
- Firma
- Technologie Internetowe
- Technologie Internetowe
- Serwisy internetowe
- Portale informacyjne
- Platforma e-learningowa
- Wdrożenia Wordpress
- Dedykowane aplikacje internetowe
- Aplikacje mobilne
- Programy lojalnościowe
- Integracja z aplikacjami IT
- Aplikacje PWA
- Cloud / Hosting
- Konfiguratory produktów
- Internet Software House
- Stosowane technologie
- Jak pracujemy
- Dlaczego my
- Technologie Internetowe
- Rozwiązania IT
- Rozwiązania IT
- Obieg Dokumentów
- Intranet i komunikacja wewnętrzna
- Wsparcie pracy zdalnej
- Obieg Faktur
- Portal pracowniczy
- Obsługa reklamacji
- Zamówienia i zapotrzebowania
- Elektroniczne paski płacowe
- System Helpdesk
- Systemy i aplikacje dedykowane
- e-PITy
- eBOK - obsługa Klienta online
- Outsourcing IT
- Urlopy i delegacje
- Software House
- Stosowane technologie
- Top Custom Software Developer
- Doradztwo i wdrożenia IT
- Dlaczego my
- Rozwiązania IT
- e-Commerce
- e-Marketing
- e-Marketing
- Pozycjonowanie
- Kampanie e-marketingowe
- Automatyzacja Marketingu
- Performance marketing
- Content marketing
- Działania w Social Media
- Google Ads
- Konkursy internetowe
- E-mail marketing
- Badania użyteczności
- Analityka internetowa
- Grywalizacja
- Agencja e-Marketingowa
- Analityka biznesowa
- Planowanie i strategie biznesowe
- Dlaczego my
- e-Marketing
- Realizacje
- Kariera
- Kontakt
90% organizacji B2B uważa, że poprawnie funkcjonujący system Product Information Management jest w obecnych czasach priorytetem w ich biznesie. 97% przedsiębiorców i dystrybutorów, ocenia że wysoka jakość informacji produktowej jest kluczowa w procesie wzmacniania pozytywnych doświadczeń klientów. Badanie, na potrzeby którego zebrane zostały opinie firm B2B z 7 krajów pokazuje jednoznacznie wzrost znaczenia informacji produktowej w działalności biznesowej.
Większość badanych podkreśla ogromne znaczenie danych produktowych, które wzbogacają kanały sprzedaży online i offline. Są również wykorzystywane w strategii marketingowej, w social mediach i w komunikacji z klientami. Pozytywne doświadczenia związane z produktem mają wpływ na wzrost konwersji, napędzają cross-selling i up-selling, jak również redukują liczbę zwrotów. Jeśli chodzi o systemy do zarządzania, zdecydowanej większości brakuje dedykowanych rozwiązań, które w większym stopniu dbałyby o rozwój w obszarze UX (doświadczenia użytkownika).
Respondenci zapytani o największe wyzwanie w zarządzaniu informacją produktową podali produktywność zespołu. Z niedostatecznie efektywną pracą przy danych produktowych boryka się prawie połowa badanych biznesów. Być może jest to spowodowane brakiem odpowiedniego systemu, który optymalizuje czas wykonywanych zadań poprzez technologiczne rozwiązania.
Źródło: https://bonjour.akeneo.com/us-en/2020-global-b2b-survey
Kolejnym problemem jest czas potrzebny na wprowadzenie nowego produktu na rynek, który według badanych wciąż jest zbyt długi. Wpływa to negatywnie na rozwój firm i poziom sprzedaży. Problem ten najczęściej wskazywali przedsiębiorcy ze Stanów Zjednoczonych.
Na trzecim miejscu plasuje się problem z jakością tworzonych i udostępnianych informacji o produktach. Są zbyt mało efektowne, nie przykuwają uwagi odbiorcy i tym samym nie generują większej sprzedaży. Niekompletne, mało atrakcyjne, a niejednokrotnie błędne dane produktowe to wyzwanie dla prawie 40% ankietowanych.
Choć w mniejszym stopniu, to jednak spora część biznesów zmaga się z nieskutecznym gromadzeniem informacji produktowych, ich ujednoliceniem i publikacją w wielu kanałach. Ręczne zbieranie danych z wielu źródeł pochłania mnóstwo czasu i może powodować chaos. Do tego dochodzi integracja tych informacji i późniejsza dystrybucja przygotowanej w ich oparciu oferty.
Co najskuteczniej wzmacnia sprzedaż
Akeneo zapytało przedsiębiorców także o to, co ich zdaniem, poza ceną, ma kluczowy wpływ na decyzje zakupowe ich klientów.
Źródło: https://bonjour.akeneo.com/us-en/2020-global-b2b-survey
Dla większości duże znaczenie mają wartości, jakie prezentują marki. Mowa tu o pochodzeniu produktów, elementów z jakich są zrobione, czy są ekologiczne, etc. Ważnym kryterium jest szybki i bezproblemowy poces zakupowy oraz unikalne doświadczenia związne z daną marką, jak i kanałami sprzedaży. Interesujące jest również to, że 40% konsumentów opiera swoją decyzję na lokalnych doświadczeniach i możliwości kupna regionalnych produktów.
Wyniki globalnej ankiety wyraźnie pokazują jak zmienia się myślenie konsumentów o produkcie. Słowo-klucz to doświadczenie, które klienci chcą przeżyć podczas spotkania z daną marką. Aby je im zapewnić, biznesy powinny zadbać o wysoką jakość udostępnianych informacji, intuicyjny system oraz nowe technologie. |
Jak poprawić satysfakcję klientów i wyniki biznesowe
Na podsumowanie wyników badania Akeneo przedstawia także 5 kluczowych wskazówek, które dzięki optymalizacji doświadczeń związanych z produktem mogą wzmocnić sprzedaż:
- Poznaj i zrozum podróż zakupową swoich klientów, a w szczególności to, w jaki sposób konsumują informacje produktowe.
- Wzbogacaj dane produktowe o wartości bliskie Twojej marce.
- Zamieszczaj informacje o ofercie w unikalnych kanałach.
- Zoptymalizuj proces zarządzania informacją produktową i usprawnij pracę w zespole.
- Wdrażaj nowe technologie i wzmacniaj doświadczenia zakupowe klientów.
Napisz do nas. Wspólnie zbadamy Twój biznes i podpowiemy jak wykorzystać platformę PIM dla jego rozwoju.
Pełen raport i wyniki z badania dostępne są na stronie Akeneo 2020 Global B2B survey.