-
Firma
-
e-Commerce
-
e-Commerce
- E-Commerce B2C
- Platformy B2B
- Narzędzia PIM
- Marketplace
-
Narzędzia wspierające e-Commerce
- Integracja z ERP
- Narzędzia PIM
- Marketplace
- System OMS
- Systemy CRM
- Silniki wyszukiwania produktów
- Platformy DAM
- Platforma WMS
- Usługi kurierskie
- Systemy płatności
- Zarządzanie cenami
- Silniki rekomendacji produktów
- Programy lojalnościowe
- Kampanie marketingowe
- Marketing Automation
- Social media
- Narzędzia Live Chat
- Web Push
- Systemy PLM
- Rozwiązania Enterprise
- Technologie
- Cross-border Solutions
- Top Developer e-Commerce
- Kompleksowa obsługa sklepów
- Wiedza eCommerce - publikacje
- Raport: Narzędzia i wtyczki eCommerce 2022
- Dlaczego my
-
e-Commerce
-
Konsulting
-
Konsulting
- Analiza danych i Business Intelligence
- Analiza przedwdrożeniowa
- Analiza rynku i konkurencji
- Aplikacje MVP / POC
- Badania użyteczności i testy A/B
- Makiety UX/UI
- Marketing Automation
- Optymalizacja wydajności
- Redesign
- Rozwiązania chmurowe
- Scoping Session
- Strategia rozwoju technologicznego
- Wsparcie techniczne SLA
-
Konsulting
-
Technologie Internetowe
-
Technologie Internetowe
- Dlaczego my
-
Technologie Internetowe
-
Rozwiązania IT
-
Rozwiązania IT
- Platforma Low-code
- Intranet i komunikacja wewnętrzna
- Wsparcie pracy zdalnej
- System workflow EOD
- Portal pracowniczy
- Obsługa reklamacji
- Obieg Faktur
- Elektroniczne paski płacowe
- System Helpdesk
- Zamówienia i zapotrzebowania
- e-PITy
- Outsourcing IT
- eBOK - obsługa Klienta online
- Urlopy i delegacje
- Systemy i aplikacje dedykowane
- Software House
- Stosowane technologie
- Top Custom Software Developer
- Poradnik - INTRANET: Skuteczna komunikacja wewnętrzna w organizacji rozproszonej
- Dlaczego my
-
Rozwiązania IT
- Realizacje
- Kariera
- Kontakt
Firma badawcza GFK przygotowała raport, z którego wynika, że 1/3 wszystkich obrotów w polskim handlu, pochodzi z e-commerce. Co więcej, kolejne segmenty handlu przygotowują się do wejścia w sprzedaż internetową.
Kto kupuje on-line?
Na rosnące obroty e-commerce wpływ ma przede wszystkim profil kupującego. Co nie jest zaskakujące najbardziej aktywni pod względem realizacji zakupów są konsumenci w zakresie wiekowym 25-35 lat. Zazwyczaj są to mieszkańcy większych miast, który mogą poszczycić się dobrą jakością życia. Dla klientów z kategorii 15-24 zakupy online są o wiele bardziej wygodnym sposobem, aniżeli zakupy stacjonarne. 69% osób z tego segmentu uważa, że kupowanie w interencie jest modne.
Jeśli chodzi płeć, kobiety o wiele chętniej dokonują zakupów. Mężczyźni chętnie je oglądają, jednak z powodzeniem ścieżkę zakupową przechodzą właśnie panie. To również wpływa na sposób realizacji zakupów – o wiele częściej gromadzą one zapasy, np. z segmentu produktów domowych oraz nabywają produkty z segmentu odzieży męskiej.
Jak robimy zakupy online?
Raport analizuje również to, jakiego rodzaju zakupy są najczęściej dokonywane. Szczególnie dużym zainteresowaniem cieszą się produkty, które nazwać można zamiennikami znanych marek. Przyciąga również cena – im niższa, tym częściej dochodzi do zrealizowania zakupu. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się również sklepy, które można określić jako outletowe.
Polski rynek e-commerce zdominowały jednocześnie duże marki. W swoich segmentach zazwyczaj generują one ok. 80% całego ruchu. Warto również zaznaczyć, że bardzo często są to marki, które posiadają swoje stacjonarne odpowiedniki i również w swoich kategoriach wiodą prym m.in. Reseverd, Rossmann czy Media Expert.
FMCG wchodzi w polski rynek e-commerce
Wzrost e-commerce w Polsce jest szybszy niż średnia światowa, jednak nadal jest wiele obszarów, w których jest możliwość rozwoju. Jednym z największych segmentów handlu stacjonarnego, który z kolei niemal nie rozwija się w Polsce, są produkty z kategorii FMCG. Oczywiście cały czas słyszy się o tym, że powstają kolejne próby sprzedaży żywności przez interne, na większą, niż jest prowadzona w tym momencie skalę. (Przeczytaj: Jak wygląda rynek e-grocery w Polsce?) Jednak w tym obszarze jest jeszcze wiele do usprawnienia, szczególnie po stronie logistycznej i technicznej.
Tymczasem agencja badawcza Nielsen podaje, że Polska znajduje się w tak zwanej fazie wejścia. Przez następne 3 lata najprawdopodobniej przejdzie do kolejnego etapu, jakim jest faza dynamicznego rozwoju. Wpływ na to będzie miało nie tylko znalezienie optymalnego rozwiązania z obszaru logistyczno-technologicznego, ale również zmianie powoli ulega profil konsumenta sklepów internetowych. Coraz częściej zakupów w internecie dokonują osoby młode, (jak pokazuje raport GFK), które preferują e-sklepy, ponad zakupy stacjonarne. Profil wybieranych przez nich produktów również wpisuje się profil FMCG – wielkogabarytowe, kosmetyki czy proszki do prania.
Raporty te pokazują, że sprzedaż online stanowi bardzo ważny segment handlu w Polsce. Warto jednak patrzeć na polski rynek e-commerce w o wiele szerszej skali, która pozwoli wskazać te elementy, które wymagają jeszcze usprawnienia lub z drugiej strony dają szansę na rozwój.
Może zainteresują Cię także
Czy Instagram stanie się platformą e-commerce?
Aplikacja kontroli przyjęć i wydań magazynowych
Klienci o nas
Wybrane serwisy produktowe
Kontakt
Używamy plików cookie
Używamy plików cookie i innych technologii śledzenia, aby poprawić jakość przeglądania naszej witryny, wyświetlać spersonalizowane treści i reklamy, analizować ruch w naszej witrynie i wiedzieć, skąd pochodzą nasi użytkownicy.
Możesz zmienić swoje ustawienia i odrzucić niektóre rodzaje plików cookie, które mają być przechowywane na twoim komputerze podczas przeglądania naszej strony. Możesz również usunąć wszystkie pliki cookie już zapisane na komputerze, ale pamiętaj, że usunięcie plików cookie może uniemożliwić korzystanie z części naszej strony internetowej.
Używamy plików cookie
Używamy plików cookie i innych technologii śledzenia, aby poprawić jakość przeglądania naszej witryny, wyświetlać spersonalizowane treści i reklamy, analizować ruch w naszej witrynie i wiedzieć, skąd pochodzą nasi użytkownicy.
Możesz zmienić swoje ustawienia i odrzucić niektóre rodzaje plików cookie, które mają być przechowywane na twoim komputerze podczas przeglądania naszej strony. Możesz również usunąć wszystkie pliki cookie już zapisane na komputerze, ale pamiętaj, że usunięcie plików cookie może uniemożliwić korzystanie z części naszej strony internetowej.
Niezbędne
Te pliki cookie są niezbędne do świadczenia usług dostępnych za pośrednictwem naszej strony internetowej i umożliwienia korzystania z niektórych funkcji naszej strony internetowej.
Bez tych plików cookie nie możemy zapewnić usług na naszej stronie internetowej.
Funkcjonalne
Te pliki cookie służą do bardziej spersonalizowanego korzystania z naszej strony internetowej i do zapamiętywania wyborów dokonywanych podczas korzystania z naszej strony internetowej. Umożliwiają przechowywanie danych związanych z zabezpieczeniami, takimi jak funkcja uwierzytelniania, zapobieganie oszustwom i innymi mechanizmami ochrony użytkowników.
Na przykład możemy używać funkcjonalnych plików cookie do zapamiętywania preferencji językowych lub zapamiętywania danych logowania.
Śledzenie i wydajność
Te pliki cookie służą do zbierania informacji w celu analizy ruchu na naszej stronie internetowej i sposobu, w jaki użytkownicy korzystają z naszej strony internetowej.
Na przykład te pliki cookie mogą śledzić takie rzeczy, jak czas spędzony na stronie lub odwiedzane strony, co pomaga nam zrozumieć, w jaki sposób możemy ulepszyć naszą witrynę internetową.
Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Targeting i reklama
Te pliki cookie służą do wyświetlania reklam, które mogą Cię zainteresować na podstawie Twoich zwyczajów przeglądania.
Pliki te tworzone przez naszych dostawców treści i/lub reklam, mogą łączyć informacje zebrane z naszej strony z innymi informacjami, które gromadzili niezależnie w związku z działaniami przeglądarki internetowej w ich sieci witryn.
Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.
Twoja prywatność jest dla nas ważna
Pliki cookie to bardzo małe pliki tekstowe, które są tworzone i przechowywane na komputerze użytkownika podczas odwiedzania strony internetowej. Używamy plików cookie do różnych celów, w tym do ulepszania obsługi online na naszej stronie internetowej (na przykład, aby zapamiętać dane logowania do konta).
W przypadku jakichkolwiek pytań dotyczących naszej polityki dotyczącej plików cookie i Twoich wyborów, skontaktuj się z nami.
Aby dowiedzieć się więcej, odwiedź naszą Politykę prywatności