Pobierz poradnikWiedza, która zwiększa sprzedaż - Twój przewodnik po skutecznym e-learningu

Wdrożenie PIM dla Mölndal Energi

Mölndal Energi to szwedzka firma energetyczna z miasta Mölndal, dostarczająca 100% odnawialnej energii i oferująca kompleksowe rozwiązania dla klientów indywidualnych i biznesowych.

Zadania i cele

Z powodu znacznej ilości przechowywanych i przetwarzanych danych Mölndal Energi potrzebowało efektywnej platformy open-source do przetwarzania informacji o produktach. System pełni rolę „master data” i „data warehouse”, będąc jednocześnie SSOT (single source of truth). 

Dzięki systemowi klasy PIM, Mölndal Energi zyskało kontrolę nad kluczowymi danymi biznesowymi, takimi jak:  

  • informacje o kliencie,
  • dane administracyjne (energia elektryczna, ogrzewanie komunalne, chłodzenie komunalne, mikroprodukcja), 
  • obszar serwisu i mediów, 
  • faktury, 
  • dane liczników.

System PIM jest zorganizowany w tzw. klasy, które służą do kategoryzacji i przechowywania danych Mölndal Energi. Ponadto, system może generować interfejsy API umożliwiające integracje z aplikacjami. Wdrożenie infrastruktury PIM umożliwia Klientowi zoptymalizowanie wydajności, zminimalizowanie kosztów IT i poprawę obsługi klienta poprzez rzeczywiste wykorzystanie danych, a nie tylko systemu.

Dalszy rozwój 

Mölndal Energi planuje w przyszłości stworzyć platformę i model zarządzania informacjami w organizacji. W planach jest również opracowanie nowej aplikacji opartej na istniejącym API. W ramach tych działań, Mölndal Energi zamierza utworzyć aplikację 360, aby usprawnić wewnętrzne wyszukiwanie danych klientów. Dodatkowo, firma chce wprowadzić zaktualizowaną i łatwo dostępnej aplikacji obsługi klienta.


„Cieszymy się, że wdrożenie naszej platformy cyfrowej odbywa się we współpracy z Ideo i Pimcore. Mając na uwadze najwyższą jakość obsługi klienta, MEAB skupia się na danych, a dostosowując do dynamicznego środowiska cyfrowego, rozwija się w harmonii z partnerami i inwestorami.

Niezmiernie ekscytuje nas perspektywa rozwoju w środowisku cyfrowym, we współpracy z zespołem Ideo Software i Pimcore!”
Geza Csikasz, Senior IT Architect, Mölndal Energi


Korzyści dla Klienta

  • Centralizacja danych: Pimcore pełni rolę jednego źródła prawdy (SSOT), gromadząc wszystkie dane w jednym łatwo dostępnym miejscu. Ułatwia to zarządzanie danymi i zapewnia spójność informacji.
     
  • Efektywne zarządzanie kluczowymi informacjami: System PIM umożliwia skuteczne zarządzanie kluczowymi elementami biznesowymi, takimi jak informacje o klientach, umowy, usługi, faktury i dane z liczników. To przekłada się na lepszą organizację i dostępność danych.
     
  • Elastyczność i skalowalność: Dzięki kategoryzacji, system PIM zapewnia elastyczność i łatwość skalowania. Mölndal Energi może łatwo dostosować system do zmieniających się potrzeb i rosnącej ilości danych.
     
  • Integracja z aplikacjami: Tworzenie interfejsów API do integracji aplikacji otwiera nowe możliwości integracji i automatyzacji, co dodatkowo zwiększa wydajność operacyjną.
     
  • Przyszłościowe rozwiązania: Planowany rozwój platformy i modelu zarządzania informacją organizacji, w tym opracowanie aplikacji opartej na istniejącym API, świadczy o zaangażowaniu Mölndal Energi w ciągłe doskonalenie i innowacje.

Co możemy dla Ciebie zrobić?

Wypełnij formularz lub zadzwoń: +48 22 24 41 777
×

Klienci o nas