Przychodzi klient do agencji... - raport Użyteczność w internecie

"Użyteczność w internecie", Interaktywnie.com; Współautor: Piotr Zając.

"… i nie zawsze wie, o co spytać. Chcąc przeprowadzić audyt serwisu www, warto już na początku zadać sobie kilka podstawowych pytań: co chcemy osiągnąć, do jakich ludzi dotrzeć i dlaczego własciwie potrzebujemy badan?" Artykuł podpowie na co warto zwrócić szczególną uwagę.

Fragment artykułu:
"Na rynku dostępnych jest wiele narzędzi, które teoretycznie klienci mogą wykorzystać samodzielnie, bez pomocy firmy czy konsultanta zewnętrznego. Analiza statystyk portalu np. pod kątem używania dostępnych w serwisie rozwiązań, popularności działów, itd., clickmapy, zrozumienie architektury informacji przez użytkowników, nagrania wideo z sesji odwiedzin użytkownika - wszystko to można zbadać wykorzystując ogólnodostępne narzędzia. Problem jednak nie leży w dostępie do narzedzi czy umiejętności ich wykorzystania, a w ich doborze do aktualnych potrzeb. Do tego przydaje się pomoc i wiedza eksperta. Interpretacja wyników i odniesienie ich do całości - strategii internetowej czy celu serwisu, bardzo często wymaga specjalistycznej wiedzy i doświadczenia. Badanie użyteczności to często zadawanie odpowiednich pytań i umiejętność interpretacji wyników analiz w kontekście elementów, które nie były badane, a mają kluczowe znaczenie jako spójna całość."


Współautor


Piotr Zając
Specjalista ds. e-marketingu i e-biznesu, Ideo Sp. z o.o.

Publikacja:
Interaktywnie.com

Pełen raport do pobrania

Co możemy dla Ciebie zrobić?

×

Klienci o nas