
-
Firma
-
Technologie Internetowe
-
Technologie Internetowe
- Dlaczego my
-
Technologie Internetowe
-
Rozwiązania IT
-
Rozwiązania IT
- Platforma Low-code
- Intranet i komunikacja wewnętrzna
- Wsparcie pracy zdalnej
- System workflow EOD
- Portal pracowniczy
- Obsługa reklamacji
- Obieg Faktur
- Elektroniczne paski płacowe
- System Helpdesk
- Zamówienia i zapotrzebowania
- e-PITy
- Outsourcing IT
- eBOK - obsługa Klienta online
- Urlopy i delegacje
- Systemy i aplikacje dedykowane
- Software House
- Stosowane technologie
- Top Custom Software Developer
- Poradnik - INTRANET: Skuteczna komunikacja wewnętrzna w organizacji rozproszonej
- Dlaczego my
-
Rozwiązania IT
-
e-Commerce
-
e-Commerce
- Dlaczego my
-
e-Commerce
-
e-Marketing
- Realizacje
-
Kariera
-
Kariera
- Linux System Administrator
- UX Designer / Product Designer
- Kierownik Projektów Informatycznych
- Frontend Developer (Vue.js)
- .NET Developer (praktyki)
- PHP developer (praktyki)
- Grafika i UX/UI (praktyka)
- Aplikacja spontaniczna
- Oferty pracy
- Staże i praktyki
- Dlaczego Ideo
- Poznaj nas
- Kontakt
- Warsztaty dla uczniów
- Dołącz do nas!
-
Kariera
- Kontakt
Czym jest Big Data? Jaka jest ich definicja? Aby przybliżyć wam to i wiele innych zagadnień stworzyliśmy encyklopedię pojęć marketingowych. Poniżej kolejne hasło.
[Wojciech Szymański:] Big data – jest koncepcją marketingową zakładającą pełne i kompleksowe zbieranie, a następnie wykorzystywanie danych w celu prowadzenia procesów marketingowych. Big Data łączy (a przynajmniej powinno) dane z różnych kanałów: dane behawioralne, geograficzne, statystyczne, transakcyjne i formatów danych: ruch na stronie, video, social media, aktywność na forach, formularze i ankiety, dane offline oraz rozmowy telefoniczne.
Większość firm samodzielnie implementuje rozwiązania uszyte na miarę. Są jednak gotowe rozwiązania, które np.
- wykrywają społeczności (tzn. grupy krewnych, znajomych lub wspólników w interesach)
- określają role klientów w obrębie społeczności (w szczególności wykrywają liderów opinii)
- mierzą siłę oddziaływania poszczególnych klientów na ich otoczenie społeczne
Pojawienie się w gospodarce nowych gałęzi ściśle związanych z przetwarzaniem i wykorzystaniem informacji przewidział już w 1962 roku amerykański ekonomista Fritz Machlup. To zjawisko to opisał w książce „The production and distribution of knowledge in the United States”. Ten sam pogląd został poparty 15 lat później (rok 1977). Uri Porat, również amerykański ekonomista, w swojej książce „The Information Economy: Definition and Measurement” stwierdził, że gromadzenie i dystrybucja informacji stworzą nową jakość gospodarki, co z kolei będzie miało wpływ na życie społeczne.
Autor
Wojciech Szymański, Prezes Zarządu agencji e-marketingowej Ideo Force Sp. z o.o.
Publikacja: NowyMarketing.pl, 04.11.2016r.
Może zainteresują Cię także
Jak podnieść ROI – sposoby, o których nie myślisz na co dzień
10 kroków do Twojego sukcesu w e-commerce