B - Big Data (Encyklopedia Marketingu)

NowyMarketing.pl, 04.11.2016r. Autor: Wojciech Szymański

Czym jest Big Data? Jaka jest ich definicja? Aby przybliżyć wam to i wiele innych zagadnień stworzyliśmy encyklopedię pojęć marketingowych. Poniżej kolejne hasło.


[Wojciech Szymański:] Big data – jest koncepcją marketingową zakładającą pełne i kompleksowe zbieranie, a następnie wykorzystywanie danych w celu prowadzenia procesów marketingowych. Big Data łączy (a przynajmniej powinno) dane z różnych kanałów: dane behawioralne, geograficzne, statystyczne, transakcyjne i formatów danych: ruch na stronie, video, social media, aktywność na forach, formularze i ankiety, dane offline oraz rozmowy telefoniczne.

Większość firm samodzielnie implementuje rozwiązania uszyte na miarę. Są jednak gotowe rozwiązania, które np.

  • wykrywają społeczności (tzn. grupy krewnych, znajomych lub wspólników w interesach)
  • określają role klientów w obrębie społeczności (w szczególności wykrywają liderów opinii)
  • mierzą siłę oddziaływania poszczególnych klientów na ich otoczenie społeczne

Pojawienie się w gospodarce nowych gałęzi ściśle związanych z przetwarzaniem i wykorzystaniem informacji przewidział już w 1962 roku amerykański ekonomista Fritz Machlup. To zjawisko to opisał w książce „The production and distribution of knowledge in the United States”. Ten sam pogląd został poparty 15 lat później (rok 1977). Uri Porat, również amerykański ekonomista, w swojej książce „The Information Economy: Definition and Measurement” stwierdził, że gromadzenie i dystrybucja informacji stworzą nową jakość gospodarki, co z kolei będzie miało wpływ na życie społeczne.


Autor


Wojciech Szymański, Prezes Zarządu agencji e-marketingowej Ideo Force Sp. z o.o.

Publikacja: NowyMarketing.pl, 04.11.2016r.

Co możemy dla Ciebie zrobić?

×

Klienci o nas