O intranetach na Kongresie PR 2014

Tematem przewodnim współorganizowanego przez Ideo wydarzenia będzie komunikacja wewnętrzna.

Dyskusje o tym, jak skutecznie kreować komunikację w organizacji podejmą uczestnicy kolejnego Kongresu Profesjonalistów Public Relations. Jego kolejna odsłona odbędzie się w dniach 24-25 kwietnia br. w Rzeszowie. Organizatorzy spotkania (Newsline Sp. z o.o. oraz Ideo Sp. z o.o.) zaplanowali liczne prelekcje i warsztaty, podczas których będzie można wymienić się spostrzeżeniami oraz poznać najnowsze trendy, dotyczące właśnie komunikacji wewnętrznej.

"Podczas spotkania dokładnie przyjrzymy się temu, jak prawidłowo budować relacje wewnętrzne. Będziemy dyskutować o tym, co zmieniło się w ciągu ostatnich lat oraz prognozować co będzie się działo w przyszłości. Rozważania w dużej mierze będą zorientowane na nowe narzędzia i kanały komunikacji. Mamy nadzieję, że różnorodność doświadczeń zaproszonych prelegentów przyczyni się do poszerzenia wiedzy uczestników." - wyjaśnia dr Dariusz Tworzydło z Uniwersytetu Wrocławskiego, prezes Exacto Sp. z o.o.

Z raportu „Komunikacja wewnętrzna w Polsce 2013 – Między wyzwaniami a ograniczeniami” przygotowanego przez GFMP Management Consultans wynika, że Komunikacja wewnętrzna według opinii praktyków w tej dziedzinie ma przed sobą bardzo dobre perspektywy. Jak zaznaczają jednak autorzy raportu - narzędzia w komunikacji wewnętrznej, jeżeli są nieodpowiednio wprowadzane lub stosowane, to spalają się – najpierw rozbudzają nadzieje pracowników, a po jakimś czasie nadzieje te zostają zawiedzione.

„Często zgłaszają się do nas klienci, którzy co prawda posiadają już narzędzia typu intranet, czy wewnętrzny system wymiany wiedzy, ale mało kto z pracowników z takiej aplikacji korzysta. Aby było inaczej i by dane rozwiązanie informatyczne cieszyło się zainteresowaniem użytkowników i było powszechnie stosowane nie wystarczy bowiem polecenie służbowe nakazujące korzystanie z danej platformy.” - podkreśla Ziemowit Michno, wiceprezes Ideo Sp. z o.o. „Wdrożenie tego typu systemu musi być poprzedzone dogłębną analizą potrzeb każdego szczebla pracowników, począwszy od managementu, a na szeregowych pracownikach skończywszy. To oni bowiem będą najczęściej korzystać z systemu i to od nich zależy, czy jego wdrożenie przyniesie firmie korzyści. Niestety osoby odpowiedzialne za dany projekt często deprecjonują ten jakże istotny czynnik sukcesu przedsięwzięcia.”

Co zrobić, by pracownicy nie dowiadywali się o zmianach w firmie od osób trzecich? W jaki sposób zachęcić ich do dwukierunkowego dialogu? Jakich narzędzi informatycznych użyć by ułatwić sobie pracę? Na te i wiele innych pytań będzie można znaleźć odpowiedź podczas Kongresu Profesjonalistów Public Relations 2014.

Kolejna edycja tego istotnego dla branży spotkania zaplanowana została na 24-25 kwietnia br. Kongres odbędzie się oczywiście w Rzeszowie. W programie znajdą się wystąpienia plenarne i dyskusje z udziałem ekspertów oraz warsztaty, które w ubiegłym roku cieszyły się dużym zainteresowaniem.

Co możemy dla Ciebie zrobić?

×

Klienci o nas