Platforma zakupowa B2B i wdrożenie Pimcore dla Air-Com Pneumatyka

Air-Com Pneumatyka-Automatyka to producent i dystrybutor elementów i urządzeń pneumatyki siłowej. Oferta firmy jest jedną z najszerszych na polskim rynku i liczy obecnie ponad 400 tys. artykułów. Firma posiada 3 oddziały stacjonarne, mobilnych doradców w całej Polsce oraz grono strategicznych partnerów handlowych.

Zadania i cele

Air-Com Pneumatyka nieustannie rozwija się w wielu obszarach, by jeszcze skuteczniej odpowiadać na potrzeby swoich klientów. Jednym z tych obszarów jest sprzedaż internetowa.

W odpowiedzi na potrzeby Klienta zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy rozbudowaną platformę zakupową B2B. Równolegle wdrożyliśmy w przedsiębiorstwie platformę Pimcore, która odpowiada za sprawne zarządzanie katalogiem produktów. Warto zaznaczyć, że sklep posiada ponad 400 tys. produktów, które są podzielone na ok. 40 kategorii głównych. Zestaw atrybutów i cech każdego artykułu jest pobierany z Pimcore i prezentowany w platformie zakupowej Klienta.

Platforma B2B/B2C połączona z systemem Pimcore skutecznie wspierają sprzedaż internetową Air-Com Pneumatyka.

Prace przy projekcie rozpoczęliśmy od analizy przedwdrożeniowej, w oparciu o którą powstał projekt funkcjonalny. Na podstawie jasno określonych potrzeb i oczekiwań zarówno Klienta, jak i jego kontrahentów, wdrożyliśmy rozbudowany sklep internetowy B2B, funkcjonujący w oparciu o platformę Edito CMS. By usprawnić i ujednolicić zarządzanie produktami i danymi produktowymi wdrożyliśmy platformę Pimcore, która została zintegrowana między innymi z platformą sprzedażową.

Z obszerną ofertą w sklepie łączą się kolejne, istotne rozwiązania. Zaprojektowaliśmy sklep tak, by poruszanie się po nim było w pełni intuicyjne, szybkie i praktyczne. W tym celu wdrożyliśmy inteligentną wyszukiwarkę opartą o mechanizm Elastic Search. Jej wybrane funkcjonalności to m.in.:

  • Autouzupełnianie nazwy produktu
  • Podpowiedź dotycząca kategorii produktów
  • Możliwość wyszukiwania po kodach produktów (SKU) lub nazwie
  • Uwzględnianie błędów ortograficznych i literówek

Na potrzeby wdrożenia opracowaliśmy również funkcję szybkich zakupów. Klienci, którym zależy na czasie i nie chcą każdorazowo przeszukiwać licznych kategorii produktowych, by dodać produkty do listy zakupów, mogą złożyć szybkie zamówienie na trzy sposoby:

  1. Dodać do koszyka produkty po nazwie lub kodzie (SKU)
  2. Wgrać plik w formacie .txt, .xls lub .csv, w którym znajduje się zamówienie
  3. Skopiować i wkleić symbole produktów

Struktura kategorii produktów w bocznym menu została stworzona w formie rozwijanego i przewijanego drzewa. Taki układ jest dla użytkownika niezwykle czytelny i estetyczny, a dotarcie do poszukiwanej kategorii łatwiejsze. Ponadto sklep posiada bardzo rozbudowany listing produktów, który oferuje także funkcję zbiorczych zakupów. Wystarczy zaznaczyć konkretne produkty, wybrać ich ilość i dodać wszystkie do koszyka.

Platforma zakupowa B2B została zintegrowana z funkcjonującym już wcześniej u Klienta systemem Subiekt GT. Dzięki temu mogliśmy zautomatyzować tworzenie i aktualizację profili kontrahentów oraz tworzenie zamówień. System sam generuje dokumenty, np. zamówienie czy fakturę. Kolejną korzyścią wynikającą z integracji jest możliwość ustawiania cen specjalnych dla stałych klientów. Ustalone w Subiekcie GT grupy rabatowe są pobierane do platformy zakupowej. W efekcie kontrahenci, widzą już w sklepie obowiązujące dla nich ceny i przysługujące im rabaty.

Sklep internetowy B2B zintegrowaliśmy również z API GUS. Takie rozwiązanie pozwala na automatyczną weryfikację, czy firma istnieje w bazie GUS oraz czy jest aktywna. Dzięki temu pracownicy Klienta mogą szybciej obsługiwać zamówienia, co wpływa pozytywnie na skrócenie czasu dostawy zakupionych produktów .

Oprócz powyższych integracji, platformę połączyliśmy:

  • Z narzędziami analitycznymi i marketingowymi Google
  • Z systemem do e-mail marketingu – Freshmail
  • Z platformą Przelewy 24

Sklep internetowy jest w pełni responsywny, dzięki czemu użytkownicy mogą szybko i bezproblemowo złożyć zamówienie z praktycznie każdego urządzenia i miejsca. Pozwala im to np. składać zamówienia jeszcze będąc „w terenie”, co znacznie skraca czas dostawy.

Główne korzyści dla Klienta
  • Nowoczesny i zintegrowany system e-commerce / B2B
  • Skuteczne zarządzanie informacją produktową dzięki Pimcore
  • Funkcje wspierające sprzedaż B2B
  • Użyteczny, responsywny i funkcjonalny design
  • Sprawniejsza analiza danych, łatwiejsze raportowanie.

... a co możemy zrobić dla Ciebie ?

×

Klienci o nas