Checklista - bezpłatny PDFAnaliza przedwdrożeniowa - 100 pytań do dobrego wdrożenia PIM

Optymalizacja koszyka w e-sklepie BRW.pl

Grupa Black Red White to największa w Polsce grupa meblarska, która produkuje i dystrybuuje meble oraz akcesoria wyposażenia wnętrz. Produkty marki wypełniają mieszkania milionów klientów (w kraju oraz za granicą) od niemal 30 lat. 

Grupę Kapitałową stanowi Black Red White S.A, oraz 18 spółek zależnych, w tym 10 zagranicznych. Oferta Grupy jest dostępna na prawie 60 rynkach na całym świecie.

Zadania i cele

Do tej pory, Klient zmagał się z różnego rodzaju problemami wynikającymi z braku zoptymalizowanego koszyka zakupowego.

Atrakcyjne zaprezentowanie oferty produktowej, duży budżet na reklamę czy przeznaczone na właściwe działanie systemu zasoby, mogą łatwo zostać zmarnowane przez niewłaściwe lub niedostateczne poinformowanie klienta końcowego w procesie finalizowania zamówienia.

Wówczas, zamiast zakończonej sukcesem transakcji, dochodzi do porzucenia koszyka, rodzi się dezinformacja oraz rośnie liczba zgłaszanych uwag i reklamacji.

Klienci sklepu często porzucali zamiar dokonania zakupu, będąc właśnie na etapie koszyka. Sytuacja powiązana była z wdrażaniem nowych opcji dostawy, co miało przełożenie na stopień skomplikowania procesu zakupowego.

Przed rozpoczęciem kluczowych prac, dokonaliśmy rzetelnej analizy obecnej sytuacji oraz wszystkich czynników, które mogły mieć na nią realny wpływ.

Dzięki temu, uzyskaliśmy nie tylko szczegółowy pogląd na całokształt sklepu, jego mocne i słabe strony, ale również otrzymaliśmy cenne informacje o konkurencji i kliencie końcowym, co usprawniło efektywne wdrożenie zmian w obszarze funkcjonalności e-commerce.

Na początku naszej pracy przygotowaliśmy makietę oraz przeprowadziliśmy testy z udziałem użytkowników, aby dokładnie dopracować merytoryczne i wizualne aspekty naszego projektu.

Następnie, biorąc pod uwagę potrzeby biznesowe Klienta, opracowaliśmy szereg zmian, tj.:

  • Karta produktu – uzupełniliśmy informację na temat dostępności towaru, ewentualnych dodatkowych kosztów związanych z dostawą oraz termin dostawy według wyboru jej sposobu.
     
  • Opcja „odbierz za godzinę” – wdrożyliśmy nowy sposób dostawy zakupionego towaru.
     
  • Koszyk: opcje dostawy produktów – rozbudowaliśmy koszyk o nowe warianty względem rodzaju towaru, m.in. możliwość odbioru osobistego w wybranym salonie w Polsce, transport mebli i dodatków z wybranego salonu sprzedaży.
     
  • Koszyk: nawigacja - zaprojektowaliśmy nawigację tak, aby można łatwo powrócić do pierwszego etapu procesu zamawiania. Kupujący zawsze są świadomi, na jakim etapie jest ich zamówienie oraz jaki jest kolejny krok.

" Wdrożenie nowych funkcjonalności na stronie internetowej, większe wyeksponowanie mocnych obszarów koszyka oraz wyeliminowanie tych, które utrudniały sprawną realizację zakupów, dało zadowalające efekty w zakresie wyższej konwersji. Co jest dla nas najważniejsze, klienci ochoczo korzystają z możliwości dokonania szybkich zakupów przez internet."

 - Mariusz Nowak, Dyrektor ds. E-commerce i Strategii Omnichannel, Black Red White


Główne korzyści dla Klienta 

  • Nowoczesny i przejrzysty wygląd platformy, logiczna i przemyślana architektura
  • Usprawnienie ścieżki zakupowej i procesu zamawiania towarów
  • Wzrost współczynnika konwersji aż o 26,36%,
  • Zmniejszenie zjawiska porzucanych koszyków,
  • Większe zaufanie.

 

Co możemy dla Ciebie zrobić?

Wypełnij formularz lub zadzwoń: +48 22 24 41 777
×

Klienci o nas