
-
Firma
-
Technologie Internetowe
-
Technologie Internetowe
- Dlaczego my
-
Technologie Internetowe
-
Rozwiązania IT
-
Rozwiązania IT
- Obieg Dokumentów
- Intranet i komunikacja wewnętrzna
- Wsparcie pracy zdalnej
- Obieg Faktur
- Portal pracowniczy
- Obsługa reklamacji
- Zamówienia i zapotrzebowania
- Elektroniczne paski płacowe
- System Helpdesk
- Systemy i aplikacje dedykowane
- e-PITy
- eBOK - obsługa Klienta online
- Outsourcing IT
- Urlopy i delegacje
- Software House
- Stosowane technologie
- Top Custom Software Developer
- Poradnik - INTRANET: Skuteczna komunikacja wewnętrzna w organizacji rozproszonej
- Dlaczego my
-
Rozwiązania IT
-
e-Commerce
-
e-Commerce
- Dlaczego my
-
e-Commerce
-
e-Marketing
- Realizacje
-
Kariera
- Kariera
- Dołącz do nas!
- Kontakt

Air-Com Pneumatyka-Automatyka to producent i dystrybutor elementów i urządzeń pneumatyki siłowej. Oferta firmy jest jedną z najszerszych na polskim rynku i liczy obecnie ponad 400 tys. artykułów. Firma posiada 3 oddziały stacjonarne, mobilnych doradców w całej Polsce oraz grono strategicznych partnerów handlowych.
Zadania i cele
Air-Com Pneumatyka nieustannie rozwija się w wielu obszarach, by jeszcze skuteczniej odpowiadać na potrzeby swoich klientów. Jednym z tych obszarów jest sprzedaż internetowa.
W odpowiedzi na potrzeby Klienta zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy rozbudowaną platformę zakupową B2B. Równolegle wdrożyliśmy w przedsiębiorstwie platformę Pimcore, która odpowiada za sprawne zarządzanie katalogiem produktów. Warto zaznaczyć, że sklep posiada ponad 400 tys. produktów, które są podzielone na ok. 40 kategorii głównych. Zestaw atrybutów i cech każdego artykułu jest pobierany z Pimcore i prezentowany w platformie zakupowej Klienta.
Platforma B2B/B2C połączona z systemem Pimcore skutecznie wspierają sprzedaż internetową Air-Com Pneumatyka.
Prace przy projekcie rozpoczęliśmy od analizy przedwdrożeniowej, w oparciu o którą powstał projekt funkcjonalny. Na podstawie jasno określonych potrzeb i oczekiwań zarówno Klienta, jak i jego kontrahentów, wdrożyliśmy rozbudowany sklep internetowy B2B, funkcjonujący w oparciu o platformę Edito CMS. By usprawnić i ujednolicić zarządzanie produktami i danymi produktowymi wdrożyliśmy platformę Pimcore, która została zintegrowana między innymi z platformą sprzedażową.
Z obszerną ofertą w sklepie łączą się kolejne, istotne rozwiązania. Zaprojektowaliśmy sklep tak, by poruszanie się po nim było w pełni intuicyjne, szybkie i praktyczne. W tym celu wdrożyliśmy inteligentną wyszukiwarkę opartą o mechanizm Elastic Search. Jej wybrane funkcjonalności to m.in.:
- Autouzupełnianie nazwy produktu
- Podpowiedź dotycząca kategorii produktów
- Możliwość wyszukiwania po kodach produktów (SKU) lub nazwie
- Uwzględnianie błędów ortograficznych i literówek
Na potrzeby wdrożenia opracowaliśmy również funkcję szybkich zakupów. Klienci, którym zależy na czasie i nie chcą każdorazowo przeszukiwać licznych kategorii produktowych, by dodać produkty do listy zakupów, mogą złożyć szybkie zamówienie na trzy sposoby:
- Dodać do koszyka produkty po nazwie lub kodzie (SKU)
- Wgrać plik w formacie .txt, .xls lub .csv, w którym znajduje się zamówienie
- Skopiować i wkleić symbole produktów
Struktura kategorii produktów w bocznym menu została stworzona w formie rozwijanego i przewijanego drzewa. Taki układ jest dla użytkownika niezwykle czytelny i estetyczny, a dotarcie do poszukiwanej kategorii łatwiejsze. Ponadto sklep posiada bardzo rozbudowany listing produktów, który oferuje także funkcję zbiorczych zakupów. Wystarczy zaznaczyć konkretne produkty, wybrać ich ilość i dodać wszystkie do koszyka.
Platforma zakupowa B2B została zintegrowana z funkcjonującym już wcześniej u Klienta systemem Subiekt GT. Dzięki temu mogliśmy zautomatyzować tworzenie i aktualizację profili kontrahentów oraz tworzenie zamówień. System sam generuje dokumenty, np. zamówienie czy fakturę. Kolejną korzyścią wynikającą z integracji jest możliwość ustawiania cen specjalnych dla stałych klientów. Ustalone w Subiekcie GT grupy rabatowe są pobierane do platformy zakupowej. W efekcie kontrahenci, widzą już w sklepie obowiązujące dla nich ceny i przysługujące im rabaty.
Sklep internetowy B2B zintegrowaliśmy również z API GUS. Takie rozwiązanie pozwala na automatyczną weryfikację, czy firma istnieje w bazie GUS oraz czy jest aktywna. Dzięki temu pracownicy Klienta mogą szybciej obsługiwać zamówienia, co wpływa pozytywnie na skrócenie czasu dostawy zakupionych produktów .
Oprócz powyższych integracji, platformę połączyliśmy:
- Z narzędziami analitycznymi i marketingowymi Google
- Z systemem do e-mail marketingu – Freshmail
- Z platformą Przelewy 24
Sklep internetowy jest w pełni responsywny, dzięki czemu użytkownicy mogą szybko i bezproblemowo złożyć zamówienie z praktycznie każdego urządzenia i miejsca. Pozwala im to np. składać zamówienia jeszcze będąc „w terenie”, co znacznie skraca czas dostawy.
Główne korzyści dla Klienta
- Nowoczesny i zintegrowany system e-commerce / B2B
- Skuteczne zarządzanie informacją produktową dzięki Pimcore
- Funkcje wspierające sprzedaż B2B
- Użyteczny, responsywny i funkcjonalny design
- Sprawniejsza analiza danych, łatwiejsze raportowanie.