Pobierz checklistęChecklista WCAG. Sprawdź czy Twoja strona spełnia standardy dostępności.

Zmiany w prawie – pobierz checklistę PAD

Zmiany w prawie – pobierz checklistę PAD Od 28 czerwca 2025 roku zaczynają obowiązywać przepisy Polskiego Aktu o Dostępności (PAD).

Nowe regulacje dotyczą m.in. e-commerce i nakładają na właścicieli obowiązek dostosowania swoich platform do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.

Nowe przepisy będą obowiązywać większość firm oferujących produkty i usługi online. Jeżeli prowadzisz sklep internetowy, platformę marketplace lub inny serwis e-commerce, istnieje duże prawdopodobieństwo, że PAD Cię dotyczy.

W praktyce oznacza to konieczność wprowadzenia szeregu zmian, które sprawią, że Twoja strona będzie bardziej intuicyjna i dostępna dla użytkowników z różnymi ograniczeniami, takimi jak problemy ze wzrokiem, słuchem czy motoryką. Każde z tych ograniczeń wymaga odpowiednio dostosowanych treści lub funkcjonalności na stronie.



Dlaczego warto dostosować się do PAD?

Choć regulacje przewidują okres przejściowy do 28 czerwca 2030 roku, nie odkładaj tych zmian na ostatnią chwilę. Niedostosowanie się do wymagań PAD może skutkować karami finansowymi. To jednak nie jedyny powód, dla którego warto wdrożyć te rozwiązania wcześniej.

Dostępność to przewaga konkurencyjna. Szacuje się, że w Polsce żyje 3–4 miliony osób z niepełnosprawnością. Firmy, które szybciej dostosują swoje platformy do ich potrzeb zyskają przewagę na rynku i dotrą do nowych grup klientów. Intuicyjna i dostępna platforma może jednocześnie wpływać na pozytywny wizerunek marki.


Sprawdź, czy Twój e-commerce spełnia wymogi PAD

Nie jesteś pewien, czy zmiany w Twojej platformie sprzedażowej są konieczne? Nie wiesz, od czego zacząć?

Przygotowaliśmy dla Ciebie checklistę, która pomoże Ci ocenić, czy Twój sklep jest zgodny z nowymi regulacjami. Dzięki niej dowiesz się, jakie kroki należy podjąć, aby zapewnić pełną dostępność i uniknąć potencjalnych problemów. Pobierz checklistę PAD i zaplanuj wdrożenie niezbędnych zmian:

Pobierz checklistę

 

Masz pytania? Napisz do nas

Napędzimy Twój biznes technologią, ale najpierw musimy poznać Twoje potrzeby. Działamy w trzech prostych krokach.

  • Analiza zapytania

    Zapoznamy się z Twoją wiadomością i przekażemy ją do odpowiedniego eksperta, który wstępnie przeanalizuje problem i skontaktuje się z Tobą, by zadać kilka pytań.
  • Zaproszenie na rozmowę

    Odezwiemy się do Ciebie z propozycją terminu spotkania (online lub przez telefon), w trakcie którego dokładnie przeanalizujemy temat, by lepiej zrozumieć wyzwanie, przed którym stoisz.
  • Spotkanie

    Omówimy Twoje potrzeby, odpowiemy na pytania i, opierając się na naszym doświadczeniu, zaproponujemy najlepsze rozwiązania dla Twojego biznesu.
×
*
*
*

Może zainteresują Cię także

Ideo partnerem Home & Garden Congress 2025

13 lutego 2025
Jako Partner Główny Home & Garden Congress 2025 zapraszamy na prelekcję naszych ekspertów. Pokażemy 15 konkretnych pomysłów na zwiększenie sprzedaży w e-commerce. Sprawdź szczegóły i dołącz do nas 18 marca w Warszawie!

Ideo partnerem konferencji RZEcommerce 2025

3 lutego 2025
Jesteśmy partnerem konferencji RZEcommerce 2025, która odbędzie się 6 marca w G2A Arenie w Rzeszowie. Dołącz do nas, aby poznać najnowsze trendy w e-commerce, posłuchać naszych ekspertów i wziąć udział w networkingu branżowym.