-
Firma
-
e-Commerce
-
e-Commerce
- E-Commerce B2C
- Platformy B2B
- Narzędzia PIM
- Marketplace
-
Narzędzia wspierające e-Commerce
- Integracja z ERP
- Narzędzia PIM
- Marketplace
- System OMS
- Systemy CRM
- Silniki wyszukiwania produktów
- Platformy DAM
- Platforma WMS
- Usługi kurierskie
- Systemy płatności
- Zarządzanie cenami
- Silniki rekomendacji produktów
- Programy lojalnościowe
- Kampanie marketingowe
- Marketing Automation
- Social media
- Narzędzia Live Chat
- Web Push
- Systemy PLM
- Rozwiązania Enterprise
- Technologie
- Cross-border Solutions
- Top Developer e-Commerce
- Kompleksowa obsługa sklepów
- Wiedza eCommerce - publikacje
- Raport: Narzędzia i wtyczki eCommerce 2022
- Dlaczego my
-
e-Commerce
-
Konsulting
-
Konsulting
- Analiza danych i Business Intelligence
- Analiza przedwdrożeniowa
- Analiza rynku i konkurencji
- Aplikacje MVP / POC
- Badania użyteczności i testy A/B
- Makiety UX/UI
- Marketing Automation
- Optymalizacja wydajności
- Redesign
- Rozwiązania chmurowe
- Scoping Session
- Strategia rozwoju technologicznego
- Wsparcie techniczne SLA
-
Konsulting
-
Technologie Internetowe
-
Technologie Internetowe
- Dlaczego my
-
Technologie Internetowe
-
Rozwiązania IT
-
Rozwiązania IT
- Platforma Low-code
- Intranet i komunikacja wewnętrzna
- Wsparcie pracy zdalnej
- System workflow EOD
- Portal pracowniczy
- Obsługa reklamacji
- Obieg Faktur
- Elektroniczne paski płacowe
- System Helpdesk
- Zamówienia i zapotrzebowania
- e-PITy
- Outsourcing IT
- eBOK - obsługa Klienta online
- Urlopy i delegacje
- Systemy i aplikacje dedykowane
- Software House
- Stosowane technologie
- Top Custom Software Developer
- Poradnik - INTRANET: Skuteczna komunikacja wewnętrzna w organizacji rozproszonej
- Dlaczego my
-
Rozwiązania IT
- Realizacje
- Kariera
- Kontakt
Moda na ekologiczny biznes w naszym kraju coraz bardziej nabiera na sile. Największy nacisk kładziony jest na handel – zarówno sposób kupowania Polaków, jak i pakowania samych produktów. Czy możliwe jest zatem prowadzenie ekologicznego sklepu internetowego?
E-commerce jest ekologiczny
Można uznać, że już samo prowadzenie e-commerce, jest ekologiczne. Należy na to spojrzeć z perspektywy klienta. Podczas zakupów w tradycyjnym sklepie bardzo często nabywa on razem z zakupionymi produktami folie, reklamówki czy dodatkowe opakowania. Oczywiście są one nierzadko niezbędne do przeniesienia zakupów, jednak w wielu przypadkach są brane w nadmiernych i przede wszystkim niepotrzebnych ilościach.
Warto również zaznaczyć, że przeglądanie zakupów w sposób tradycyjny często szkodzi środowisku. Do sklepu większość klientów klienci przybywa własnymi autami. Nie mogąc znaleźć odpowiedniego produktu, udają się zatem do następnej galerii czy sklepu, znowu generując przy tym spaliny. Oczywiście dostarczenie produktów zamówionych w sklepie internetowym także wiąże się z wykorzystaniem auta. Jednak w jednym czasie przewożona jest duża liczba towarów. Przeglądanie niezliczonej niemal liczby produktów w interencie jest szybkie, wygodne i przede wszystkim ekologiczne.
Ekologiczne rozwiązania w sklepie internetowym
Wprowadzenie rozwiązań, które będą ekologiczne opłaca się. Oprócz oczywistych powodów, jakimi jest troska o naszą planetę, to również świetny sposób na prowadzenie komunikacji marketingowej. Ekologiczny e-commerce będzie dobrze postrzegany przez klientów. Marka, która dba o nowoczesne rozwiązania, z poszanowaniem środowiska budzi wyłącznie pozytywne skojarzenia. Warto zatem wdrożyć kilka prostych rozwiązań.
Najwięcej w tym obszarze można zyskać w zakresie pakowania produktów. Zastanów się, czy możliwe jest, by ograniczyć ilość opakowań lub zmienić ich jakość na przyjaźniejszą naturze.. Oczywiście, najważniejsze jest tutaj bezpieczeństwo przewożenia produktów i zachowanie ich właściwości czy jakości. Można to uzyskać bez konieczności pakowania folii bąbelkowej czy folii wypełnionej powietrzem. Równie dobrze w tym zadaniu sprawdzą się kartony, które będą umieszczone w odpowiednim układzie zapewniającym sztywność. Równie dobrze tą rolę spełnią stare gazety, które zyskają nowe życie. Na rynku coraz więcej firm oferuje możliwość wyposażenia sklepu internetowego w takie właśnie opakowania. Jeśli jednak ten sposób pakowania produktów okaże się droższy od tradycyjnego, zaproponuj swoim klientom możliwość wyboru np. „zapłać więcej – szanuj ziemię.” Warto jest tą opcję uzasadnić i jednocześnie zachęcić
Przeanalizuj również czy umieszczanie do zamówienia faktury w formie drukowanej zawsze jest koniecznością. Zaproponuj klientom rozwiązanie, które nie tylko będzie ekologiczne, ale przede wszystkim szybsze i wygodniejsze. Umieść stosowny komunikat, w którym poinformujesz ich, że w trosce o środowisko proponujesz wysłanie elektronicznej faktury. Jeśli jednak nie będzie to możliwe, wykorzystuj papier z odzysku. Nie zapomnij umieścić stosownej adnotacji, która będzie o tym informowała. Taką samą komunikację możesz prowadzić poprzez korespondencję mailową, dodając w stopce np. „jeśli nie musisz, nie drukuj tego maila.”
Produkty ekologiczne w e-commerce
Rozważając temat ekologii w e-commerce, warto jest wspomnieć, że rynek w ostatnim czasie zalała prawdziwa fala produktów ekologicznych. Oferowany asortyment dotyczy naprawdę szerokiej gamy towarów – zaczynając od produktów kosmetycznych, które wykonane są wyłącznie z ekologicznych składników, po ubrania, kończąc na gadżetach czy przedmiotach codziennego użytku, które pomagają żyć eko. Świadomość społeczeństwa dotycząca potrzeby zadbania o ekologiczne rozwiązania rośnie. Dlatego rozpoczęcie prowadzenia sklepu, który będzie oferował tego typu produkty, może być świetnym pomysłem na nowy biznes.
Może zainteresują Cię także
Beauty e-commerce - rosnący rynek
Bezobsługowe sklepy zagrożeniem dla e-commerce?
Klienci o nas
Wybrane serwisy produktowe
Kontakt
Używamy plików cookie
Używamy plików cookie i innych technologii śledzenia, aby poprawić jakość przeglądania naszej witryny, wyświetlać spersonalizowane treści i reklamy, analizować ruch w naszej witrynie i wiedzieć, skąd pochodzą nasi użytkownicy.
Możesz zmienić swoje ustawienia i odrzucić niektóre rodzaje plików cookie, które mają być przechowywane na twoim komputerze podczas przeglądania naszej strony. Możesz również usunąć wszystkie pliki cookie już zapisane na komputerze, ale pamiętaj, że usunięcie plików cookie może uniemożliwić korzystanie z części naszej strony internetowej.
Używamy plików cookie
Używamy plików cookie i innych technologii śledzenia, aby poprawić jakość przeglądania naszej witryny, wyświetlać spersonalizowane treści i reklamy, analizować ruch w naszej witrynie i wiedzieć, skąd pochodzą nasi użytkownicy.
Możesz zmienić swoje ustawienia i odrzucić niektóre rodzaje plików cookie, które mają być przechowywane na twoim komputerze podczas przeglądania naszej strony. Możesz również usunąć wszystkie pliki cookie już zapisane na komputerze, ale pamiętaj, że usunięcie plików cookie może uniemożliwić korzystanie z części naszej strony internetowej.
Niezbędne
Te pliki cookie są niezbędne do świadczenia usług dostępnych za pośrednictwem naszej strony internetowej i umożliwienia korzystania z niektórych funkcji naszej strony internetowej.
Bez tych plików cookie nie możemy zapewnić usług na naszej stronie internetowej.
Funkcjonalne
Te pliki cookie służą do bardziej spersonalizowanego korzystania z naszej strony internetowej i do zapamiętywania wyborów dokonywanych podczas korzystania z naszej strony internetowej. Umożliwiają przechowywanie danych związanych z zabezpieczeniami, takimi jak funkcja uwierzytelniania, zapobieganie oszustwom i innymi mechanizmami ochrony użytkowników.
Na przykład możemy używać funkcjonalnych plików cookie do zapamiętywania preferencji językowych lub zapamiętywania danych logowania.
Śledzenie i wydajność
Te pliki cookie służą do zbierania informacji w celu analizy ruchu na naszej stronie internetowej i sposobu, w jaki użytkownicy korzystają z naszej strony internetowej.
Na przykład te pliki cookie mogą śledzić takie rzeczy, jak czas spędzony na stronie lub odwiedzane strony, co pomaga nam zrozumieć, w jaki sposób możemy ulepszyć naszą witrynę internetową.
Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Targeting i reklama
Te pliki cookie służą do wyświetlania reklam, które mogą Cię zainteresować na podstawie Twoich zwyczajów przeglądania.
Pliki te tworzone przez naszych dostawców treści i/lub reklam, mogą łączyć informacje zebrane z naszej strony z innymi informacjami, które gromadzili niezależnie w związku z działaniami przeglądarki internetowej w ich sieci witryn.
Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.
Twoja prywatność jest dla nas ważna
Pliki cookie to bardzo małe pliki tekstowe, które są tworzone i przechowywane na komputerze użytkownika podczas odwiedzania strony internetowej. Używamy plików cookie do różnych celów, w tym do ulepszania obsługi online na naszej stronie internetowej (na przykład, aby zapamiętać dane logowania do konta).
W przypadku jakichkolwiek pytań dotyczących naszej polityki dotyczącej plików cookie i Twoich wyborów, skontaktuj się z nami.
Aby dowiedzieć się więcej, odwiedź naszą Politykę prywatności