R - Remarketing (Encyklopedia Marketingu)

NowyMarketing.pl, 02.12.2016r. Autor: Arkadiusz Wingert

Czym jest Remarketing? Jaka jest jego definicja? Aby przybliżyć wam to i wiele innych zagadnień stworzyliśmy encyklopedię pojęć marketingowych. Poniżej kolejne hasło.


[Arkadiusz Wingert:] Remarketing umożliwia dotarcie z reklamą do osób, które wcześniej były na danej witrynie, kanale YouTube lub korzystały z aplikacji mobilnej, ale nie podjęły się wykonania istotnej dla nas akcji. Dla przykładu nie dokonali zakupu, nie przesłali formularza z zapytaniem lub nie przeszli na istotną dla nas podstronę serwisu. Poprzez remarketing możliwe jest przypomnienie o sobie potencjalnemu klientowi i zachęcenie go do ponownej wizyty w naszym serwisie. Co szczególnie ważne – możliwe jest wówczas zaprezentowanie dedykowanych dla niego treści, by jeszcze lepiej go do siebie przekonać.

Najprostszą formą remarketingu w AdWords jest wyświetlanie bannerów użytkownikom, którzy odwiedzili naszą stronę. Zdecydowanie warto poświęcić chwilę na analizę ich zachowań i utworzenie kilku list remarketingowych, podzielonych np. na:

  • osoby przeglądające produkty
  • osoby porzucające koszyk
  • osoby dokonujące zamówień w sklepie

Dzięki temu możliwe będzie przygotowanie innych kreacji dla użytkowników znajdujących się na różnym etapie ścieżki konwersji. Standardowy remarketing wymaga jedynie implementacji kodu śledzenia w kodzie strony.

Następnym popularnym rodzajem remarketingu, jest tzw. remarketing dynamiczny. Polega on wyświetlaniu użytkownikowi reklamy dynamicznej, prezentującej przedmioty lub usługi, które przeglądał na naszej witrynie. Jest to jeszcze bardziej spersonalizowane rozwiązanie, w którym konieczne jest wdrożenie kilku dodatkowych linijek kodu na naszej stronie. Warto podjąć się tego zadania, bowiem przynosi ono wymierne efekty w postaci większego współczynnika konwersji.

Oczywiście remarketing nie ogranicza się jedynie do sieci reklamowej Google. Jak najbardziej można (i warto) stosować kampanie z listami remarketingowymi w przypadku sieci wyszukiwania, kampaniach produktowych oraz w kampaniach DSA.

Niezaprzeczalną zaletą kampanii remarketingowych jest to, że możemy jeszcze raz dotrzeć do osób, które już wyraziły zainteresowanie naszą ofertą, co przekłada się na wyższy CTR oraz współczynnik konwersji.

O czym warto pamiętać można również wykorzystać remarketing w drugą stronę, czyli wykluczać użytkowników z list remarketingowych, aby docierać z reklamą jedynie do nowych osób.


Autor


Arkadiusz Wingert, Specjalista Google AdWords i AnalyticsIdeo Force Sp. z o.o.

Publikacja: NowyMarketing.pl, 02.12.2016r.

Co możemy dla Ciebie zrobić?

×

Klienci o nas