Dobroczyńca roku

Zakończyła się jubileuszowa, dwudziesta już edycja konkursu „Dobroczyńca Roku”. Ideo otrzymało nominację w kategorii „Strategia społecznego zaangażowania”.
29 czerwca 2017

We wszystkich 20 edycjach, o tytuł Dobroczyńcy Roku starało się blisko 1700 firm. 29 maja br., odbyła się uroczysta gala jubileuszowej edycji Konkursu. Nie obyło się bez podsumowania historii i osiągnięć przedsięwzięcia dla idei społecznej odpowiedzialności biznesu w Polsce.

Organizacje, które startowały w Konkursie Dobroczyńca Roku, na wiele sposobów definiowały, czym jest dla nich dobroczynność i społeczna odpowiedzialność biznesu. Cieszymy się, że wszyscy nominowani i laureaci dojrzale podchodzą do tego ważnego zadania”, mówi Agnieszka Nalewajko z firmy EY, która jest audytorem Programu.

Ideo od lat stara się być po prostu fair. Począwszy od tak oczywistych kwestii jak legalność oprogramowania czy terminowa płatność należności, po aktywność wspierającą rozwój społeczności nie tylko lokalnej. Wymienić tu możemy współpracę z edukacją, działania wspierające rozwój pracowników czy działalność charytatywną. Więcej na temat podejmowanych przez Ideo działań w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu.

W konkursie nagradzane są firmy angażujące się społecznie i wspierające organizacje pozarządowe. Jest to największy taki Konkurs w Polsce. Promuje przedsiębiorczość społecznie odpowiedzialną, jednocześnie inspirując kolejne firmy do działań na rzecz otoczenia. Wysoka ranga Konkursu wynika między innymi z 20 lat regularnej pracy i zaangażowania organizatorów.

Początki nie były łatwe. Sam pamiętam, jak 20 lat temu próbowałem nawiązać kontakt z przedsiębiorcami i na hasło „filantropia” moi rozmówcy milkli i odkładali słuchawkę telefonu. Pamiętać jednak należy, w jak trudnej sytuacji startowała nowa przedsiębiorczość w Polsce. Jednak szybko się okazało, że filantropia i odpowiedzialność to dwie postawy nieobce przedsiębiorcom w Polsce i że coraz częściej pojawiające się ich przykłady warto propagować – pokazywać i nagradzać”, powiedział Paweł Łukasiak, Prezes Akademii Rozwoju Filantropii w Polsce

Akademia w swoim dorobku poza organizacją konkursu ma także liczne programy i kampanie będące markami społecznymi. Wspiera lokalne społeczności, nagradza firmy zaangażowane społecznie, wyzwala w ludziach chęć pomagania.