowania
- e-PITy
- Outsourcing IT
- eBOK - obsługa Klienta online
- Urlopy i delegacje
- Systemy i aplikacje dedykowane
- Software House
- Stosowane technologie
- Top Custom Software Developer
- Poradnik - INTRANET: Skuteczna komunikacja wewnętrzna w organizacji rozproszonej
- Dlaczego my
-
Rozwiązania IT
- Realizacje
- Kariera
- Kontakt
90% organizacji B2B uważa, że poprawnie funkcjonujący system Product Information Management jest w obecnych czasach priorytetem w ich biznesie. 97% przedsiębiorców i dystrybutorów, ocenia że wysoka jakość informacji produktowej jest kluczowa w procesie wzmacniania pozytywnych doświadczeń klientów. Badanie, na potrzeby którego zebrane zostały opinie firm B2B z 7 krajów pokazuje jednoznacznie wzrost znaczenia informacji produktowej w działalności biznesowej.
Większość badanych podkreśla ogromne znaczenie danych produktowych, które wzbogacają kanały sprzedaży online i offline. Są również wykorzystywane w strategii marketingowej, w social mediach i w komunikacji z klientami. Pozytywne doświadczenia związane z produktem mają wpływ na wzrost konwersji, napędzają cross-selling i up-selling, jak również redukują liczbę zwrotów. Jeśli chodzi o systemy do zarządzania, zdecydowanej większości brakuje dedykowanych rozwiązań, które w większym stopniu dbałyby o rozwój w obszarze UX (doświadczenia użytkownika).
Respondenci zapytani o największe wyzwanie w zarządzaniu informacją produktową podali produktywność zespołu. Z niedostatecznie efektywną pracą przy danych produktowych boryka się prawie połowa badanych biznesów. Być może jest to spowodowane brakiem odpowiedniego systemu, który optymalizuje czas wykonywanych zadań poprzez technologiczne rozwiązania.
Źródło: https://bonjour.akeneo.com/us-en/2020-global-b2b-survey
Kolejnym problemem jest czas potrzebny na wprowadzenie nowego produktu na rynek, który według badanych wciąż jest zbyt długi. Wpływa to negatywnie na rozwój firm i poziom sprzedaży. Problem ten najczęściej wskazywali przedsiębiorcy ze Stanów Zjednoczonych.
Na trzecim miejscu plasuje się problem z jakością tworzonych i udostępnianych informacji o produktach. Są zbyt mało efektowne, nie przykuwają uwagi odbiorcy i tym samym nie generują większej sprzedaży. Niekompletne, mało atrakcyjne, a niejednokrotnie błędne dane produktowe to wyzwanie dla prawie 40% ankietowanych.
Choć w mniejszym stopniu, to jednak spora część biznesów zmaga się z nieskutecznym gromadzeniem informacji produktowych, ich ujednoliceniem i publikacją w wielu kanałach. Ręczne zbieranie danych z wielu źródeł pochłania mnóstwo czasu i może powodować chaos. Do tego dochodzi integracja tych informacji i późniejsza dystrybucja przygotowanej w ich oparciu oferty.
Co najskuteczniej wzmacnia sprzedaż
Akeneo zapytało przedsiębiorców także o to, co ich zdaniem, poza ceną, ma kluczowy wpływ na decyzje zakupowe ich klientów.
Źródło: https://bonjour.akeneo.com/us-en/2020-global-b2b-survey
Dla większości duże znaczenie mają wartości, jakie prezentują marki. Mowa tu o pochodzeniu produktów, elementów z jakich są zrobione, czy są ekologiczne, etc. Ważnym kryterium jest szybki i bezproblemowy poces zakupowy oraz unikalne doświadczenia związne z daną marką, jak i kanałami sprzedaży. Interesujące jest również to, że 40% konsumentów opiera swoją decyzję na lokalnych doświadczeniach i możliwości kupna regionalnych produktów.
Wyniki globalnej ankiety wyraźnie pokazują jak zmienia się myślenie konsumentów o produkcie. Słowo-klucz to doświadczenie, które klienci chcą przeżyć podczas spotkania z daną marką. Aby je im zapewnić, biznesy powinny zadbać o wysoką jakość udostępnianych informacji, intuicyjny system oraz nowe technologie. |
Jak poprawić satysfakcję klientów i wyniki biznesowe
Na podsumowanie wyników badania Akeneo przedstawia także 5 kluczowych wskazówek, które dzięki optymalizacji doświadczeń związanych z produktem mogą wzmocnić sprzedaż:
- Poznaj i zrozum podróż zakupową swoich klientów, a w szczególności to, w jaki sposób konsumują informacje produktowe.
- Wzbogacaj dane produktowe o wartości bliskie Twojej marce.
- Zamieszczaj informacje o ofercie w unikalnych kanałach.
- Zoptymalizuj proces zarządzania informacją produktową i usprawnij pracę w zespole.
- Wdrażaj nowe technologie i wzmacniaj doświadczenia zakupowe klientów.
Napisz do nas. Wspólnie zbadamy Twój biznes i podpowiemy jak wykorzystać platformę PIM dla jego rozwoju.
Pełen raport i wyniki z badania dostępne są na stronie Akeneo 2020 Global B2B survey.
Może zainteresują Cię także
Chatboty jako wsparcie w eCommerce
Facebook Shops - social commerce
Klienci o nas
Wybrane serwisy produktowe
Kontakt
Używamy plików cookie
Używamy plików cookie i innych technologii śledzenia, aby poprawić jakość przeglądania naszej witryny, wyświetlać spersonalizowane treści i reklamy, analizować ruch w naszej witrynie i wiedzieć, skąd pochodzą nasi użytkownicy.
Możesz zmienić swoje ustawienia i odrzucić niektóre rodzaje plików cookie, które mają być przechowywane na twoim komputerze podczas przeglądania naszej strony. Możesz również usunąć wszystkie pliki cookie już zapisane na komputerze, ale pamiętaj, że usunięcie plików cookie może uniemożliwić korzystanie z części naszej strony internetowej.
Używamy plików cookie
Używamy plików cookie i innych technologii śledzenia, aby poprawić jakość przeglądania naszej witryny, wyświetlać spersonalizowane treści i reklamy, analizować ruch w naszej witrynie i wiedzieć, skąd pochodzą nasi użytkownicy.
Możesz zmienić swoje ustawienia i odrzucić niektóre rodzaje plików cookie, które mają być przechowywane na twoim komputerze podczas przeglądania naszej strony. Możesz również usunąć wszystkie pliki cookie już zapisane na komputerze, ale pamiętaj, że usunięcie plików cookie może uniemożliwić korzystanie z części naszej strony internetowej.
Niezbędne
Te pliki cookie są niezbędne do świadczenia usług dostępnych za pośrednictwem naszej strony internetowej i umożliwienia korzystania z niektórych funkcji naszej strony internetowej.
Bez tych plików cookie nie możemy zapewnić usług na naszej stronie internetowej.
Funkcjonalne
Te pliki cookie służą do bardziej spersonalizowanego korzystania z naszej strony internetowej i do zapamiętywania wyborów dokonywanych podczas korzystania z naszej strony internetowej. Umożliwiają przechowywanie danych związanych z zabezpieczeniami, takimi jak funkcja uwierzytelniania, zapobieganie oszustwom i innymi mechanizmami ochrony użytkowników.
Na przykład możemy używać funkcjonalnych plików cookie do zapamiętywania preferencji językowych lub zapamiętywania danych logowania.
Śledzenie i wydajność
Te pliki cookie służą do zbierania informacji w celu analizy ruchu na naszej stronie internetowej i sposobu, w jaki użytkownicy korzystają z naszej strony internetowej.
Na przykład te pliki cookie mogą śledzić takie rzeczy, jak czas spędzony na stronie lub odwiedzane strony, co pomaga nam zrozumieć, w jaki sposób możemy ulepszyć naszą witrynę internetową.
Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Targeting i reklama
Te pliki cookie służą do wyświetlania reklam, które mogą Cię zainteresować na podstawie Twoich zwyczajów przeglądania.
Pliki te tworzone przez naszych dostawców treści i/lub reklam, mogą łączyć informacje zebrane z naszej strony z innymi informacjami, które gromadzili niezależnie w związku z działaniami przeglądarki internetowej w ich sieci witryn.
Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.
Twoja prywatność jest dla nas ważna
Pliki cookie to bardzo małe pliki tekstowe, które są tworzone i przechowywane na komputerze użytkownika podczas odwiedzania strony internetowej. Używamy plików cookie do różnych celów, w tym do ulepszania obsługi online na naszej stronie internetowej (na przykład, aby zapamiętać dane logowania do konta).
W przypadku jakichkolwiek pytań dotyczących naszej polityki dotyczącej plików cookie i Twoich wyborów, skontaktuj się z nami.
Aby dowiedzieć się więcej, odwiedź naszą Politykę prywatności