-
Firma
-
e-Commerce
-
e-Commerce
- E-Commerce B2C
- Platformy B2B
- Narzędzia PIM
- Marketplace
-
Narzędzia wspierające e-Commerce
- Integracja z ERP
- Narzędzia PIM
- Marketplace
- System OMS
- Systemy CRM
- Silniki wyszukiwania produktów
- Platformy DAM
- Platforma WMS
- Usługi kurierskie
- Systemy płatności
- Zarządzanie cenami
- Silniki rekomendacji produktów
- Programy lojalnościowe
- Kampanie marketingowe
- Marketing Automation
- Social media
- Narzędzia Live Chat
- Web Push
- Systemy PLM
- Rozwiązania Enterprise
- Technologie
- Cross-border Solutions
- Top Developer e-Commerce
- Kompleksowa obsługa sklepów
- Wiedza eCommerce - publikacje
- Raport: Narzędzia i wtyczki eCommerce 2022
- Dlaczego my
-
e-Commerce
-
Konsulting
-
Konsulting
- Analiza danych i Business Intelligence
- Analiza przedwdrożeniowa
- Analiza rynku i konkurencji
- Aplikacje MVP / POC
- Badania użyteczności i testy A/B
- Makiety UX/UI
- Marketing Automation
- Optymalizacja wydajności
- Redesign
- Rozwiązania chmurowe
- Scoping Session
- Strategia rozwoju technologicznego
- Wsparcie techniczne SLA
-
Konsulting
-
Technologie Internetowe
-
Technologie Internetowe
- Dlaczego my
-
Technologie Internetowe
-
Rozwiązania IT
-
Rozwiązania IT
- Platforma Low-code
- Intranet i komunikacja wewnętrzna
- Wsparcie pracy zdalnej
- System workflow EOD
- Portal pracowniczy
- Obsługa reklamacji
- Obieg Faktur
- Elektroniczne paski płacowe
- System Helpdesk
- Zamówienia i zapotrzebowania
- e-PITy
- Outsourcing IT
- eBOK - obsługa Klienta online
- Urlopy i delegacje
- Systemy i aplikacje dedykowane
- Software House
- Stosowane technologie
- Top Custom Software Developer
- Poradnik - INTRANET: Skuteczna komunikacja wewnętrzna w organizacji rozproszonej
- Dlaczego my
-
Rozwiązania IT
- Realizacje
- Kariera
- Kontakt
Cyfrowy Paszport Produktu – co to jest i jak efektywnie nim zarządzać?
Czym jest Cyfrowy Paszport Produktu?
Cyfrowy Paszport Produktu zawiera zbiór danych, które umożliwiają identyfikację produktu przy użyciu unikalnego kodu dostępnego elektronicznie za pomocą różnych nośników danych, takich jak kod QR, kod kreskowy czy technologia NFC.
Co za tym idzie – podstawowe informacje o produkcie będą dostępne bez dostępu do Internetu.
Te dane pozwolą konsumentom szybko zapoznać się ze składem i pochodzeniem poszczególnych elementów produktu, również w kontekście całego cyklu życia. Paszport będzie zawierał informacje nie tylko o gotowych produktach, ale również o komponentach i półproduktach, niezależnie od tego, czy zostały wyprodukowane w UE, czy też zostały zaimportowane.
Zawarte w nim informacje będą dotyczyć aspektów związanych ze zrównoważonym rozwojem oraz zachowaniem wartości produktów w celu ich ponownego użycia, odnowienia i recyklingu.
Cyfrowy Paszport Produktu – w jakim celu powstał?
Inicjatywa DPP ma, w swoim założeniu, zrealizować trzy podstawowe cele:
- zwiększyć przejrzystość łańcucha dostaw,
- umożliwić konsumentom dokonywania bardziej świadomych wyborów zakupowych,
- wspierać firmy w optymalizacji procesów produkcji i zarządzania cyklem życia produktu.
Cyfrowe Paszporty Produktów mają znaleźć zastosowanie w wielu obszarach, zaczynając od produkcji elektroniki, odzieży czy baterii, a następnie w sektorze motoryzacyjnym i budowlanym. Są one szczególnie wartościowe w branżach, które zwracają szczególną uwagę na recykling oraz zrównoważony rozwój.
Korzyści z wdrożenia Cyfrowego Paszportu Produktu
Na Cyfrowym Paszporcie Produktów mają skorzystać wszyscy. Dla konsumentów Cyfrowy Paszport Produktu oznacza większą przejrzystość i dostęp do pełnych informacji o produkcie, co umożliwi wygodne i świadome zakupy.
Z kolei przedsiębiorcy będą mogli wyróżnić się na rynku poprzez podkreślenie zrównoważonych praktyk w zakresie kompleksowego zarządzania cyklem życia produktu.
Jak będzie wyglądał Cyfrowy Paszport Produktu?
Cyfrowy Paszport Produktu będzie dostępny w formie cyfrowej, łatwej do przeglądania i analizy przez zainteresowane strony. Może być on dostępny poprzez skanowanie kodu QR na produkcie lub poprzez platformę online, gdzie użytkownicy mogą wyszukiwać i przeglądać paszporty produktów.
Cały dokument będzie musiał być regularnie aktualizowany przez producentów, aby odzwierciedlał aktualne informacje o produkcie, jego składnikach oraz wpływie na środowisko. To wymaga integracji systemów IT producentów z platformami paszportów cyfrowych oraz współpracy z dostawcami i partnerami w łańcuchu dostaw.
Szczegółowe ramy czasowe wprowadzenia cyfrowych paszportów produktów mogą różnić się w zależności od regionu i branży. W Unii Europejskiej ta inicjatywa jest częścią szerszych działań na rzecz zrównoważonego rozwoju. Konkretna data wejścia w życie może być zależna od procesów legislacyjnych i technicznych. Na ten moment wdrożenie zaplanowano na 2026 rok.
Cyfrowy Paszport Produktu a zarządzanie dokumentacją
Obowiązek Cyfrowego Paszportu Produktu może wymagać od przedsiębiorstw nowego spojrzenia na zarządzanie danymi w firmie.
Porządek w dokumentacji i zoptymalizowane procesy biznesowe sprawdzą się w każdej branży, ale w przypadku Cyfrowego Paszportu Produktów mogą wpływać na ostateczną efektywność firmy.
Jakie oprogramowanie wybrać do Cyfrowego Paszportu Produktów?
Rozwiązań jest kilka – warto rozważyć te, które zapewniają największą wygodę zarządzania dokumentacją, m.in.:
PIM (Product Information Management)
Systemy zarządzania informacją o produkcie (PIM) sprawdzą się w firmach, które chcą efektywnie zarządzać i dystrybuować informacje o swoich produktach w różnych kanałach sprzedaży. W kontekście Cyfrowego Paszportu Produktu PIM odgrywa nieocenioną rolę, umożliwiając centralizację wszystkich danych produktowych, w tym informacji wymaganych do utworzenia i zarządzania cyfrowymi paszportami.
Dzięki zaawansowanym funkcjom importu, eksportu i integracji danych systemy PIM mogą automatycznie aktualizować informacje w Cyfrowych Paszportach Produktów, zapewniając ich spójność i aktualność w czasie rzeczywistym. To zwiększa efektywność operacyjną oraz poprawia doświadczenia klientów, dostarczając im dokładne i kompleksowe informacje o produktach.
LOGITO
Platforma low-code LOGITO pozwala zamodelować i zoptymalizować dowolny proces biznesowy w firmie. Bez względu na branżę sprawdzi się w każdym obszarze firmy, m.in. księgowości, finansach, kadrach, sprzedaży, marketingu i produkcji. Wdrożenie tego rozwiązania przyspieszy procesy oraz usprawni przepływ i przechowywanie dokumentacji.
Obok faktur, umów, wniosków czy zamówień z powodzeniem ułatwi obsługę Cyfrowych Paszportów Produktów. Elektroniczny obieg dokumentów to jedna z odpowiedzi na pytanie, jak zarządzać Cyfrowymi Paszportami Produktów, aby zapewnić zespołowi wygodny dostęp do danych, skuteczną komunikację i zmniejszyć koszty archiwizacji dokumentów.
WMS (Warehouse Management System)
Systemy zarządzania magazynem (WMS) są świetnym rozwiązaniem dla przedsiębiorstw, dla których ważne jest dostarczanie informacji o swoich towarach w wielu kanałach dystrybucji. WMS pełni kluczową rolę w śledzeniu, zarządzaniu i udostępnianiu informacji dotyczących produktów przechowywanych w magazynie, dlatego ma istotny związek z Cyfrowym Paszportem Produktów.
Integracja WMS z cyfrowym paszportem produktów pozwala na kompleksowe zarządzanie dokumentacją produktów, co przekłada się na poprawę efektywności, przejrzystości i zgodności operacyjnej firmy. Dzięki tej integracji firma może skuteczniej zarządzać ryzykiem, szybciej reagować na zmiany w otoczeniu biznesowym oraz lepiej zaspokajać potrzeby klientów i partnerów biznesowych.
PLM (Product Lifecycle Management)
Systemy zarządzania cyklem życia produktu (PLM) są niezbędne dla organizacji, które chcą optymalizować każdy etap życia swoich produktów, od koncepcji po wycofanie z użytku. Wprowadzenie cyfrowego paszportu produktu do ekosystemu PLM pozwala na jeszcze lepsze śledzenie i zarządzanie zmianami w produkcie, materiałach, procesach produkcyjnych oraz wpływie na środowisko.
PLM, integrując się z cyfrowymi paszportami, umożliwia firmom efektywne zarządzanie informacjami o produkcie na każdym etapie jego życia, a także wspiera w podejmowaniu decyzji dotyczących zrównoważonego rozwoju, recyklingu i ponownego użycia produktów. To przekłada się na lepszą efektywność, niższe koszty oraz mniejszy wpływ na środowisko.
Co możemy dla Ciebie zrobić?
W Ideo specjalizujemy się w cyfryzacji, dlatego jesteśmy w stanie dostarczyć kompleksowe wsparcie w implementacji i integracji systemów z Cyfrowymi Paszportami Produktów. Nasze usługi obejmują:
- Dostosowanie i implementacja systemów PIM/PLM/LOGITO: Dostosowujemy rozwiązania do specyficznych potrzeb Twojej firmy, zapewniając płynną integrację z istniejącymi systemami IT, a w przyszłości również z Cyfrowymi Paszportami Produktów.
- Automatyzacja procesów: Pomagamy zautomatyzować procesy związane z zarządzaniem informacjami o produkcie i cyklem życia produktu, co znacząco zwiększa efektywność operacyjną i redukuje ryzyko błędów.
- Konsultacje i szkolenia: Oferujemy konsultacje strategiczne i szkolenia dla Twojego zespołu, aby maksymalnie wykorzystać potencjał systemów związanych z dokumentacją i zarządzaniem produktami.
- Wsparcie i rozwój: Zapewniamy ciągłe wsparcie techniczne oraz rozwijamy systemy, aby były zawsze aktualne z najnowszymi trendami technologicznymi i regulacjami rynkowymi.
Naszym celem jest pomóc Twojej firmie nie tylko w efektywnym zarządzaniu informacjami o produktach, ale także w promowaniu zrównoważonego rozwoju i budowaniu zaufania wśród konsumentów.
Masz pytanie dotyczące oprogramowania do Cyfrowych Paszportów Produktów? Szukasz rozwiązań, które pomogą Twojej firmie zwiększyć efektywność i usprawnić procesy? Skontaktuj się z nami. Odpowiemy na każde Twoje pytanie.
Może zainteresują Cię także
Jak sprawić, by Twoja aplikacja mobilna była widoczna dla użytkowników?
Jak Composable Commerce wpływa na branżę e-commerce?
Klienci o nas
Wybrane serwisy produktowe
Kontakt
Używamy plików cookie
Używamy plików cookie i innych technologii śledzenia, aby poprawić jakość przeglądania naszej witryny, wyświetlać spersonalizowane treści i reklamy, analizować ruch w naszej witrynie i wiedzieć, skąd pochodzą nasi użytkownicy.
Możesz zmienić swoje ustawienia i odrzucić niektóre rodzaje plików cookie, które mają być przechowywane na twoim komputerze podczas przeglądania naszej strony. Możesz również usunąć wszystkie pliki cookie już zapisane na komputerze, ale pamiętaj, że usunięcie plików cookie może uniemożliwić korzystanie z części naszej strony internetowej.
Używamy plików cookie
Używamy plików cookie i innych technologii śledzenia, aby poprawić jakość przeglądania naszej witryny, wyświetlać spersonalizowane treści i reklamy, analizować ruch w naszej witrynie i wiedzieć, skąd pochodzą nasi użytkownicy.
Możesz zmienić swoje ustawienia i odrzucić niektóre rodzaje plików cookie, które mają być przechowywane na twoim komputerze podczas przeglądania naszej strony. Możesz również usunąć wszystkie pliki cookie już zapisane na komputerze, ale pamiętaj, że usunięcie plików cookie może uniemożliwić korzystanie z części naszej strony internetowej.
Niezbędne
Te pliki cookie są niezbędne do świadczenia usług dostępnych za pośrednictwem naszej strony internetowej i umożliwienia korzystania z niektórych funkcji naszej strony internetowej.
Bez tych plików cookie nie możemy zapewnić usług na naszej stronie internetowej.
Funkcjonalne
Te pliki cookie służą do bardziej spersonalizowanego korzystania z naszej strony internetowej i do zapamiętywania wyborów dokonywanych podczas korzystania z naszej strony internetowej. Umożliwiają przechowywanie danych związanych z zabezpieczeniami, takimi jak funkcja uwierzytelniania, zapobieganie oszustwom i innymi mechanizmami ochrony użytkowników.
Na przykład możemy używać funkcjonalnych plików cookie do zapamiętywania preferencji językowych lub zapamiętywania danych logowania.
Śledzenie i wydajność
Te pliki cookie służą do zbierania informacji w celu analizy ruchu na naszej stronie internetowej i sposobu, w jaki użytkownicy korzystają z naszej strony internetowej.
Na przykład te pliki cookie mogą śledzić takie rzeczy, jak czas spędzony na stronie lub odwiedzane strony, co pomaga nam zrozumieć, w jaki sposób możemy ulepszyć naszą witrynę internetową.
Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Targeting i reklama
Te pliki cookie służą do wyświetlania reklam, które mogą Cię zainteresować na podstawie Twoich zwyczajów przeglądania.
Pliki te tworzone przez naszych dostawców treści i/lub reklam, mogą łączyć informacje zebrane z naszej strony z innymi informacjami, które gromadzili niezależnie w związku z działaniami przeglądarki internetowej w ich sieci witryn.
Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.
Twoja prywatność jest dla nas ważna
Pliki cookie to bardzo małe pliki tekstowe, które są tworzone i przechowywane na komputerze użytkownika podczas odwiedzania strony internetowej. Używamy plików cookie do różnych celów, w tym do ulepszania obsługi online na naszej stronie internetowej (na przykład, aby zapamiętać dane logowania do konta).
W przypadku jakichkolwiek pytań dotyczących naszej polityki dotyczącej plików cookie i Twoich wyborów, skontaktuj się z nami.
Aby dowiedzieć się więcej, odwiedź naszą Politykę prywatności