-
Firma
-
e-Commerce
-
e-Commerce
- E-Commerce B2C
- Platformy B2B
- Narzędzia PIM
- Marketplace
-
Narzędzia wspierające e-Commerce
- Integracja z ERP
- Narzędzia PIM
- Marketplace
- System OMS
- Systemy CRM
- Silniki wyszukiwania produktów
- Platformy DAM
- Platforma WMS
- Usługi kurierskie
- Systemy płatności
- Zarządzanie cenami
- Silniki rekomendacji produktów
- Programy lojalnościowe
- Kampanie marketingowe
- Marketing Automation
- Social media
- Narzędzia Live Chat
- Web Push
- Systemy PLM
- Rozwiązania Enterprise
- Technologie
- Cross-border Solutions
- Top Developer e-Commerce
- Kompleksowa obsługa sklepów
- Wiedza eCommerce - publikacje
- Raport: Narzędzia i wtyczki eCommerce 2022
- Dlaczego my
-
e-Commerce
-
Konsulting
-
Konsulting
- Analiza danych i Business Intelligence
- Analiza przedwdrożeniowa
- Analiza rynku i konkurencji
- Aplikacje MVP / POC
- Badania użyteczności i testy A/B
- Makiety UX/UI
- Marketing Automation
- Optymalizacja wydajności
- Redesign
- Rozwiązania chmurowe
- Scoping Session
- Strategia rozwoju technologicznego
- Wsparcie techniczne SLA
-
Konsulting
-
Technologie Internetowe
-
Technologie Internetowe
- Dlaczego my
-
Technologie Internetowe
-
Rozwiązania IT
-
Rozwiązania IT
- Platforma Low-code
- Intranet i komunikacja wewnętrzna
- Wsparcie pracy zdalnej
- System workflow EOD
- Portal pracowniczy
- Obsługa reklamacji
- Obieg Faktur
- Elektroniczne paski płacowe
- System Helpdesk
- Zamówienia i zapotrzebowania
- e-PITy
- Outsourcing IT
- eBOK - obsługa Klienta online
- Urlopy i delegacje
- Systemy i aplikacje dedykowane
- Software House
- Stosowane technologie
- Top Custom Software Developer
- Poradnik - INTRANET: Skuteczna komunikacja wewnętrzna w organizacji rozproszonej
- Dlaczego my
-
Rozwiązania IT
- Realizacje
- Kariera
- Kontakt
Świat nieubłaganie pędzi do przodu. Rozwijają się nowoczesne technologie, zwiększa się tempo pracy, a rynek stawia przed Tobą coraz większe wyzwania. Klienci funkcjonujący w takiej rzeczywistości oczekują od Ciebie wysokiej specjalizacji. Chcąc skutecznie wyprzedzać konkurencję musisz na bieżąco podnosić kompetencje.
Nie da się ukryć, że w biznesie najbardziej liczy się wiedza i czas. To moim zdaniem najważniejsze wyzwania dla współczesnych firm. Pozwalają na zwiększenie konkurencyjności i optymalizację pracy. Przekłada się to bezpośrednio na osiągany przez firmę zysk. Pod koniec dnia właśnie o to w tej grze chodzi, nieprawdaż?
Dynamika współczesnego rynku wymaga niejednokrotnie swobody miejsca i czasu pracy. Dzięki nim zwiększa się produktywność i zadowolenie pracowników. Dotyczy to także zdobywania i poszerzania posiadanej wiedzy. Łatwo przyswajalnej i dostępnej dla każdego pracownika. Firmy, które to rozumieją i potrafią wykorzystać w praktyce, łatwiej wyprzedzają konkurencję.
Jedną z szybszych i bardziej efektywnych metod przekazywania wiedzy jest e-learning. Najczęściej mówi się, że największym jego atutem jest dostępność z dowolnego miejsca, w dowolnym czasie. Z punktu widzenia rynku i efektu końcowego, powinniśmy mówić raczej o wysokiej efektywności takiej formy nauczania. Multimedialność i interaktywność szkoleń pomagają bowiem w lepszym zrozumieniu poruszanych zagadnień, przyswajaniu wiedzy i rozwiązywaniu postawionych problemów. Chcemy, czy nie - żyjemy w czasach tzw. „kultury wizualnej”, u której podstaw leży nowoczesna technologia.
Wielu badaczy uważa, że z powodu gwałtownego upowszechnienia się internetu i urządzeń mobilnych, szumu komunikacyjnego oraz wysokiego tempa życia, zmieniło się nasze podejście do otaczającej nas rzeczywistości. Potrzebujemy stałego dostępu do informacji a jednocześnie szybko się nudzimy i ciężko nam utrzymać koncentrację. Poszukujemy zwięzłych, mało angażujących i łatwych w odbiorze informacji. Trend jest szczególnie widoczny w social media. Największą popularnością cieszą się krótkie filmy, memy i zdjęcia. Rzadko zdarza się, by ktoś sięgał po dłuższe, bardziej skomplikowane formy wyrazu.
E-learning wykorzystuje te mechanizmy do podnoszenia skuteczności nauki. Między innymi dlatego stale wzrasta jego wykorzystanie. Ugruntowaną i mocną pozycję ma w krajach wysoko rozwiniętych, np. w USA. To one w dużej mierze wyznaczają trendy. Imponującymi osiągnięciami może poszczycić się np. Harvard, w którego wykładach online uczestniczyło już kilkadziesiąt tysięcy osób.
Dlaczego nie mielibyśmy skorzystać z dobrych praktyk związanych z “nauczaniem na odległość” dla korzyści własnego biznesu?
E-learning, dzięki swojej elastyczności oraz wykorzystaniu interaktywnych, multimedialnych treści sprawia, że nauka staje się wygodna, efektywna i przyjemna. Jednym z jego atutów jest także relatywnie niski koszt szkolenia w przeliczeniu na pracownika.
Oczywiście, wdrożenie tej formy szkolenia to proces czasochłonny, który wymaga także pewnych nakładów inwestycyjnych. Potrzebna jest platforma, na której będziemy gromadzić, udostępniać i zarządzać materiałami dydaktycznymi, ale i całym procesem nauki. Musimy także przygotować odpowiednią merytorykę i opracować atrakcyjne treści szkoleniowe.
Inwestycja ta zaczyna się jednak dość szybko zwracać. Nie musimy wynajmować sal szkoleniowych, zatrudniać wykładowców, drukować podręczników ani opłacać kosztów transportu, noclegu i cateringu. Ma to szczególne znaczenie w przypadku chęci przeszkolenia pracowników w rozproszonych geograficznie firmach. Z kursów online można korzystać w dowolnym momencie, a nauce poświęcić dowolną ilość czasu. Pracownicy nie muszą przerywać pracy, tracić czasu na dojazdy do miejsca szkolenia i nie frustrują się, że dokładamy im kolejny obowiązek. E-learning pozwala np. osobom zamieszkującym różne strefy czasowe, przechodzić na bieżąco wybrane szkolenia i sprawnie wdrażać się w struktury przedsiębiorstwa. Każdy ma dostęp do aktualnej bazy wiedzy - w dowolnie wybranym, dogodnym dla siebie momencie.
Liczby nie kłamią
Informacje dostępne na portalu elearningindustry.com [http://elearningindustry.com/elearning-statistics-and-facts-for-2015] pokazują, że rynek e-learningowy rośnie na całym świecie i obecnie jego wartość wynosi ponad 100 mld $. Wartym podkreślenia jest fakt, że Polska znajduje się wśród 5 najszybciej rozwijających tą formę nauki krajów.
Prognozy Docebo zawarte w “E-Learning Market Trends & Forecast 2014 - 2016 Report” wskazują, że rynek wschodnioeuropejski będzie cechował się stałym wzrostem (około 16% rocznie). Rozwój ten w dużej mierze spowodowany będzie pozyskiwaniem środków unijnych i licznych akcji start-up’owych. Z tego względu szczególną popularnością cieszą się rozwiązania adresowane do sektora SME i B2C.
Według danych We Are Social dotyczących rozwoju rynku cyfrowego, Polska ma się w tym obszarze coraz lepiej. Ostatni rok przyniósł 3% wzrost liczby aktywnych internautów, a także powstało 8% więcej kont w mediach społecznościowych. O dobrej kondycji rynku mobilnego świadczy chociażby 11% więcej numerów telefonów i 28% więcej mobilnych kont social media. Co więcej, rośnie także ruch mobilnych użytkowników sieci - w tym momencie stanowi już prawie połowę naszej aktywności w internecie. Polacy docierają do tego miejsca, w którym korzystanie z zasobów internetowych (zakupy, edukacja, rozrywka, informacja, komunikacja) staje się czymś naturalnym, swobodnym i oczywistym. W tą też stronę zwrócona jest nasza przyszłość - wykorzystanie wygodnych, szybkich i kompleksowych rozwiązań online.
Podsumowując
Opierając się na powyższych przemyśleniach można stwierdzić, że e-learning jest swego rodzaju symbolem naszych czasów:
- wykorzystuje nowoczesne narzędzia
- do udostępnia wszelkiego rodzaju treści
- w atrakcyjnej i łatwej do przyswojenia postaci,
- pozwalając na swobodną aktualizację wiedzy
- oraz przynosząc oszczędność czasu i pieniędzy.
Jeszcze kilkanaście lat temu mało kto uwierzyłby w tak dynamiczny rozwój technologii. Tym bardziej nie oczekiwaliśmy powszechnego dostępu do internetu, czy urządzeń mobilnych, na których możemy z niego korzystać. Dziś kwestie te stały się standardem. Uśmiech pojawia się na mej twarzy na samą myśl jak bardzo i w jakim kierunku może rozwinąć się zagadnienie nauczania na odległość… Tak, e-learning to przyszłość edukacji.
Autor
Marcin Wojtoń, Dyrektor ds. sprzedaży w Ideo Sp. z o.o.
Newsline Magazine, listopad 2016
Może zainteresują Cię także
R - Remarketing (Encyklopedia Marketingu)
B - Big Data (Encyklopedia Marketingu)
Klienci o nas
Wybrane serwisy produktowe
Kontakt
Używamy plików cookie
Używamy plików cookie i innych technologii śledzenia, aby poprawić jakość przeglądania naszej witryny, wyświetlać spersonalizowane treści i reklamy, analizować ruch w naszej witrynie i wiedzieć, skąd pochodzą nasi użytkownicy.
Możesz zmienić swoje ustawienia i odrzucić niektóre rodzaje plików cookie, które mają być przechowywane na twoim komputerze podczas przeglądania naszej strony. Możesz również usunąć wszystkie pliki cookie już zapisane na komputerze, ale pamiętaj, że usunięcie plików cookie może uniemożliwić korzystanie z części naszej strony internetowej.
Używamy plików cookie
Używamy plików cookie i innych technologii śledzenia, aby poprawić jakość przeglądania naszej witryny, wyświetlać spersonalizowane treści i reklamy, analizować ruch w naszej witrynie i wiedzieć, skąd pochodzą nasi użytkownicy.
Możesz zmienić swoje ustawienia i odrzucić niektóre rodzaje plików cookie, które mają być przechowywane na twoim komputerze podczas przeglądania naszej strony. Możesz również usunąć wszystkie pliki cookie już zapisane na komputerze, ale pamiętaj, że usunięcie plików cookie może uniemożliwić korzystanie z części naszej strony internetowej.
Niezbędne
Te pliki cookie są niezbędne do świadczenia usług dostępnych za pośrednictwem naszej strony internetowej i umożliwienia korzystania z niektórych funkcji naszej strony internetowej.
Bez tych plików cookie nie możemy zapewnić usług na naszej stronie internetowej.
Funkcjonalne
Te pliki cookie służą do bardziej spersonalizowanego korzystania z naszej strony internetowej i do zapamiętywania wyborów dokonywanych podczas korzystania z naszej strony internetowej. Umożliwiają przechowywanie danych związanych z zabezpieczeniami, takimi jak funkcja uwierzytelniania, zapobieganie oszustwom i innymi mechanizmami ochrony użytkowników.
Na przykład możemy używać funkcjonalnych plików cookie do zapamiętywania preferencji językowych lub zapamiętywania danych logowania.
Śledzenie i wydajność
Te pliki cookie służą do zbierania informacji w celu analizy ruchu na naszej stronie internetowej i sposobu, w jaki użytkownicy korzystają z naszej strony internetowej.
Na przykład te pliki cookie mogą śledzić takie rzeczy, jak czas spędzony na stronie lub odwiedzane strony, co pomaga nam zrozumieć, w jaki sposób możemy ulepszyć naszą witrynę internetową.
Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Targeting i reklama
Te pliki cookie służą do wyświetlania reklam, które mogą Cię zainteresować na podstawie Twoich zwyczajów przeglądania.
Pliki te tworzone przez naszych dostawców treści i/lub reklam, mogą łączyć informacje zebrane z naszej strony z innymi informacjami, które gromadzili niezależnie w związku z działaniami przeglądarki internetowej w ich sieci witryn.
Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.
Twoja prywatność jest dla nas ważna
Pliki cookie to bardzo małe pliki tekstowe, które są tworzone i przechowywane na komputerze użytkownika podczas odwiedzania strony internetowej. Używamy plików cookie do różnych celów, w tym do ulepszania obsługi online na naszej stronie internetowej (na przykład, aby zapamiętać dane logowania do konta).
W przypadku jakichkolwiek pytań dotyczących naszej polityki dotyczącej plików cookie i Twoich wyborów, skontaktuj się z nami.
Aby dowiedzieć się więcej, odwiedź naszą Politykę prywatności