-
Firma
-
e-Commerce
-
e-Commerce
- E-Commerce B2C
- Platformy B2B
- Narzędzia PIM
- Marketplace
-
Narzędzia wspierające e-Commerce
- Integracja z ERP
- Narzędzia PIM
- Marketplace
- System OMS
- Systemy CRM
- Silniki wyszukiwania produktów
- Platformy DAM
- Platforma WMS
- Usługi kurierskie
- Systemy płatności
- Zarządzanie cenami
- Silniki rekomendacji produktów
- Programy lojalnościowe
- Kampanie marketingowe
- Marketing Automation
- Social media
- Narzędzia Live Chat
- Web Push
- Systemy PLM
- Rozwiązania Enterprise
- Technologie
- Cross-border Solutions
- Top Developer e-Commerce
- Kompleksowa obsługa sklepów
- Wiedza eCommerce - publikacje
- Raport: Narzędzia i wtyczki eCommerce 2022
- Dlaczego my
-
e-Commerce
-
Konsulting
-
Konsulting
- Analiza danych i Business Intelligence
- Analiza przedwdrożeniowa
- Analiza rynku i konkurencji
- Aplikacje MVP / POC
- Badania użyteczności i testy A/B
- Makiety UX/UI
- Marketing Automation
- Optymalizacja wydajności
- Redesign
- Rozwiązania chmurowe
- Scoping Session
- Strategia rozwoju technologicznego
- Wsparcie techniczne SLA
-
Konsulting
-
Technologie Internetowe
-
Technologie Internetowe
- Dlaczego my
-
Technologie Internetowe
-
Rozwiązania IT
-
Rozwiązania IT
- Platforma Low-code
- Intranet i komunikacja wewnętrzna
- Wsparcie pracy zdalnej
- System workflow EOD
- Portal pracowniczy
- Obsługa reklamacji
- Obieg Faktur
- Elektroniczne paski płacowe
- System Helpdesk
- Zamówienia i zapotrzebowania
- e-PITy
- Outsourcing IT
- eBOK - obsługa Klienta online
- Urlopy i delegacje
- Systemy i aplikacje dedykowane
- Software House
- Stosowane technologie
- Top Custom Software Developer
- Poradnik - INTRANET: Skuteczna komunikacja wewnętrzna w organizacji rozproszonej
- Dlaczego my
-
Rozwiązania IT
- Realizacje
- Kariera
- Kontakt
Remarketing stał się symbolem renesansu dla całej komunikacji i marketingu poprzez e-mail. Pytania i kwestie dyskusyjne pojawiają się dochodząc do szczegółów. Na przykład co zrobić, jeśli użytkownik nie wykona pożądanej czynności? Czy wysłać kolejne przypomnienie? A może zaproponować rabat? Po jakim czasie wysyłać komunikaty i jak je łączyć z innymi formami marketingu?
Zanim jednak skupię się na na najciekawszych przykładach e-mail remarketingu, to najpierw kilka słów o samej idei, która ogólnie jest bardzo prosta. Należy wysyłać e-maila do tych użytkowników, którzy:
- dodali produkt do koszyka, ale nie dokończyli zakupów
- kupili jakiś produkt i ukazało się jego uaktualnienie
Jak to robić najlepiej? Oto przykłady.
Produkty, które muszą być kupowane regularnie
Idealnym przykładem są szkła kontaktowe i remarketing prowadzony przez sklep Feelgoodcontacts.com. Ten sklep analizuje kiedy klientom kończą się kupione wcześniej soczewki kontaktowe i automatycznie wysyła komunikat. Tym, co odróżnia tą formę reklamy od tradycyjnej wysyłki e-mailingu jest to, że komunikat trafia tylko do konkretnych osób na podstawie ich wcześniejszych czynności (zakupów) w sklepie.
Istnieje ogromne prawdopodobieństwo, że jeśli klient był zadowolony z wcześniejszej obsługi to skorzysta z oferty sklepu ponownie. Pamiętajmy, o tym, że w dzisiejszych czasach e-sklepy mogą konkurować albo ceną (i tutaj mam na myśli głównie porównywarki cen) albo właśnie taką formą dawania klientowi dodatkowej wartości.
W przypadku Feelgoodcontacts.com klient otrzymuje czytelnego e-mail, w którym wystarczy kliknięcie w jeden odnośnik, aby błyskawicznie przejść do koszyka. Całość odbywa się zgodnie z zasadą nie każ mi myśleć. Czas od otrzymania e-maila do finalizacji transakcji może być krótszy niż dwie minuty. Kampania remarketingu realizowana przez wspomniany sklep z soczewkami idealnie wkomponowuje się potrzeby dzisiejszego e-konsumenta.
Duże sklepy
Jednym z dużych sklepów internetowych wykorzystujących e-mail remarketing jest S&S Worldwide. System opracowany przez sklep automatycznie wysyła przypomnienie o porzuceniu koszyka do potencjalnego klienta. Zauważyć też można, że firma testuje różne wyglądy rozsyłanych komunikatów - zapewne przeprowadza testy i identyfikuje optymalne dla poszczególnych segmentów formy.
Dodatkowo ten sklep w bardzo ciekawy sposób rozpoznaje adresy e-mail niezalogowanych, a nawet niezarejestrowanych osób przeglądających witrynę. Jeśli otrzymali e-mail promocyjny i kliknęli w zamieszczony w nim link sklep dysponuje parametrem w adresie URL, a następnie tworzy ciasteczko po którym następuje identyfikacja przy kolejnych wizytach.
Z całą pewnością osoba, która przeszła z ogólnego e-mailingu na stronę sklepu i nawet od niechcenia przeglądnęła kilka produktów zdziwi się otrzymując po kilku dniach bardzo indywidualną wiadomość. Natomiast sam sposób na identyfikowanie użytkowników uważam za bardzo trafiony. Jedynym minusem jest konieczność przeprowadzenia sporej ilości ogólnych kampanii e-mailingowych.
Marketorom ze wspomnianego sklepu mogę doradzić, aby mniej jawnie i z mniejszą ilością szczegółów opowiadali o wypracowanym modelu remarketingu. W sieci można znaleźć sporo wywiadów, które bez wątpienia mogą być wykorzystane przez konkurencję jako inspirację - no chyba, ze to celowe działania PR-owe.
Nawet e-kwiaciarnie mogą korzystać z remarketingu
Doskonałym przykładem jest ProFlowers (http://www.proflowers.com). Ta kwiaciarnia wysyła e-maile do zarejestrowanych użytkowników, którzy porzucili koszyk.
Z całą pewnością marketerzy tego sklepu zasługują na pochwałę ze względu na wdrożenie takiej formy marketingu przy jednak specyficznym produkcie.
Moda w Polsce
Niestety w Polsce zainteresowanie tą formą marketingu jest jeszcze znikome. Jest jednak sklep, który można pochwalić - Willsoor. Wszyscy zarejestrowani użytkownicy, którzy nie dokończyli swoich zakupów mogą liczyć na przypomnienie.
Zdecydowanym plusem jest również prosta forma e-maila i jasny przekaz - kliknij w link i dokończ zamówienie. Warto zwrócić również uwagę, że sklepowy koszyk nie jest czyszczony wraz z wygaśnięciem sesji, ale pozostaje zapisany na koncie użytkownika - dzięki temu nie ma konieczności ponownego dodawania produktów do koszyka i przechodzeniu przez cały proces zakupów od początku. Póki co jest to jedyny sklep w Polsce, który tak jasno i wprost komunikuje o prowadzeniu takiej formy e-marketingu.
Autor
Wojciech Szymański
Od 2014 Prezes Zarządu agencji e-marketingowej Ideo Force Sp. z o.o.. Od 2013 roku dyrektor Działu Marketingu Internetowego w agencji interaktywnej Ideo Sp. z o.o., gdzie nadzoruje pracami działu, wyznacza jego cele i odpowiada za wyniki finansowe, a także dalszy rozwój. Wcześniej przez 6 lat kierownik Działu Promocji w Wyszukiwarkach w tej samej agencji. W firmie oprócz koordynowania pracą zespołu przygotowuje strategie marketingowe, strategie e-PR oraz plany media relations z wykorzystaniem internetu.
Prowadzi zajęcia na studiach licencjackich, inżynierskich oraz magisterskich Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie – najlepiej ocenianej uczelni w Polsce południowej wg Rankingu Niepublicznych Uczelni Magisterskich 2013, przygotowanym przez Perspektywy i Rzeczpospolitą.
Publikacja:
Interaktywnie.com, 05.06.2014
Może zainteresują Cię także
Zwiększaj obroty firmy dzięki lojalności klientów
Leksykon pozycjonowania
Klienci o nas
Wybrane serwisy produktowe
Kontakt
Używamy plików cookie
Używamy plików cookie i innych technologii śledzenia, aby poprawić jakość przeglądania naszej witryny, wyświetlać spersonalizowane treści i reklamy, analizować ruch w naszej witrynie i wiedzieć, skąd pochodzą nasi użytkownicy.
Możesz zmienić swoje ustawienia i odrzucić niektóre rodzaje plików cookie, które mają być przechowywane na twoim komputerze podczas przeglądania naszej strony. Możesz również usunąć wszystkie pliki cookie już zapisane na komputerze, ale pamiętaj, że usunięcie plików cookie może uniemożliwić korzystanie z części naszej strony internetowej.
Używamy plików cookie
Używamy plików cookie i innych technologii śledzenia, aby poprawić jakość przeglądania naszej witryny, wyświetlać spersonalizowane treści i reklamy, analizować ruch w naszej witrynie i wiedzieć, skąd pochodzą nasi użytkownicy.
Możesz zmienić swoje ustawienia i odrzucić niektóre rodzaje plików cookie, które mają być przechowywane na twoim komputerze podczas przeglądania naszej strony. Możesz również usunąć wszystkie pliki cookie już zapisane na komputerze, ale pamiętaj, że usunięcie plików cookie może uniemożliwić korzystanie z części naszej strony internetowej.
Niezbędne
Te pliki cookie są niezbędne do świadczenia usług dostępnych za pośrednictwem naszej strony internetowej i umożliwienia korzystania z niektórych funkcji naszej strony internetowej.
Bez tych plików cookie nie możemy zapewnić usług na naszej stronie internetowej.
Funkcjonalne
Te pliki cookie służą do bardziej spersonalizowanego korzystania z naszej strony internetowej i do zapamiętywania wyborów dokonywanych podczas korzystania z naszej strony internetowej. Umożliwiają przechowywanie danych związanych z zabezpieczeniami, takimi jak funkcja uwierzytelniania, zapobieganie oszustwom i innymi mechanizmami ochrony użytkowników.
Na przykład możemy używać funkcjonalnych plików cookie do zapamiętywania preferencji językowych lub zapamiętywania danych logowania.
Śledzenie i wydajność
Te pliki cookie służą do zbierania informacji w celu analizy ruchu na naszej stronie internetowej i sposobu, w jaki użytkownicy korzystają z naszej strony internetowej.
Na przykład te pliki cookie mogą śledzić takie rzeczy, jak czas spędzony na stronie lub odwiedzane strony, co pomaga nam zrozumieć, w jaki sposób możemy ulepszyć naszą witrynę internetową.
Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Targeting i reklama
Te pliki cookie służą do wyświetlania reklam, które mogą Cię zainteresować na podstawie Twoich zwyczajów przeglądania.
Pliki te tworzone przez naszych dostawców treści i/lub reklam, mogą łączyć informacje zebrane z naszej strony z innymi informacjami, które gromadzili niezależnie w związku z działaniami przeglądarki internetowej w ich sieci witryn.
Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.
Twoja prywatność jest dla nas ważna
Pliki cookie to bardzo małe pliki tekstowe, które są tworzone i przechowywane na komputerze użytkownika podczas odwiedzania strony internetowej. Używamy plików cookie do różnych celów, w tym do ulepszania obsługi online na naszej stronie internetowej (na przykład, aby zapamiętać dane logowania do konta).
W przypadku jakichkolwiek pytań dotyczących naszej polityki dotyczącej plików cookie i Twoich wyborów, skontaktuj się z nami.
Aby dowiedzieć się więcej, odwiedź naszą Politykę prywatności