-
Firma
-
e-Commerce
-
e-Commerce
- E-Commerce B2C
- Platformy B2B
- Narzędzia PIM
- Marketplace
-
Narzędzia wspierające e-Commerce
- Integracja z ERP
- Narzędzia PIM
- Marketplace
- System OMS
- Systemy CRM
- Silniki wyszukiwania produktów
- Platformy DAM
- Platforma WMS
- Usługi kurierskie
- Systemy płatności
- Zarządzanie cenami
- Silniki rekomendacji produktów
- Programy lojalnościowe
- Kampanie marketingowe
- Marketing Automation
- Social media
- Narzędzia Live Chat
- Web Push
- Systemy PLM
- Rozwiązania Enterprise
- Technologie
- Cross-border Solutions
- Top Developer e-Commerce
- Kompleksowa obsługa sklepów
- Wiedza eCommerce - publikacje
- Raport: Narzędzia i wtyczki eCommerce 2022
- Dlaczego my
-
e-Commerce
-
Konsulting
-
Konsulting
- Analiza danych i Business Intelligence
- Analiza przedwdrożeniowa
- Analiza rynku i konkurencji
- Aplikacje MVP / POC
- Badania użyteczności i testy A/B
- Makiety UX/UI
- Marketing Automation
- Optymalizacja wydajności
- Redesign
- Rozwiązania chmurowe
- Scoping Session
- Strategia rozwoju technologicznego
- Wsparcie techniczne SLA
-
Konsulting
-
Technologie Internetowe
-
Technologie Internetowe
- Dlaczego my
-
Technologie Internetowe
-
Rozwiązania IT
-
Rozwiązania IT
- Platforma Low-code
- Intranet i komunikacja wewnętrzna
- Wsparcie pracy zdalnej
- System workflow EOD
- Portal pracowniczy
- Obsługa reklamacji
- Obieg Faktur
- Elektroniczne paski płacowe
- System Helpdesk
- Zamówienia i zapotrzebowania
- e-PITy
- Outsourcing IT
- eBOK - obsługa Klienta online
- Urlopy i delegacje
- Systemy i aplikacje dedykowane
- Software House
- Stosowane technologie
- Top Custom Software Developer
- Poradnik - INTRANET: Skuteczna komunikacja wewnętrzna w organizacji rozproszonej
- Dlaczego my
-
Rozwiązania IT
- Realizacje
- Kariera
- Kontakt
Polski rynek e-commerce to piąty co do wielkości w Unii Europejskiej. Tylko w zeszłym roku, jego wartość wyniosła około 40 mld. zł. Nie dziwi więc dynamiczny rozwój e-handlu i ciągły wzrost liczby sklepów internetowych.
Rozplanuj swój biznes
Dla e-sklepów najtrudniejszy jest pierwszy rok funkcjonowania. Często mimo dobrego startu, już po tak krótkim czasie spada sprzedaż i sklepy internetowe borykają się z problemami. Powodem jest często błędne przeświadczenie o tym, że biznes ten nie jest skomplikowany, a koszty są o wiele niższe, niż w przypadku stacjonarnych sklepów. Nie trzeba posiadać lokalu, magazynu, robić drogich reklam i opłacać wielu pracowników. Dochodzi do tego automatyzacja procesów oraz globalność, które można zaliczyć jako zalety tej gałęzi handlu. Z drugiej strony może powstać mylne wrażenie, że biznes ten jest tani i prosty.
Wiele zależy od tego, jak sklep zostanie najpierw zaprojektowany, a później wdrożony. Jeszcze w trakcie przygotowywania biznesplanu, należy być świadomym narzędzi, które usprawniają e-handel. W naszym kraju, istnieje wiele sprzedawców, utrzymujących pierwsze pozycje od lat. Zawdzięczają to właśnie dobrze zaprojektowanej strukturze biznesu oraz odpowiedniej obsłudze klienta. Jeżeli system e-commerce będzie przemyślany, zadowoleni klienci i dynamiczny rozwój przyjdą same.
Lepsza sprzedaż e-sklepie
Bez względu na to, jak bardzo biznes internetowy jest zaawansowany, nie można ograniczać się w wyborze dostępnych możliwości. Chodzi przecież o to, aby możliwie najlepiej wspomóc efektywność e-commerce i zadbać o dobry start i rozruch. Przedstawiamy kilka uniwersalnych rozwiązań które znajdą zastosowanie w każdym e-sklepie.
Warto postawić na badanie zachowań użytkowników. Dzięki niemu, możliwe jest pozyskanie informacji na temat najbardziej optymalnych rozwiązań oraz uzyskanie wskazówek na co, szczególną uwagę zwracają klienci. Godnym uwagi narzędziem, które może w tym pomóc jest chociażby Hotjar. Działając w trybie rzeczywistym, rejestruje wszystkie działania klientów na stronie, to w jaki sposób przeglądają produkty oraz na czym skupia się ich uwaga. Pomocne mogą okazać się także testy A/B. Polegają na tworzeniu np. kart produktu, w odmiennych wersjach, które widzą różne grupy klientów. Ta, która wygeneruje większą konwersję, powinna stać się docelową wersją. Jeżeli projekt jest na wczesnym etapie, dobrym rozwiązaniem może okazać się audyt UX. Przyczynia się do wyeliminowania wad i słabych stron sklepu, za pomocą analizy rzeczywistego zachowania internautów na makiecie serwisu.
Dużym błędem jest pomijanie analizy statystyk. Tym bardziej, że jest to jedno z kluczowych działań, jakie należy wdrażać w sklepach internetowych. Podstawowymi danymi do analizy, powinny być te z Google Analytics. Jeżeli zostaną dobrze zinterpretowane, mogą znacznie usprawnić optymalizację działań e-marketingowych, a także pozwolą na ocenę ich skuteczności. Dzięki regularnej analizie i obserwacji, odpowiednio wcześniej można zaobserwować ewentualne nieprawidłowości. Dodatkowo pomoże to wychwycić mocne strony sklepu.
Personalizacja oferty to kolejny bardzo ważny element. Aktualnie jest to zyskujący na popularności i oczekiwany przez klientów trend. Należy zatem postawić na dedykowane przekazy reklamowe. Rozwiązanie to, może zdecydowanie zwiększyć zaangażowanie konsumentów oraz przełożyć się na konwersje. Dlatego powinno się zautomatyzować ten proces, np. przez wprowadzenie QUARTIC – silnika zindywidualizowanych rekomendacji dla e-commerce.
Mając na uwadze oszczędność czasu, procesy sprzedażowe i marketingowe powinny być skracane na tyle, na ile jest to możliwe. Ręczne zarządzanie klientami może być skomplikowanie i pochłaniać zbyt wiele czasu. O ile w małym sklepie wydaje się to względnie możliwe, o tyle w dużym tego typu działania mogą okazać się niewykonalne. Obecnie na rynku jest bardzo dużo narzędzi wspierających marketing automation, po które na pewno warto sięgać. Zebrane dane o użytkownikach sklepu i ich zachowaniach, mogą zostać przełożone na odpowiednie działania. Chociażby newslettery, komunikaty na stronie czy akcje promocyjnie. Wszystko to ma zwrócić uwagę konkretnych klientów i nakłonić ich do kontynuacji zakupów.
Pamiętając o dużym wzroście tego segmentu gospodarki, trzeba mieć na uwadze, że żaden e-sklep nie poradzi sobie na rynku, jeżeli nie będzie miał odpowiedniej reklamy. Szeroki zakres możliwości w tym obszarze, pozwala dostosować przekaz promocyjny do własnych potrzeb i oczekiwań konsumentów. Najpopularniejsze i najczęściej używane są reklamy FacabookAds i Google AdWords. Obydwa narzędzia pozwalają na ustalenie miejsca, czasu i docelowej grupy, której przekaz będzie wyświetlany.
Inne sposoby na sprawnie działający e-commerce
Narzędzia wspomagające sprzedaż to nie wszystko. Co więcej, nie będą one skuteczne, kiedy któryś z ich elementów nie będzie odpowiednio zoptymalizowany. Dla niektórych klientów ważniejsza może być polityka cenowa, konkurencyjna oferta i profesjonalna obsługa klienta. Dla innych sposób prezentowania ofert, jednak jak wiadomo, wygląd to nie wszystko. Na pewno te aspekty w idealnej harmonii, wdrożone w odpowiedni sposób, przyciągną klientów. Z drugiej strony, może pojawić się problem z utrzymaniem takiego stanu rzeczy, kiedy nie zostaną usatysfakcjonowani informacjami o produktach, stanem zamówień czy też terminowością dostawy. Istotny jest też sprawny przepływ informacji między sklepem a klientem. Warto zainwestować w narzędzia rodzaju LifeChat, żeby usprawnić kontakt.
Ciężko o jednoznaczną ocenę decyzji biznesowych. Podejmowanie ich, trzeba poprzedzać dogłębną obserwacją zachowań konsumenckich i konkurencji. Przydatna może okazać się również wiedza ogólna na temat rynku e-commerce.
Podsumowując
Jeżeli wdrożone narzędzia będą odpowiednio zoptymalizowane, sklep internetowy może się dynamicznie rozwijać i nie mając nawet konkurencyjnej oferty, zainteresowanie konsumentów będzie wzrastać. Można skrócić niektóre procesy obsługi klienta i jednocześnie usprawnić promocję i optymalizację, tylko za pomocą odpowiednio dobranego pakietu narzędzi. Nie obejdzie się bez ciągłego nadzoru sklepu. Dzięki prawidłowej konfiguracji środowiska e-commerce, możliwa jest sprzedaż produktów bez konieczności poświęcania dużych nakładów pracy i zasobów.
Może zainteresują Cię także
RODO: Wyznaczenie Inspektora ochrony danych – terminy i obowiązki
Jak Polacy robią zakupy internetowe?
Klienci o nas
Wybrane serwisy produktowe
Kontakt
Używamy plików cookie
Używamy plików cookie i innych technologii śledzenia, aby poprawić jakość przeglądania naszej witryny, wyświetlać spersonalizowane treści i reklamy, analizować ruch w naszej witrynie i wiedzieć, skąd pochodzą nasi użytkownicy.
Możesz zmienić swoje ustawienia i odrzucić niektóre rodzaje plików cookie, które mają być przechowywane na twoim komputerze podczas przeglądania naszej strony. Możesz również usunąć wszystkie pliki cookie już zapisane na komputerze, ale pamiętaj, że usunięcie plików cookie może uniemożliwić korzystanie z części naszej strony internetowej.
Używamy plików cookie
Używamy plików cookie i innych technologii śledzenia, aby poprawić jakość przeglądania naszej witryny, wyświetlać spersonalizowane treści i reklamy, analizować ruch w naszej witrynie i wiedzieć, skąd pochodzą nasi użytkownicy.
Możesz zmienić swoje ustawienia i odrzucić niektóre rodzaje plików cookie, które mają być przechowywane na twoim komputerze podczas przeglądania naszej strony. Możesz również usunąć wszystkie pliki cookie już zapisane na komputerze, ale pamiętaj, że usunięcie plików cookie może uniemożliwić korzystanie z części naszej strony internetowej.
Niezbędne
Te pliki cookie są niezbędne do świadczenia usług dostępnych za pośrednictwem naszej strony internetowej i umożliwienia korzystania z niektórych funkcji naszej strony internetowej.
Bez tych plików cookie nie możemy zapewnić usług na naszej stronie internetowej.
Funkcjonalne
Te pliki cookie służą do bardziej spersonalizowanego korzystania z naszej strony internetowej i do zapamiętywania wyborów dokonywanych podczas korzystania z naszej strony internetowej. Umożliwiają przechowywanie danych związanych z zabezpieczeniami, takimi jak funkcja uwierzytelniania, zapobieganie oszustwom i innymi mechanizmami ochrony użytkowników.
Na przykład możemy używać funkcjonalnych plików cookie do zapamiętywania preferencji językowych lub zapamiętywania danych logowania.
Śledzenie i wydajność
Te pliki cookie służą do zbierania informacji w celu analizy ruchu na naszej stronie internetowej i sposobu, w jaki użytkownicy korzystają z naszej strony internetowej.
Na przykład te pliki cookie mogą śledzić takie rzeczy, jak czas spędzony na stronie lub odwiedzane strony, co pomaga nam zrozumieć, w jaki sposób możemy ulepszyć naszą witrynę internetową.
Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Targeting i reklama
Te pliki cookie służą do wyświetlania reklam, które mogą Cię zainteresować na podstawie Twoich zwyczajów przeglądania.
Pliki te tworzone przez naszych dostawców treści i/lub reklam, mogą łączyć informacje zebrane z naszej strony z innymi informacjami, które gromadzili niezależnie w związku z działaniami przeglądarki internetowej w ich sieci witryn.
Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.
Twoja prywatność jest dla nas ważna
Pliki cookie to bardzo małe pliki tekstowe, które są tworzone i przechowywane na komputerze użytkownika podczas odwiedzania strony internetowej. Używamy plików cookie do różnych celów, w tym do ulepszania obsługi online na naszej stronie internetowej (na przykład, aby zapamiętać dane logowania do konta).
W przypadku jakichkolwiek pytań dotyczących naszej polityki dotyczącej plików cookie i Twoich wyborów, skontaktuj się z nami.
Aby dowiedzieć się więcej, odwiedź naszą Politykę prywatności