Coffee Club – nowy program lojalnościowy dla Costa

Dedykowana platforma lojalnościowa obsługująca dziesiątki tysięcy transakcji dziennie.
19 października 2018

Costa Coffee to druga co do wielkości sieć kawiarni na świecie. Działa w 30 krajach i posiada 3 tysiące punktów, z czego blisko połowa znajduje się w Wielkiej Brytanii, w której sieć powstała.

"Kto dzisiaj wciąż chce nosić plastikowe karty? Wszystko chcemy mieć w telefonie z możliwością sprawdzenia wszystkiego za pomocą kilku kliknięć. To był główny powód, dla którego postanowiliśmy zrezygnować z tradycyjnej karty ze stempelkami i wprowadzić jej wersję elektroniczną - aplikację lojalnościową. Dzięki niej uczestnik programu zyska dostęp online m.in. do swojego konta – historii zakupów, informacji na temat posiadanych punktów i dedykowanych rabatów." - wyjaśnia Karol Dragan, digital & loyalty project manager w Costa Coffee Polska.

W ramach współpracy z Costa Coffee stworzyliśmy dedykowaną platformę obsługującą program lojalnościowy, dedykowany dla konsumentów. Zasady funkcjonowania nowego programu pozwoliły na wyeliminowanie dotychczas używanych kart oraz zwiększenie atrakcyjności programu. Projekt obejmował także migrację setek tysięcy użytkowników i zebranych przez nich punktów, ze starego programu lojalnościowego.

Platforma gromadzi dane dotyczące aktywności użytkowników i posiada zaawansowane mechanizmy analityczne, dzięki którym administratorzy mają możliwość tworzenia promocji dedykowanych wybranej grupie użytkowników. Akcje promocyjne mogą być łatwo dostosowywane do bieżących potrzeb, trendów jak i pojawiających się kalendarzowych okazji.

Na uwagę zasługuje integracja systemu z kasami fiskalnymi w kawiarniach. Rozwiązanie te daje pewność, że wszystkie punkty i rabaty zostaną naliczane prawidłowo.

"Doświadczenie we wdrażaniu programów lojalnościowych i zrozumienie założeń projektu zdecydowały o nawiązaniu współpracy z Ideo. Sposób współpracy i komunikacji nastawiony na szybkie rozwiązywanie problemów i dostarczanie nowych funkcjonalności każdego dnia utwierdza nas w przekonaniu, że była to dobra decyzja." - podsumowuje Karol Dragan.

Więcej na temat projektu: Dedykowana platforma zarządzająca programem lojalnościowym Costa Coffee