Kliknij i wygraj!Wygraj audyt sklepu! Weź udział w świątecznym quizie e-commerce

Czy Instagram stanie się platformą e-commerce?

W marcu br. serwis udostępnił użytkownikom możliwość kupowania bez konieczności wychodzenia z aplikacji – Instagram Checkout.
Dorota Magoń
Dorota Magoń
Specjalista ds. Content Marketingu
Porozmawiajmy

Najbardziej popularne medium społecznościowe nie przestaje zaskakiwać poziomem rozwoju. Po wprowadzeniu i rozwoju Instastories, dzięki któremu udało się wyprzeć Snapchat, czas na nowy kierunek – e-commerce. Czy za kilka lat Instagram będzie jednym z największych e-commerceów na świecie?

Nowy wymiar e-commerce czyli Instagram Checkout

Instagram jest uwielbiany przez influencerów, a co za tym idzie – również i przez reklamodawców. Lokowanie produktów filmach (również w dłuższych formach na IGTV) to niemal podstawa w influencer marketingu. Ten rozwijający się trend jest coraz bardziej dostrzegany i wykorzystywany przez sam serwis. W marcu br. serwis udostępnił użytkownikom możliwość kupowania bez konieczności wychodzenia z aplikacji – Instagram Checkout. W porównaniu do dotychczasowego ograniczenia umieszczenia linku w bio, trzeba przyznać, że to prawdziwa rewolucja i bardzo duży krok w kierunku e-commerce.

Co prawda korzystając z Instagram Checkout wykonanie pierwszych zakupów będzie dla użytkownika nieco kłopotliwe. Konieczne jest bowiem dodanie wszystkich danych o kliencie, wraz z opcją podpięcia karty kredytowej. Jednak wykonanie tych czynności opłaca się, ponieważ każdy kolejny zakup będzie wówczas możliwy z poziomu aplikacji – bez konieczności jej opuszczania.

Jak to działa? Użytkownik wyświetla post shoppable, z oznaczonymi produktami. Do tej pory klikając po wykonaniu takiej czynności był przenoszony do profilu marki. Instagram Checkout działa inaczej - po kliknięciu przenosi stronę produktową. Klient może zapoznać się ze szczegółami towaru – opisem oraz większą ilością zdjęć. Po wyborze koloru czy rozmiaru wyświetlane jest podsumowanie. Wystarczy jedno kliknięcie, by towar został wysłany pod wskazany podczas pierwszego zamówienia adres.

Obecnie funkcjonalność jest niestety dostępna jedynie dla obszaru Stanów Zjednoczonych. Nie dotyczy również wszystkich sklepów prowadzących sprzedaż przez medium, a jedynie wybrane marki (pełna lista znajduje się na stronie Instagram Checkout).

Trzeba przyznać, że twórcy bardzo ostrożnie podchodzą do kwestii wdrażania nowości. Z jednej strony wynika to zapewne z chęci wypuszczenia na rynek produktu, który będzie działał sprawnie w każdym aspekcie. Z drugiej jednak potrzeba, jak i możliwości sprzedawania na Instagramie to jedno z bardziej oczywistych rozszerzeń, na jakie czekają użytkownicy aplikacji. Nie wiadomo jednak na chwilę obecną czy Instagram Checkout będzie dostępny w innych krajach oraz dla innych marek.

Źródło: Instagram

Nowy profil Instagrama

O tym, że światowej klasy gigant planuje rozszerzenie działalności w zakresie e-commerce, świadczy nowopowstały profil marki @shop. Został on założony w celu promocji mniejszych marek sprzedających za pośrednictwem Instagrama. Ponadto ma stanowić źródło inspiracji oraz bieżących trendów, dla użytkowników z całego świata. W opisie twórcy tworzą powiązania prowadzące do ciekawych sklepów. Profil jest na razie niewielki i zrzesza nieco ponad 50 tys. użytkowników.

Czy jest to alternatywa dla mniejszych marek, które nie znalazły się w Instagram Checkout? Można odnieść takie wrażenie. Warto jednak obserwować w jakim kierunku profil ten będzie rozwijany. Możliwe, że w jego obszarze testowane będą nowe funkcje, które później będą wdrażane na poziomie całego portalu.

Czy Instagram ma szansę odmienić branże e-commerce?

Z Instagrama miesięcznie korzysta miliard użytkowników, w tym aż 35% dorosłych korzystających z internetu w ogóle. (Źródło: Hootsuite). Ponad połowa użytkowników portalu to kobiety, a jak wiadomo to one częściej nie tylko dokonują zakupów. Nie bez znaczenia jest również młody wiek korzystających z Instagrama – 71% ma mniej niż 35 lat.

Podsumowując pieczołowitość z jaką przygotowane zostały nowe funkcjonalności oraz przychylność użytkowników do medium jakim jest Instagram, można widzieć w nim dużego konkurenta dla e-commerce, w przeciągu kilku najbliższych lat.

raport_ecommerce_


 


Może zainteresują Cię także

Aplikacja kontroli przyjęć i wydań magazynowych

3 czerwca 2019
Szczególną uwagę należy zwracać na powdrożeniowy support, okres gwarancji, przeprowadzenie dla pracowników szkoleń wdrażających, czy możliwość rozbudowy aplikacji.

Proces realizacji i zwrotu zamówienia w branży e-commerce

22 maja 2019
Artykuł powstał we współpracy z firmą Altmaster Logistyka

Porozmawiajmy

Wypełnij formularz lub zadzwoń: +48 17 860 21 86
×

Klienci o nas