ZobaczNasi Klienci w Konkursie „Dyrektor e-Commerce Roku 2024"

Ekologiczny e-commerce

Świadomość społeczeństwa dotycząca potrzeby zadbania o ekologiczne rozwiązania rośnie. Nic dziwnego więc, że rynek w ostatnim czasie zalała prawdziwa fala produktów ekologicznych.
Anna Wolanin
Anna Wolanin
E-commerce, Automatyzacja procesów
Porozmawiajmy

Moda na ekologiczny biznes w naszym kraju coraz bardziej nabiera na sile. Największy nacisk kładziony jest na handel – zarówno sposób kupowania Polaków, jak i pakowania samych produktów. Czy możliwe jest zatem prowadzenie ekologicznego sklepu internetowego?

E-commerce jest ekologiczny

Można uznać, że już samo prowadzenie e-commerce, jest ekologiczne. Należy na to spojrzeć z perspektywy klienta. Podczas zakupów w tradycyjnym sklepie bardzo często nabywa on razem z zakupionymi produktami folie, reklamówki czy dodatkowe opakowania. Oczywiście są one nierzadko niezbędne do przeniesienia zakupów, jednak w wielu przypadkach są brane w nadmiernych i przede wszystkim niepotrzebnych ilościach.

Warto również zaznaczyć, że przeglądanie zakupów w sposób tradycyjny często szkodzi środowisku. Do sklepu większość klientów klienci przybywa własnymi autami. Nie mogąc znaleźć odpowiedniego produktu, udają się zatem do następnej galerii czy sklepu, znowu generując przy tym spaliny. Oczywiście dostarczenie produktów zamówionych w sklepie internetowym także wiąże się z wykorzystaniem auta. Jednak w jednym czasie przewożona jest duża liczba towarów. Przeglądanie niezliczonej niemal liczby produktów w interencie jest szybkie, wygodne i przede wszystkim ekologiczne.

Ekologiczne rozwiązania w sklepie internetowym

Wprowadzenie rozwiązań, które będą ekologiczne opłaca się. Oprócz oczywistych powodów, jakimi jest troska o naszą planetę, to również świetny sposób na prowadzenie komunikacji marketingowej. Ekologiczny e-commerce będzie dobrze postrzegany przez klientów. Marka, która dba o nowoczesne rozwiązania, z poszanowaniem środowiska budzi wyłącznie pozytywne skojarzenia. Warto zatem wdrożyć kilka prostych rozwiązań.

Najwięcej w tym obszarze można zyskać w zakresie pakowania produktów. Zastanów się, czy możliwe jest, by ograniczyć ilość opakowań lub zmienić ich jakość na przyjaźniejszą naturze.. Oczywiście, najważniejsze jest tutaj bezpieczeństwo przewożenia produktów i zachowanie ich właściwości czy jakości. Można to uzyskać bez konieczności pakowania folii bąbelkowej czy folii wypełnionej powietrzem. Równie dobrze w tym zadaniu sprawdzą się kartony, które będą umieszczone w odpowiednim układzie zapewniającym sztywność. Równie dobrze tą rolę spełnią stare gazety, które zyskają nowe życie. Na rynku coraz więcej firm oferuje możliwość wyposażenia sklepu internetowego w takie właśnie opakowania. Jeśli jednak ten sposób pakowania produktów okaże się droższy od tradycyjnego, zaproponuj swoim klientom możliwość wyboru np. „zapłać więcej – szanuj ziemię.” Warto jest tą opcję uzasadnić i jednocześnie zachęcić

Przeanalizuj również czy umieszczanie do zamówienia faktury w formie drukowanej zawsze jest koniecznością. Zaproponuj klientom rozwiązanie, które nie tylko będzie ekologiczne, ale przede wszystkim szybsze i wygodniejsze. Umieść stosowny komunikat, w którym poinformujesz ich, że w trosce o środowisko proponujesz wysłanie elektronicznej faktury. Jeśli jednak nie będzie to możliwe, wykorzystuj papier z odzysku. Nie zapomnij umieścić stosownej adnotacji, która będzie o tym informowała. Taką samą komunikację możesz prowadzić poprzez korespondencję mailową, dodając w stopce np. „jeśli nie musisz, nie drukuj tego maila.”

Produkty ekologiczne w e-commerce

Rozważając temat ekologii w e-commerce, warto jest wspomnieć, że rynek w ostatnim czasie zalała prawdziwa fala produktów ekologicznych. Oferowany asortyment dotyczy naprawdę szerokiej gamy towarów – zaczynając od produktów kosmetycznych, które wykonane są wyłącznie z ekologicznych składników, po ubrania, kończąc na gadżetach czy przedmiotach codziennego użytku, które pomagają żyć eko. Świadomość społeczeństwa dotycząca potrzeby zadbania o ekologiczne rozwiązania rośnie. Dlatego rozpoczęcie prowadzenia sklepu, który będzie oferował tego typu produkty, może być świetnym pomysłem na nowy biznes.

raport_ecommerce_


 


Może zainteresują Cię także

Beauty e-commerce - rosnący rynek

18 września 2019
Duży wybór produktów, prosty sposób reklamowania oraz zainteresowanie ze strony konsumentów – to wszystko sprawia, że sklep internetowy w branży beauty może okazać się sukcesem.

Bezobsługowe sklepy zagrożeniem dla e-commerce?

5 września 2019
Niezaprzeczalnie idea sklepów, w których nie potrzeba obsługi jest prawdziwą rewolucją na rynku. Pamiętajmy jednak, że wdrożenie takiego rozwiązania jest sprawą złożoną.

Porozmawiajmy

Wypełnij formularz lub zadzwoń: +48 17 860 21 86
×

Klienci o nas