Aplikacja mobilna dla MPK Kraków

MPK S.A. w Krakowie już od ponad 20 lat realizuje transport zbiorowy na terenie gminy Kraków i poza jej granicami. Spółka jest częścią Krakowskiego Holdingu Komunalnego oraz przedsiębiorstwem użyteczności publicznej.

Zadania i cele

To kolejna współpraca Ideo z MPK Kraków. W ramach najnowszego zlecenia zaprojektowaliśmy aplikację mobilną dedykowaną pasażerom miejskiej komunikacji, którzy korzystają z biletów okresowych. Aplikacja została napisana w języku Java Script z wykorzystaniem biblioteki React Native oraz wspiera dwa systemy operacyjne – Android i iOS.

Dedykowana aplikacja mobilna zintegrowana z Kartą Krakowską.

Pasażerowie komunikacji miejskiej w Krakowie dzięki praktycznej aplikacji mobilnej mogą szybko i łatwo zarządzać swoimi biletami. Po utworzeniu konta za jej pomocą mogą:

  • zakupić bilet okresowy
  • zakupić bilet promocyjny 5+1
  • okazać bilet do kontroli
  • okazać status mieszkańca Krakowa

Zakup biletów jest realizowany metodą płatności online operatora Tpay, który gwarantuje szybkie i bezpieczne transakcje.

Wdrożyliśmy mechanizm zabezpieczający, który polega na powiązaniu każdego biletu z identyfikatorem urządzenia. W praktyce oznacza to, że użytkownik po zakupie dowolnego biletu musi przypisać go do danego urządzenia (maksymalnie na 2 urządzeniach). Jeśli nie dokona tej czynności, nie będzie mógł okazać biletu podczas kontroli.

Weryfikacja biletów przez kontrolerów odbywa się za pomocą kodu AZTEC. Generowany jest kod, który wyświetla się w aplikacji przez 2 minuty. Jeśli użytkownik nie zdążył w tym czasie przedstawić biletu, musi ponownie wygenerować kod AZTEC.

W widoku kontroli biletu wdrożyliśmy mechanizm, który automatycznie ustawia maksymalną jasność ekranu w telefonie. Jest to praktyczne rozwiązanie, które ułatwia kontrolerom zeskanowanie kodu. Po wyjściu z tego widoku, jasność powraca do swoich wcześniejszych ustawień.

Aplikacja została zintegrowana z Kartą Krakowską - innym systemem zarządzanym przez MPK Kraków, którego właścicielem jest UM Kraków.

Główne korzyści dla Klienta:
  • Praktyczna i wygodna aplikacja mobilna,
  • szybki i bezpieczny zakup biletów,
  • wdrożone mechanizmy zabezpieczające,
  • nowoczesne i wydajne technologie

... a co możemy zrobić dla Ciebie ?

×

Klienci o nas