-
Firma
-
Technologie Internetowe
-
Technologie Internetowe
- Dlaczego my
-
Technologie Internetowe
-
Rozwiązania IT
-
Rozwiązania IT
- Platforma Low-code
- Intranet i komunikacja wewnętrzna
- Wsparcie pracy zdalnej
- System workflow EOD
- Portal pracowniczy
- Obsługa reklamacji
- Obieg Faktur
- Elektroniczne paski płacowe
- System Helpdesk
- Zamówienia i zapotrzebowania
- e-PITy
- Outsourcing IT
- eBOK - obsługa Klienta online
- Urlopy i delegacje
- Systemy i aplikacje dedykowane
- Software House
- Stosowane technologie
- Top Custom Software Developer
- Poradnik - INTRANET: Skuteczna komunikacja wewnętrzna w organizacji rozproszonej
- Dlaczego my
-
Rozwiązania IT
-
e-Commerce
-
e-Commerce
- E-Commerce B2C
- Platformy B2B
- Narzędzia PIM
- Marketplace
-
Narzędzia wspierające e-Commerce
- Integracja z ERP
- Narzędzia PIM
- Marketplace
- System OMS
- Systemy CRM
- Silniki wyszukiwania produktów
- Platformy DAM
- Platforma WMS
- Usługi kurierskie
- Systemy płatności
- Zarządzanie cenami
- Silniki rekomendacji produktów
- Programy lojalnościowe
- Kampanie marketingowe
- Marketing Automation
- Social media
- Narzędzia Live Chat
- Web Push
- Rozwiązania Enterprise
- Technologie
- Top Developer e-Commerce
- Kompleksowa obsługa sklepów
- Wiedza eCommerce - publikacje
- Raport: Narzędzia i wtyczki eCommerce 2022
- Dlaczego my
-
e-Commerce
- Konsulting
- Realizacje
-
Kariera
- Kariera
- Dołącz do nas!
- Kontakt
Pierwsze wrażenie po wejściu na serwis jest pozytywne - na pierwszy rzut oka widać, że strona została odnowiona, jednak momentami może wydawać się nieco mdła i bez życia. Szczególnie przeszkadza to w widokach, w których mamy do czynienia z dużą ilością jasnoniebieskiego koloru, który dominuje znacząco nad innymi barwami.
Być może, gdyby to zależało jedynie od twórców i od samego grafika, serwis byłby nieco bardziej zróżnicowany kolorystycznie, co pozwoliłoby na podkreślenie jego kluczowych elementów, skracając jednocześnie czas poszukiwania ich do minimum.
Ten właśnie blady kolor i niewielkie różnice kolorystyczne elementów, które z założenia powinny się wyróżniać (chociażby różne stany menu) może wpływać na niższą ocenę serwisu. Zestawienie bladoniebieskiego tła z białą czcionką, nie było najlepszym pomysłem. Na monitorach o gorszych parametrach np. menu jest bardzo słabo widoczne i trzeba lepiej się wpatrywać, co może zniechęcać do dalszego pozostawania w serwisie. Strona posiada wersję o wysokim kontraście, w której zarówno menu jak i każdy inny element ma wysoki kontrast i „problem” wyżej opisany nie występuje. Nie powinno jednak być tak, że osoby nie posiadające żadnych wad wzroku sięgają do niej jako alternatywy nieczytelnego serwisu.
Samej grafice, natężeniu elementów graficznych itp. nie można wiele zarzucić. Nagłówek nie jest przytłoczony krzykliwymi zdjęciami tablic, maklerów w szelkach czy sławnego dzwonka giełdowego – jest czysty, przejrzysty i występuje w nim lekki motyw w postaci logotypu w tle. Jednym słowem wygląda profesjonalnie – tak jak byśmy tego oczekiwali.
Pod kątem struktury nawigacji serwis prezentuje dobry poziom. Oczywiście można się do kilku rzeczy przyczepić – jak chociażby wspominane już wcześniej menu boczne. Źle wypada również promocja i dostęp do jednej z głównych funkcjonalności, wyróżnionych w menu ikonką – „Moja Giełda”. Jest to strona która ma zachęcić do rejestracji do usługi „Moja Giełda”, jednak odnalezienie na niej linku „załóż konto” jest dość trudne. Wykorzystanie w tym celu linku tekstowego wyglądającego jak nagłówek sekcji z treścią (zamiast wyraźnego buttona) nie ułatwia życia internaucie. Największą uwagę skupia na sobie menu boczne, które w tym konkretnym przypadku nie jest przecież najważniejszym elementem.
Architekturę informacji strony głównej ocenić można pozytywnie – w różnych rozdzielczościach, te najważniejsze elementy informacyjne, które powinna przekazywać tego typu strona, są widoczne i łatwo dostępne.
Struktura informacji serwisu jest zrozumiała i przejrzysta – główne działy menu mają intuicyjne nazewnictwo, dzięki czemu nikt nie powinien mieć problemów z rozszyfrowaniem ich zawartości.
Występują niestety pewne nieścisłości struktury strony ze strukturą mapy strony. W mapie widoczne i dostępne są linki do działów, których nie ma w strukturze i które co gorsza są puste (nie wypełnione treścią). Są one dostępne w innych miejscach, wniosek więc, że pewne działy zostały nieopublikowane w strukturze menu, ale mapa strony je widzi i wyświetla. Przykładem jest tu koniec mapy strony z działami: „Dla mediów” oraz „Newsletter”.
Ze struktury mapy strony domyślić się można, iż dział „Dla mediów” miał być osobnym działem w głównym menu, ale finalnie nie wystarczyło dla niego miejsca gdyż umieszczono w pasku menu sekcję „Moja Giełda”. Prawdopodobnie zastąpiły je dział „Newsletter” oraz „Pressroom” w kategorii głównej „O GPW”.
Podstawowa wyszukiwarka serwisu nie grupuje elementów działami. Wpisując konkretną frazę otrzymujemy listę wyników z różnych działów, a każdy dział występuje wielokrotnie. Można było zorganizować to nieco przyjaźniej dla użytkownika i pogrupować odnajdywane podstrony w konkretne działy serwisu („Wiadomości”, „Notowania”, „Członkowie Giełdy”, itd.) co pozwala na sprawniejsze poruszanie się w serwisie.
Zawieść się można również na funkcjonalnościach dostępnych po rejestracji w sekcji „Moja Giełda”. W zasadzie nie ma tam żadnych konkretnych funkcjonalności, które uzasadniały by konieczność rejestracji. Nie ma tam nic, czego nie oferują konkurencyjne w aspekcie informacji portale, niejednokrotnie przewyższające serwis GPW w aspekcie ilości informacji. Wyjaśnieniem może być to, iż cel postawiony serwisowi GPW jest różny od konkurowania z komercyjnymi, branżowymi serwisami informacyjnymi.
Największym jednak mankamentem samego serwisu jest to, iż momentami bardzo wolno działa. Nie przeprowadziliśmy co prawda testów wydajności, jednak poruszanie się po stronie daje takie właśnie odczucie - wszystkie widoki ładują się bardzo ociężale.
Funkcjonalnie serwis sprawuje się dobrze, podczas testów nie zdarzyło się, by wystąpił jakikolwiek problem z wyświetlanie i działaniem któregokolwiek z jego elementów.
Ogólnie serwis oceniamy na 4 z plusem w skali 6 punktowej. Patrząc z perspektywy informacji jakie powinien podawać w podstawowej wersji, jest tutaj wszystko. Teraz można myśleć o ewentualnej jego rozbudowie - tak informacyjnej, jak i funkcjonalnej.
Autor
Piotr Zając
Specjalista ds. e-marketingu i e-biznesu, Ideo Sp. z o.o.
Publikacja:
Interaktywnie.com
Może zainteresują Cię także
Relacje z mediami w samorządach
Badania w Internecie
Klienci o nas
Przykłady naszych realizacji
Wybrane serwisy produktowe
Kontakt
Używamy plików cookie
Używamy plików cookie i innych technologii śledzenia, aby poprawić jakość przeglądania naszej witryny, wyświetlać spersonalizowane treści i reklamy, analizować ruch w naszej witrynie i wiedzieć, skąd pochodzą nasi użytkownicy.
Centrum ustawień cookie
Twoja prywatność jest dla nas ważna
Pliki cookie to bardzo małe pliki tekstowe, które są tworzone i przechowywane na komputerze użytkownika podczas odwiedzania strony internetowej. Używamy plików cookie do różnych celów, w tym do ulepszania obsługi online na naszej stronie internetowej (na przykład, aby zapamiętać dane logowania do konta).
Możesz zmienić swoje ustawienia i odrzucić niektóre rodzaje plików cookie, które mają być przechowywane na twoim komputerze podczas przeglądania naszej strony. Możesz również usunąć wszystkie pliki cookie już zapisane na komputerze, ale pamiętaj, że usunięcie plików cookie może uniemożliwić korzystanie z części naszej strony internetowej.
Niezbędne
Te pliki cookie są niezbędne do świadczenia usług dostępnych za pośrednictwem naszej strony internetowej i umożliwienia korzystania z niektórych funkcji naszej strony internetowej.
Bez tych plików cookie nie możemy zapewnić usług na naszej stronie internetowej.
Funkcjonalne
Te pliki cookie służą do bardziej spersonalizowanego korzystania z naszej strony internetowej i do zapamiętywania wyborów dokonywanych podczas korzystania z naszej strony internetowej. Umożliwiają przechowywanie danych związanych z zabezpieczeniami, takimi jak funkcja uwierzytelniania, zapobieganie oszustwom i innymi mechanizmami ochrony użytkowników.
Na przykład możemy używać funkcjonalnych plików cookie do zapamiętywania preferencji językowych lub zapamiętywania danych logowania.
Śledzenie i wydajność
Te pliki cookie służą do zbierania informacji w celu analizy ruchu na naszej stronie internetowej i sposobu, w jaki użytkownicy korzystają z naszej strony internetowej.
Na przykład te pliki cookie mogą śledzić takie rzeczy, jak czas spędzony na stronie lub odwiedzane strony, co pomaga nam zrozumieć, w jaki sposób możemy ulepszyć naszą witrynę internetową.
Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Targeting i reklama
Te pliki cookie służą do wyświetlania reklam, które mogą Cię zainteresować na podstawie Twoich zwyczajów przeglądania.
Pliki te tworzone przez naszych dostawców treści i/lub reklam, mogą łączyć informacje zebrane z naszej strony z innymi informacjami, które gromadzili niezależnie w związku z działaniami przeglądarki internetowej w ich sieci witryn.
Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.
Więcej informacji
W przypadku jakichkolwiek pytań dotyczących naszej polityki dotyczącej plików cookie i Twoich wyborów, skontaktuj się z nami.
Aby dowiedzieć się więcej, odwiedź naszą Polityka prywatności.