Strony mobilne będą lepiej pozycjonowane  - Mobile First Index

Konieczne jest dołożenie wszelkich starań, by wersja mobilna Twojej witryny była odpowiednio widoczna dla robotów Google.
Anna Wolanin
Anna Wolanin
E-commerce, Automatyzacja procesów
Darmowa konsultacja

Google po raz kolejny zmienia swój algorytm. Jest to kolejny ukłon w stronę użytkowników mobilnych. Co więcej, według internetowego giganta taka wersja strony wydaje się być ważniejsza, aniżeli jej tradycyjna, desktopowa odpowiedniczka.

Mobile First Index – nowy algorytm Google

Jeszcze do niedawna Google w wynikach wyszukiwania na mobile brało pod uwagę również to, jak wygląda ona na desktopie. Obecnie ma to ulec zmianie – sposób indeksowania oraz rankowania stron www będzie oparty w pierwszej kolejności na wersjach mobilnych serwisów.

Wdrożenie Mobile First Indexing nie jest zaskakujące. Po raz pierwszy dostosowanie wyszukiwarki pod urządzenia mobile zostały poczynione w 2015 roku. Od tego czasu liczba użytkowników korzystająca z internetu poprzez urządzenia przenośne znacznie wzrosła. Szacuje się, że obecnie 52% ruchu w sieci generowana jest właśnie poprzez nie. Średni czas użytkowania interentu na smartfonach wynosi aż 2 godzinny dziennie! Analiza tych danych może dać tylko jeden wniosek – w biznesie nie można pozwolić sobie na nieprzystosowanie się tych trendów.

Jak przygotować stronę na Mobile First?

W ogólnym ujęciu, nawet jeśli Twój sklep jest przystosowany do urządzeń, nie będzie się automatycznie lepiej pozycjonował. Konieczne jest dołożenie wszelkich starań, by wersja mobilna Twojej witryny była odpowiednio widoczna dla robotów Google. Przydatne będzie również narzędzie, które zweryfikuje w jaki sposób strony są postrzegane przez roboty. Możliwe jest to przez sprawdzenie pliku robots.txt. Wersja mobilna strony powinna zaś zostać zweryfikowana poprzez Google Search Console.

Czy konieczne jest zapewnienie wersji mobilnej strony?

Jeśli nie posiadasz strony dostosowanej do urządzeń mobilnych, nie oznacza to, że Twoja strona nie będzie się w ogóle wyświetlała w wynikach wyszukiwania. Nadal będzie indeksowana, jednak trzeba przyznać, że osiągnięcie wysokich wyników będzie o wiele trudniejsze. Warto zauważyć, że serwisy, które wyglądają dokładnie tak samo w wersji desktopowej i mobilnej, jak i zachowują odpowiednią dynamikę w prezentowaniu treści, nie muszą zapewniać dwóch różnych wersji.

Testy przygotowujące nowy algorytm trwały aż półtora roku. Na chwilę obecną nie jest znana dokładna data całkowitego wdrożenia nowych rozwiązań, jednak szacuje się, że będzie to koniec br. roku.

Może zainteresują Cię także

Trendy e-commerce - podnieś swoją sprzedaż

20 lipca 2018
Warto postawić na mobile, personalizację oraz wykorzystywanie atrakcyjnych i ciekawych komunikatów.

Jak stworzyć skuteczną kampanię Google Ads na Black Friday

19 lipca 2018
Podejmując jakiekolwiek decyzje, pamiętaj, że muszą być poparte Twoimi własnymi doświadczeniami oraz dostosowane do charakterystyki Twojego e-commerce.

Co możemy dla Ciebie zrobić?

×

Klienci o nas