Pobierz checklistęChecklista WCAG. Sprawdź czy Twoja strona spełnia standardy dostępności.

Adaptacja platformy B2B do B2C

Air-Com Pneumatyka Automatyka to jeden z liderów w Polsce w branży automatyki i pneumatyki. Obsługuje sektor przemysłowy: producentów maszyn, dystrybutorów i firmy serwisowe. Posiada gigantyczny asortyment – ponad 1 000 000 produktów, w tym wiele kategorii złożonych, takich jak siłowniki czy czujniki. Firma stale rozwija sprzedaż online, dostosowując ją do specyficznych wymagań klientów biznesowych.

Problem klienta 

Do tej pory Air-Com działał tylko w modelu sprzedaży B2B. Klient chciał jednak rozszerzyć ofertę i wejść w nowy kanał sprzedaży online – B2C. W tym celu niezbędne było przystosowanie obecnej platformy B2B, która umożliwiałaby sprzedaż także klientom detalicznym.

Wymagania względem projektu:

  • adaptacja istniejącej platformy B2B do modelu B2C bez utraty obecnych funkcjonalności,
  • zachowanie spójności danych produktowych i wydajności systemu,
  • utrzymanie elastyczności w obsłudze różnych modeli sprzedaży,
  • sprawne zarządzanie oboma kanałami sprzedaży.

Nasze rozwiązanie 

Obecna platforma klienta jest zaprojektowana na naszym autorskim systemie do zarządzania treścią Edito, który jest skalowalny, elastyczny i wydajny. Dzięki temu proces adaptacji platformy B2B do B2C przebiegł sprawnie.

Najważniejsze aspekty tej realizacji to: 

  • Modułowa architektura platformy
    Tak zbudowana platforma umożliwia szybkie wdrożenie poszczególnych komponentów sklepu. Modułowość ułatwia skalowanie i dalszy rozwój systemu.
     
  • Wspólna baza produktów
    W platformie funkcjonuje jedna baza produktów dostępna w obu kanałach sprzedaży. Takie rozwiązanie zapewnia spójność oferty, sprawne zarządzanie i szybkie aktualizacje danych produktowych.
     
  • Segmentacja widoków i funkcji dla klientów B2B i B2C
    Poszczególne widoki i funkcjonalności platformy można dostosować w zależności od typu klienta. Takie zróżnicowanie wpływa na wyższą konwersję (lepsze doświadczenia zakupowe klientów), usprawnia procesy sprzedażowe i działania promocyjne.


Harmonia w biznesie – co zyskał klient?

Nasz klient otrzymał wydajne, elastyczne i spójne narzędzie do sprzedaży online zarówno klientom biznesowym jak i indywidualnym.

Kluczem dla Klienta było zachowanie spójności danych i wydajności systemu przy jednoczesnym otwarciu się na sprzedaż detaliczną. Dostarczyliśmy elastyczne narzędzie, które doskonale zarządza dwoma kanałami sprzedaży z jednej wspólnej bazy. Dla Air-Com było to szybkie i efektywne otwarcie na rynek detaliczny
- Anna Wolanin, Lider ds. Rozwoju i Strategii E-commerce, Ideo Software

Co zmieniło się po wdrożeniu?

  • Dodatkowy kanał sprzedaży pozwala klientowi na rozwój swojego biznesu i wzrost zysków.
  • System jest wydajny, spójny, a zarządzanie dwoma modelami sprzedaży stało się niezwykle sprawne i szybkie.
  • Modułowa budowa platformy to więcej możliwości rozwoju i szybsze wdrażanie kolejnych zmian w przyszłości.
  • System jest elastyczny, dopasowany do potrzeb różnych klientów, co przekłada się na wyższe konwersje.

Masz pytania? Napisz do nas

Napędzimy Twój biznes technologią, ale najpierw musimy poznać Twoje potrzeby. Działamy w trzech prostych krokach.

  • Analiza zapytania

    Zapoznamy się z Twoją wiadomością i przekażemy ją do odpowiedniego eksperta, który wstępnie przeanalizuje problem i skontaktuje się z Tobą, by zadać kilka pytań.
  • Zaproszenie na rozmowę

    Odezwiemy się do Ciebie z propozycją terminu spotkania (online lub przez telefon), w trakcie którego dokładnie przeanalizujemy temat, by lepiej zrozumieć wyzwanie, przed którym stoisz.
  • Spotkanie

    Omówimy Twoje potrzeby, odpowiemy na pytania i, opierając się na naszym doświadczeniu, zaproponujemy najlepsze rozwiązania dla Twojego biznesu.
×
*
*
*